Få se nu, Pro-Assad & Iranstödda styrkor har alltså slutit upp tillsammans med YPG/SDF-soldater för att ge sig på NATO-partnern Turkiet & FSA. Har jag rätt så här långt?
Få se nu, Pro-Assad & Iranstödda styrkor har alltså slutit upp tillsammans med YPG/SDF-soldater för att ge sig på NATO-partnern Turkiet & FSA. Har jag rätt så här långt?
Det är ju kristallklart, hur kunde du missa det?
Sandshiiterna ville testa "vattnet" och se reaktionen. De var inte så "tuffa" som de påstår att de är utan tunga Vapen/Flyg.
Senast redigerad av smaug20017 2018-02-20 kl. 17:58.
Det är ju kristallklart, hur kunde du missa det?
Sandshiiterna ville testa "vattnet" och se reaktionen. De var inte så "tuffa" som de påstår att de är utan tunga Vapen/Flyg.
Vem flyr bättre tycker du? Shia-miliser eller Peshmerga?
Vissa källor hävdar att inga shia-miliser nådde fram till Afrin City...
SVT 18:00 visar bilder på springande White Helmets i östra Ghouta, men förvånansvärt nog poängteras att räddningsgrupperna har koppling till rebellgrupper. Fast man får väl vara tacksam att de inte benändes som "Oppositionsgrupper"
Som vanligt kan man fråga sig: När förvandlades al-Qaedas gren i Syrien, Hay’at Tahrir al-Sham, från terrorister till rebeller?
Jag tycker dock att jag märkt en aningens mer objektivisering i skildringen av Syrienkonflikten. Al-Qaedas namn har nämnt några gånger. Kanske har MSM tagit till sig av vår kritik?
Senast redigerad av Tillsson 2018-02-20 kl. 18:23.
Har du sett barn och kvinnor i burar med? Oavsett förklarar inte din artiklar det överväldigande antalet civila dödsoffer.
Israel hade ungefär samma resonemang - Hamas använder civila som mänskliga sköldar - och FN samt andra NGO:s avvisade argumentet i brist på bevis och för att det faktiskt inte rättfärdigar flygattackerna ändå eller stod för det stora antalet civila dödsoffer.
Assadregimen tillämpar en kollektiv bestraffning där man slår ut livsnödvändig infrastruktur med syfte att göra livet outhärdligt för att sedan tvinga dom att kapitulera. Det är ett sådant beteende som är olagligt enligt internationell humanitär rätt.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2018-02-20 kl. 18:27.