Citat:
Ursprungligen postat av
NisseD
Nä, min logik haltar inte.
Att Saudi delat ut vapen mer oförsiktigt än t.ex USA under konflikten förvånar mig inte det minsta. Har inte sett videon, men undrar verkligen om det var islamister från början som fick Saudis vapen. Ni diktaturälskare brukar ju helt felaktigt hävda att revolutionen var islamistisk från början.
Och inget av detta motaäger att diktaturmedia är skit. Du blandar ihop olika saker för atr försöka röra till det.
Det är så det går till, CIA planerar, Saudi pröjsar och om du hade kunnat ta till dig akademisk engelska så skulle du kunna ta del av CAR:s rapport där de säger just att alla vapen som levererades av USA; Saudi och Turkiet hamnade i händerna på terrorister och Daesh. De kunde spåra ett granatgevär som de tog mindre än två månader innan de var i händerna på en Daesh-terrorist. De säger alltså att
samtliga vapen dök upp hos terrorister. Inte konstigt då det inte har funnits något annat:
http://www.conflictarm.com/publications/
Du måste förstå att tillsammans med BBC:s dokumentär så är det här rena slakten av de som fortfarande fantiserar att det har funnits några fredsälskande rebeller som USA har stött. Och fortsätter du att hävda det så får du kasta fram bevisen. Jag har till skillnad mot dig inga problem med akademisk engelska.