Citat:
Ursprungligen postat av
realthug
Frågan är ju om dom kan få mer hjälp? Hälften av Hezbollah's armé sitter ju och bevakar gränsen mot Israel. Men som Hassan Nassrallah' sa, jag knäpper med mina fingrar så har jag 100.000 soldater, kan vara lite överdriv. Men jag tror han sitter på en riktigt stark armé.
När det gäller Iran har jag faktiskt ingen aning varför inte deras trupper hjälper till när det är deras folk (Shia muslimer) som framför allt blir slaktat, kan det vara rädslan över att USA kommer gå till attack mot Iran om dom gör ett misstag? Eller bara allmänt att dom inte vill lägga sig i situationen.
Ryssland? Ingen aning ens vad dom har för del i detta och göra. Bryr sig Putin ens? Det enda jag kan komma och tänka på är att om USA hjälper ISIS med ekonomi så kanske Ryssland hjälper SAA/Hezbollah med. Enbart för att Putin hatar USA mest av allt.
Vad tror du?
Jag har alltid undrat över Irans del i detta också, hur det kommer sig att man inte skickar in trupper när man har tusentals om inte minst en miljon som är redo för att slåss. Jag har hört lite om "om vi skickar in trupper så kommer det framställas som ett sekteriskt krig d.v.s shia mot sunni" men däremot så framställs det redan som ett sekteriskt krig, folk med sund förnuft förstår ju iofs att det är falskt sagt men återigen min poäng är:
Om ISIS och all propaganda ständigt skriker "Det är shia mot sunni, Iran slaktar oss" osv osv så tycker jag man bör lika gärna ge sig in i kriget och göra det till en sanning och bokstavligen talat slakta ISIS/IS. Jag tror inte det någonsin kommer bli något farligare för Iran än IS, inte på ett jävligt långt tag iallafall, man bör ge sig in i leken med all kraft och göra sig av med detta hotet och sedan börja bygga upp igen inför nästa hot.
Kul fakta:
Bashar Al-Assad: General Soleymani (Irans general som styr och ställer en hel del i både Irak/Syrien/Palestina, man påstår att Qusayr offensiven var planerat av honom) has a place in my heart. If he came and ran against me, he would win the Syrian elections, the Syrian people like him very much.
http://www.youtube.com/watch?v=mihAHnHNX8U
En irakisk? Låt om generalen, vet tyvärr inte vad texten är

Förhoppningsvis kan någon översätta det, hade gärna velat få veta. Allt för mig just nu!