Ja, precis vad är grejen med att bomba barn? Barn är väl inte terrorister eller pack? Inte deras mödrar eller andra civila som hamnat i kläm heller. Så innan man har åsikter kanske man ska tänka lite.
Eller du kanske trodde att alla i Syrien är terrorister och annat pack? Jag är ledsen men din verklighet skiljer sig från min.
så det är inte tunnbomberna som är problemet utan att barn också träffas? hur fan tror du det ska krigas i städer där det finns barn?
när jihadisterna omger sig med barn, vems är ansvaret?
du har tydligt visat vilken sida du står på, du står på tyrannernas sida, på dom islamska prästernas och mördarnas sida. ditt äckel, din smutsiga själ äcklar alla friska människor.
så det är inte tunnbomberna som är problemet utan att barn också träffas? hur fan tror du det ska krigas i städer där det finns barn?
när jihadisterna omger sig med barn, vems är ansvaret?
du har tydligt visat vilken sida du står på, du står på tyrannernas sida, på dom islamska prästernas och mördarnas sida. ditt äckel, din smutsiga själ äcklar alla friska människor.
Får gå ner på marken i så fall. Nej, jag är på folkets sida dom som vill ha frihet. Barn och andra civila har inget med kriget att göra, så sitta som en feg gris och slakta sitt eget folk tror jag inte många anser vara korrekt. Du sitter i din lilla stol och berörs inte öht av att barn dör pga att det finns en maktgalen diktator som vägrar släppa makten trots massflykt, krig, och som sitter illegalt dessutom.
Att han sedan är tvingad att köpa olja av IS är ju ungefär som att han är möjliggörare till ännu mer terrorism.
Kurdernas anspråk på land i norra Syrien är helt olagligt.Kurder hör hemma i västra Iran och har inte någon rätt till någonstans utanför Iran.Dessa nomader har begått otroligt grymma brott mot mänskligheten genom att massakrera kristna minoriteter i Turkiet under ottomanerna.Ett opålitligt folk lika intoleranta som turkar.Varken assyrier/syrianer ,armenier elle någon annan kristen folkgrupp kan lita på att kurder eller turkar kan erbjuda demokratiska rättigheter för dem.De kan inte ens komma överens sinsemellan.
Får gå ner på marken i så fall. Nej, jag är på folkets sida dom som vill ha frihet. Barn och andra civila har inget med kriget att göra, så sitta som en feg gris och slakta sitt eget folk tror jag inte många anser vara korrekt. Du sitter i din lilla stol och berörs inte öht av att barn dör pga att det finns en maktgalen diktator som vägrar släppa makten trots massflykt, krig, och som sitter illegalt dessutom.
Att han sedan är tvingad att köpa olja av IS är ju ungefär som att han är möjliggörare till ännu mer terrorism.
jag mår väldigt dåligt över vad som händer och jag har väldigt klart för mig vilka det var som tog till vapen och vad deras syfte var. och vilka som stöttade dom. jag kan tänka mig att de hjältar som offrar och riskerar sina egna liv för att stoppa mördarna och de som tänkt bli folkmördare mår väldigt dåligt över vad som händer och att riskera barns liv i sin kamp är enormt att de orkar med. men de gör det, de vinner och jag lägger ingen som helst skuld på dom. det är det du gör, du lägger skulden på offren, på försvararna, inte på dom som vill införa sharia och alla andra. du äcklar mig och du är fan en skam för alla tänkande och kännande människor. snälla ta livet av dej.
Kurdernas anspråk på land i norra Syrien är helt olagligt.Kurder hör hemma i västra Iran och har inte någon rätt till någonstans utanför Iran.Dessa nomader har begått otroligt grymma brott mot mänskligheten genom att massakrera kristna minoriteter i Turkiet under ottomanerna.Ett opålitligt folk lika intoleranta som turkar.Varken assyrier/syrianer ,armenier elle någon annan kristen folkgrupp kan lita på att kurder eller turkar kan erbjuda demokratiska rättigheter för dem.De kan inte ens komma överens sinsemellan.
Säger exil assyrien medans i verkligheten så är det just nu kurderna som är ditt folks både beskyddare och räddning både i Syrien och irak.
Kurdernas motstånd har räddat eran existens återigen med sin givmildhet och sedvanliga kraftfulla motståndskraft som vi fått åter bevittna bevisligen tack vare dagens möjlighet av nyhetsbevakning.
Ta dina rasistiska kommentarer lilla gnäll assyr och gör som ditt folk i MÖ och tacka kurderna genom att offra blod åt kurdiska krigarna som offrar sina liv åt er medans ni blir beskyddade i kurdiska hem.
Är man så oförmögen att skydda sig själv är det förståeligt att man vänder sig till kurderna som själva är en utsatt minoritet men en stark sådan som verkar vara den enda som verkligen bryr sig om dina släktingar vilket är tur för dom och deras existens.
Nu kan tusentals flytta hem tack vare kurderna du hatar medans dom på plats är tvärtemot ni i exil och är tacksamma istället.
Eftersom dom inte strider så vill dom ställa upp med att ge blod åt kurdiska kvinnor och män som offrar sina liv för dom.
Exempel på deras tacksamhet och erkännande av mod åt kurderna:
Citat:
#Kristna*uttrycker sin tacksamhet till kurdiska #Peshmerga genom att donera*blod.
Kristna medborgare från Nineve och kurdiska regionen uppskattade Peshmerga ansträngningar att befria deras områden från den islamiska staten (IS) genom att donera*blod*till skadade Peshmerga kämpar.
Som tecken på tacksamhet för Peshmerga styrkor, dussintals kristna, inklusive religiösa figurer, besökte Duhok blodbanken och donerade*blod*för sårade Peshmerga kämpar.
Den 26 oktober, Abuna Afram al-Khouri, den kristna biskopen av Ninevehslätten, berättade att de kristna stödjer Peshmerga styrkor i kampen mot IS extremist organisationen.
Al-Khouri förklarade att de bestämde sig för att donera*blod*för Peshmerga som ett tecken på att uttrycka på tacksamhet för deras modiga insatser i att driva ut de militanta från de kristna områden i Nineveslätten.
Kristna och sunni araber donerar*blod*till Peshmerga-styrkorna i en kampanj som kallas "We are all Peshmerga".
- "Vi skäms när vi står framför Peshmerga, de har gjort många uppoffringar och vi vet inte hur vi ska belöna dessa hjältar." sa en arabisk invånare som flytt Mosul.
- "De har offrat sig själva för fredens skull, Jag är från Nineveh och jag är säker på att Peshmerga kan befria vår region och tillbringa fred och få ett slut på hatandet som funnits en lång tid i området".
Kurderna i norra Syrien är det närmaste demokratin Syrien har, vem försöker du lura att dom är diktatorer och långt ifrån demokratiska och jämför dom med Turkiet
Även i Turkiet representerar HDP, det kurdiska partiet, Turkiets tredje största parti assyrierna och dom homosexuella.
Senast redigerad av tigersaid86 2017-01-03 kl. 22:49.
Ännu en hjälte och medmänniska som offrade sitt liv för något gott, tyvärr så gick han miste om livet i kampen mot terrorism och IS.
Han sa till sin familj att han åkte på semester i Turkiet men i själva verket gick med kurderna i sedvanlig ordning, det är väldigt populärt att gå med just kurderna, många berättar om just kurdernas visioner och synsätt i regionen och deras tro och kamp på demokrati vilket lett dom till att gå med just kurderna.
Från idag
Citat:
Briton killed in Syria while fighting ISIS alongside Kurdish YPG.
Lock, a chef from Chichester in Sussex, was killed alongside four other fighters on December 21. He had told his family he was going on holiday to Turkey, but actually continued on to Syria to join the militia.
Ytterligare frivilliga hjältar dog innan jul i offensiven mot Raqqa tillsammans med kurderna dom valde att strida med.
Ett tiotal utländska dvs västerlänningar har stupat men flera hundra frivilliga är fortsatt aktiva med kurderna och kämpar på.
R.I.P
Dessa två herrar:
Briton Ryan Lock, kurdiska namn: Berxwedan Gîvara. (Berxwedan = motstånd)
Nazzareno Antonio Tassone, kurdiska namn: Agir Ararat. (Agir = Eld)
Citat:
Two foreign volunteers fighting with the Kurdish forces in Syria were killed a few days before Christmas in the offensive to retake Raqqa from ISIS.
Briton Ryan Lock, 20, was fighting under the nom de guerre Berxwedan Gîvara. Berxwedan means resistance.
Canadian Nazzareno Antonio Tassone was fighting under the name Agir Ararat; Agir means fire.*
“Comrades Agir and Berxwedan will be the leaders of our struggle and we will remember them in every moment of our life,” reads a statement issued by the Kurdish People’s Protection Units (YPG) on their deaths.*
vad är grejjen med tunnorna, de slåss med vad de har och de behöver vapen. Det är hjältemodiga piloter på helikotrarna som försöker få ihjäl jihadister och annat pack som mördar, plundrar och våldtar deras land. All heder åt dem. Krig är hemskt och blodigt.
Släppa tunnbomber är ett av de sämsta sätten man kan göra för att "få ihjäl jihadister". Det enda det gör är att skapa kaos, rädsla och förödelse i området som attackeras, och det är förmodligen vad Assadregimen är ute efter när han släpper dessa bomber.
Jag tror inte att sitta i en helikopter för att sedan släppa en improviserad tunnbomb gör dig särskilt "modig".
Det finns rapporter från människorättsorganisationer på mord, plundring och våldtäkt från Assadregimens sida. Läs på lilla du.
Släppa tunnbomber är ett av de sämsta sätten man kan göra för att "få ihjäl jihadister". Det enda det gör är att skapa kaos, rädsla och förödelse i området som attackeras, och det är förmodligen vad Assadregimen är ute efter när han släpper dessa bomber.
Jag tror inte att sitta i en helikopter för att sedan släppa en improviserad tunnbomb gör dig särskilt "modig".
Det finns rapporter från människorättsorganisationer på mord, plundring och våldtäkt från Assadregimens sida. Läs på lilla du.
haha nänä, tunnbomber fungerar ju finfint verkar det som, terrormördarna ville ju få stopp på dem till vilket pris som helst, det är ju det du torgför. tunnbomber slaktade islamisterna... eller kanske slet av kroppsdelar och annat. och på deras barn med.
ja krig är blodigt och hemskt. saker händer. nu händer det mest till dom som drog igång det (dom som är där, tyvärr inte dom som styr i andra länder). det kunde varit värre.
blodet droppar, blodet droppar, blodet droppar... inte får dom några gravar heller islamisterna, de slängs på avskrädes högen eller i något dike. sen våldtas deras kvinnor, sen skjuts dom med. var väl inte så de trodde när de lyssnade på imamen i mosken för att lockas till syrien, eller vad tror du?
Du har nog misstagit Assads soldater för oppositionens terrorister här.
Jag känner av en viss glädje från dig att sånt händer. Väldigt osmakligt.
skadeglädje är den enda sanna glädjen
du håller på islamisterna och anser därmed att kvinnor (jag) är underordnade. alltså är din åsikt inget värd och du är inget värd. det glädjer mig när dina kompisar och (tros)bröder blir slaktade, så är det bara. du är min fiende, du är fiende till alla tänkande och kännande människor.
assad är en diktator som begått många illdåd, och hans soldater har plundrat, mördat och våldtagigt och annat. det är sånt som händer i krig. riktiga krig, den här gången mot dina vänner. även om du och dina vänner trodde det bara skulle vara ni som fick hålla på så. men eftersom ni är så jävla skitkassa på att slåss eller hålla ihop utan bara lyssnar på religiöst papegorprat som de inavlade idioter ni är, så haha, nu mår ni skitilla. dom av er som fortfarande lever vilet är färre och färre.