2016-11-13, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
En del missinformation gällande det idag

Bilder ska tydligen peka på att det är en Tochka-U

https://www.reddit.com/r/syriancivilwar/comments/5cqhit/military_analyst_commander_fayez_alasmar_told/

Men jag har ingen klar bild på vem det är som gjort det, skulle ryssen ligga bakom det så ser jag ingen logisk förklaring till varför.

Det där stämmer men det är inte i Syrien utan i Irak som hände. Det är två olika händelser, den du länkar hände i Irak medan det här är i Syrien.
Citera
2016-11-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ULKUCU
Det där stämmer men det är inte i Syrien utan i Irak som hände. Det är två olika händelser, den du länkar hände i Irak medan det här är i Syrien.

ah ok, fel av mig.

Får väl vänta på mer information då antar jag, håller dock rätt hårt på antingen desinformation eller att något gått snett, att Ryssland skulle aktivt ta och börja bomber kurderna nu känns väldigt osannolikt
Citera
2016-11-13, 21:15
Bannlyst
Citat:
ah ok, fel av mig.

Får väl vänta på mer information då antar jag, håller dock rätt hårt på antingen desinformation eller att något gått snett, att Ryssland skulle aktivt ta och börja bomber kurderna nu känns väldigt osannolikt

Om vi hade ett klockslag på när det hände skulle underlätta lite mer. Då kan man se om Ryssland kommit med några uttalanden om det. Sen så har jag kollat på andra kurdiska nyhetskällor om även dom skriver om händelsen. Att det hänt är glasklart.

Att dom kommer börja aktivt tror jag inte på men du måste själv förstå. Någon gång måste man vara ärlig, inte mot andra här utan mot sig själv, kommer Assad vilja sitt land delas upp, kommer han verkligen vilja gå med på att en del av sitt land bli Kurdistan? Är kurderna inte Assads nästa huvudvärk när ISIS är utrotad?

Då har vi Putin i bilden, vem vill Putin vara bäst vän med, kurderna som vänder kappan efter vinden och tar vem som helst bara dom får sitt Kurdistan eller en fasttrogen allierad som Assad i alla goda och onda tider? Väljer Putin kurderna kommer han även skada sin relation till Iran också.

Som jag förstått det är Putin en pakt med Syrien och Iran.

Känns som att jag är den enda här som faktiskt talar ärligast och säger sanningen medan andra bara tiger om verkligheten.
Citera
2016-11-13, 21:17
Medlem
Citat:
Om vi hade ett klockslag på när det hände skulle underlätta lite mer. Då kan man se om Ryssland kommit med några uttalanden om det. Sen så har jag kollat på andra kurdiska nyhetskällor om även dom skriver om händelsen. Att det hänt är glasklart.

Att dom kommer börja aktivt tror jag inte på men du måste själv förstå. Någon gång måste man vara ärlig, inte mot andra här utan mot sig själv, kommer Assad vilja sitt land delas upp, kommer han verkligen vilja gå med på att en del av sitt land bli Kurdistan? Är kurderna inte Assads nästa huvudvärk när ISIS är utrotad?

Då har vi Putin i bilden, vem vill Putin vara bäst vän med, kurderna som vänder kappan efter vinden och tar vem som helst bara dom får sitt Kurdistan eller en fasttrogen allierad som Assad i alla goda och onda tider? Väljer Putin kurderna kommer han även skada sin relation till Iran också.

Känns som att jag är den enda här som faktiskt talar ärligast och säger sanningen medan andra bara tiger om verkligheten.

Du är knappast den enda som poängterat detta framtida problem.
Är många som har tagit upp detta sedan länge.

Finns en del olika scenarior som kan spelas ut vid det tillfället, svårt att sia om nu
Citera
2016-11-13, 21:24
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:

Putin har någon överenskommelse med Erdogan. Tror du annars Erdogan hade kunnat gå in i Syrien bara sådär utan Putins tillstånd?
Citera
2016-11-13, 21:24
Bannlyst
Citat:
Du är knappast den enda som poängterat detta framtida problem.
Är många som har tagit upp detta sedan länge.

Finns en del olika scenarior som kan spelas ut vid det tillfället, svårt att sia om nu

MEn eftersom påsen håller på att knytas ihop är det på sin tid att sia om framtiden som inte alls är så långt fram i tiden.

Det hade varit roligt också höra vad för teser folk har här istället för att just nu bara prata om att isis vunnit 1 stad här och förlorat 5 där borta.

Men vi kan börja med dig då

Hur tror du det kommer bli framöver när isis är borta? Vad för förändringar kan man förvänta sig i Syrien? Kommer Assad ge bort en del av sin kaka till dom som inte ens hade medborgarskap i Syrien och som på riktigt, läs, på riktigt som levde som zigenare?
Citera
2016-11-13, 21:26
Medlem
Citat:
MEn eftersom påsen håller på att knytas ihop är det på sin tid att sia om framtiden som inte alls är så långt fram i tiden.

Det hade varit roligt också höra vad för teser folk har här istället för att just nu bara prata om att isis vunnit 1 stad här och förlorat 5 där borta.

Men vi kan börja med dig då

Hur tror du det kommer bli framöver när isis är borta? Vad för förändringar kan man förvänta sig i Syrien? Kommer Assad ge bort en del av sin kaka till dom som inte ens hade medborgarskap i Syrien och som på riktigt, läs, på riktigt som levde som zigenare?

Assad kommer inte ge bort någon del av landet och det är inte vad kurderna i majoritet vill(om jag tolkar allt rätt), det jag tror är att kurderna kommer få ett visst självstyre men kommer ingå i landet Syrien.
Citera
2016-11-13, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Putin har någon överenskommelse med Erdogan. Tror du annars Erdogan hade kunnat gå in i Syrien bara sådär utan Putins tillstånd?

Jag vet, det är inte det jag pratar om. Men du gick in i ett bra samtalsämne iaf.

Dom kom överens om något. Putin kände mycket väl till att kurderna är Turkiets problem. Putin vet att tillåter han Turkiet gå ini Syrien är Turkiets mål att jaga bort kurderna så dom inte kan skapa Kurdistan nummer2.

Vart har vi Putin här?
Citera
2016-11-13, 21:35
Bannlyst
Citat:
Assad kommer inte ge bort någon del av landet och det är inte vad kurderna i majoritet vill(om jag tolkar allt rätt), det jag tror är att kurderna kommer få ett visst självstyre men kommer ingå i landet Syrien.

Han kommer inte ge bort något som du säger.

Jag tror inte ens på att han har det i tankarna att ge dom självstyre. Inte ens i närheten. Assad drar fördel av kurderna eftersom dom kämpade emot isis men nu har kurderna glidit ifrån att bekämpa isis och istället kör full race mot FSA för att kunna binda ihop sina kantoner. Assad kör nästan helt själv mot isis. Kurderna är nästan klar med isis. Kurderna skiter i om Assad tom störtas av isis så länge kurderna har vunnit sina två kantoner till att göra ett stort av det.

Assad är nog inte helt ensam även om han tar sista beslutet över Syrien att avgöra kurdernas öde i framtiden. Jag tror att Assad lyssnar mycket på Iran om han inte gör det helt och hållet. Iran skulle inte acceptera ett självstyrt kurdisk del i Syrien.

Det är vad jag tror.
Citera
2016-11-13, 21:38
Bannlyst
Som jag sa. Även Hizbullah gör sig redo att sätta dödsstöten på isis.

https://twitter.com/IraqiSecurity/status/797899423162384384

Fy fan vad jag har rätt alltid. Lyssna på mig ni där ute.
Citera
2016-11-13, 21:39
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Jag vet, det är inte det jag pratar om. Men du gick in i ett bra samtalsämne iaf.

Dom kom överens om något. Putin kände mycket väl till att kurderna är Turkiets problem. Putin vet att tillåter han Turkiet gå ini Syrien är Turkiets mål att jaga bort kurderna så dom inte kan skapa Kurdistan nummer2.

Vart har vi Putin här?

Putin låter Erdogan hindra kurderna från att bilda en federation. Samtidigt som Putin tar Aleppo. Det är vad jag tror de kom överens om.
Citera
2016-11-13, 21:41
Bannlyst
varför går det så bra för FSA och inte YPG när USa inte finns längre?

https://twitter.com/DavidBatashvili/status/797894419789791233
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in