Citat:
Ursprungligen postat av
Exxus
ah ok, fel av mig.
Får väl vänta på mer information då antar jag, håller dock rätt hårt på antingen desinformation eller att något gått snett, att Ryssland skulle aktivt ta och börja bomber kurderna nu känns väldigt osannolikt
Om vi hade ett klockslag på när det hände skulle underlätta lite mer. Då kan man se om Ryssland kommit med några uttalanden om det. Sen så har jag kollat på andra kurdiska nyhetskällor om även dom skriver om händelsen. Att det hänt är glasklart.
Att dom kommer börja
aktivt tror jag inte på men du måste själv förstå. Någon gång måste man vara ärlig, inte mot andra här utan mot sig själv, kommer Assad vilja sitt land delas upp, kommer han verkligen vilja gå med på att en del av sitt land bli Kurdistan? Är kurderna inte Assads nästa huvudvärk när ISIS är utrotad?
Då har vi Putin i bilden, vem vill Putin vara bäst vän med, kurderna som vänder kappan efter vinden och tar vem som helst bara dom får sitt Kurdistan eller en fasttrogen allierad som Assad i alla goda och onda tider? Väljer Putin kurderna kommer han även skada sin relation till Iran också.
Som jag förstått det är Putin en pakt med Syrien och Iran.
Känns som att jag är den enda här som faktiskt talar ärligast och säger sanningen medan andra bara tiger om verkligheten.