2016-10-01, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Goda nyheter

http://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-usa-idUSKCN11W2NN Detta borde ha börjat för länge sedan då man redan tidigt kunde utläsa att Ryssland inte skulle kompromissa.

Bra för rebellerna, trist för befolkningen. Ryssarna kommer bara börja flyga högre och byta till större kraftigare bomber för att kunna slå ut från högre höjd. Blir antagligen fler civiloffer pga detta. När första ryska planet skjuts ner med västerländsk tech kommer de bli hus i helvete.
Senast redigerad av ligalajs 2016-10-01 kl. 03:09.
Citera
2016-10-01, 04:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Goda nyheter

http://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-usa-idUSKCN11W2NN Detta borde ha börjat för länge sedan då man redan tidigt kunde utläsa att Ryssland inte skulle kompromissa.
Du vet om att dessa rebeller är al nusra, alltså al qaeda.
Citera
2016-10-01, 06:04
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Kul när denna tråd blivit i princip totalt infekterad av ryssdårar, foliehattar, USA-hatare, samt övrigt löst Assad-wannabies.. Min fråga till dessa dårar rak ock enkel, hur fan anser ni att dagens ryss/syrisk bombming av tiotusentals civila i Aleppo är berättigat? Skolor, sjukhus, de tutti åt fanders å ni kommer med ert eviga "Obamas fel", vittu ni är i min bok minst berättigade gentemot tukthus, helst på obestämd tid
Finns det bra och smärtfria sätt att erövra en storstad?
Citera
2016-10-01, 06:18
Medlem
När skall Nato Jugend förklara varför USA skall bestämma vilka regeringar som styr respektive land i mellanöstern?

Det är enkelt se vilka som i årtionden bedrivit krig och störtat regimer i mellanöstern mm.
Citera
2016-10-01, 07:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Kul när denna tråd blivit i princip totalt infekterad av ryssdårar, foliehattar, USA-hatare, samt övrigt löst Assad-wannabies.. Min fråga till dessa dårar rak ock enkel, hur fan anser ni att dagens ryss/syrisk bombming av tiotusentals civila i Aleppo är berättigat? Skolor, sjukhus, de tutti åt fanders å ni kommer med ert eviga "Obamas fel", vittu ni är i min bok minst berättigade gentemot tukthus, helst på obestämd tid
För att vi inte ställer oss på samma sida som sunnimuslimska salafister.

Det här borde få alla att hoppas på Trump som president:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/john-kerry-vill-anvanda-vald-mot-al-assad/
Citera
2016-10-01, 07:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
När skall Nato Jugend förklara varför USA skall bestämma vilka regeringar som styr respektive land i mellanöstern?

Det är enkelt se vilka som i årtionden bedrivit krig och störtat regimer i mellanöstern mm.
Ja, det är snurrigt värre. USA:s strategi tycks vara att ställa sig på salafisternas sida i konflikterna samtidigt som man ger stöd åt kurderna och avser att besegra Daesh. Skulle inte förvåna mig att de är ute efter att destabilisera Saudi Arabien också.
Citera
2016-10-01, 08:06
Bannlyst
Har sett ett klipp från syrien där en hjälparbetare räddar en 30 dagars bebis..
Asså inte för att verka iskall, men jag får märkliga vibbar att allt är arrangerat..

När dom drar ut bebisen, fejktårar osv... Kändes konstigt på något sätt..
Citera
2016-10-01, 08:40
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Det framgår av en inspelning som tidningen New York Times tagit del av, där John Kerry säger att han argumenterat för att ingripa med våld mot Assadregimen, men inte fått gehör för det.
...
USA:s utrikesminister John Kerry är frustrerad över att USA:s försök till diplomatiska lösningar av kriget i Syrien inte backas upp med ett allvarligt menat amerikanskt hot om att ingripa militärt.
...
– Många amerikaner tycker inte att vi ska skicka unga amerikaner att dö i ett främmande land. Det är det som är problemet, sa Kerry.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6531583

Förstår att många vill ha till ett avslut i Syrien innan nya presidenten i USA är på plats.
Citera
2016-10-01, 08:41
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Finns det bra och smärtfria sätt att erövra en storstad?

Det är alltid trevligt att läsa förnuftiga tankar Amerikanvänliga entusiaster har glömt snart om många tusen civila offer i Irak och Syrien som blev dödade av amerikansk koalition. Hur gammal är dessa entusiaster? Under krigen i Irak och Syrien var de ännu små barn? Jag uppfattar inte alls hur man kan det glömma bort?
Senast redigerad av Paul0 2016-10-01 kl. 08:44.
Citera
2016-10-01, 08:42
Medlem
Älskar denna propaganda som förs. Exakt samma kök som agerade i Jugoslavienkriget.

Först hittar man en bad guy sen riktar man exakt varenda dålig nyhet mot dem. Sen krävs det inte lång tid innan hjärndöda börjar tro på det.

Att det fortfarande fungerar så här bra får mig att häpna.
Citera
2016-10-01, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Älskar denna propaganda som förs. Exakt samma kök som agerade i Jugoslavienkriget.

Först hittar man en bad guy sen riktar man exakt varenda dålig nyhet mot dem. Sen krävs det inte lång tid innan hjärndöda börjar tro på det.

Att det fortfarande fungerar så här bra får mig att häpna.

Det är skrämmande Hitler vibbar faktiskt. Stalin hade blivit stolt.

Om man berättar en lögn tillräckligt många gånger så kommer fåren börja tro på det.
Citera
2016-10-01, 09:33
Medlem
Continental Ops avatar
Vad är det som hindrar att USA drar sig ur det där? Vad blir konsekvenserna, förutom att assad och ryssarna dödar en massa folk alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in