2016-08-24, 17:18
Medlem
longbow4ys avatar
Verkar som IS "bara försvann".

Retirerade de kontrollerat i god tid, dvs var förvarnade eller har de bara bytt uniform?
Citera
2016-08-24, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Undvik nu inte frågan, du kallar mig inte insatt och nu frågade jag dig något som du säger du veta.

Så vilken fsa-väg är det du menar?

Det jag menar är att kantonerna först ska länkas till varandra och att man sedan väljer terroristernas väg, om man måste, kalla dom vad ni vill. Förstår du nu eller ska jag behöva skriva på ett annat språk?
Citera
2016-08-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ntellectua1
Det jag menar är att kantonerna först ska länkas till varandra och att man sedan väljer terroristernas väg, om man måste, kalla dom vad ni vill. Förstår du nu eller ska jag behöva skriva på ett annat språk?

Du vet att kurderna ich rebellerna i Aleppo strider mot varandra? Hur tror du att se någonsin ska kunna strida sig igenom detta område och nå Masoud nu när ypg måste dra sig tillbaka?

Varför känner du ett behov av att försöka mästra och förlöjliga? Håll det på en vettig nivå så vi kan föra en sansad diskussion.
Citera
2016-08-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y

Retirerade de kontrollerat i god tid, dvs var förvarnade eller har de bara bytt uniform?

Verkar som de dragit sig tillbaks om man ska tro denna

🔴#ISIS fighters withdraw from several villages around #Jarablus, and going to Al Bab(Sources)

https://mobile.twitter.com/metesohtaoglu/status/768451791994454017
Citera
2016-08-24, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Du vet att kurderna ich rebellerna i Aleppo strider mot varandra? Hur tror du att se någonsin ska kunna strida sig igenom detta område och nå Masoud nu när ypg måste dra sig tillbaka?

Varför känner du ett behov av att försöka mästra och förlöjliga? Håll det på en vettig nivå så vi kan föra en sansad diskussion.

Jaha okej. Det du menar är att vi kommer att sitta och kolla på medans vårt folk blir slaktade i Sheik Massoud. FSA vägen är ju omöjlig menar ni.
Citera
2016-08-24, 17:38
Medlem
Tillssons avatar
Citat:

De kanske har Twitter...

Där har det stått om detta planerade angrepp i tre dagar inkl. bilder på trupperna som samlades på turksidan.
Citera
2016-08-24, 17:38
Medlem
Citat:
Jaha okej. Det du menar är att vi kommer att sitta och kolla på medans vårt folk blir slaktade i Sheik Massoud. FSA vägen är ju omöjlig menar ni.

Sluta läs in saker i mina texter som jag inte skriver. Jag säger att det är en svår väg och en direkt dålig för att lyckas med vad de vill. För att ypg ska kunna nå in till Masoud behöver antingen SAA eller rebellerna kollapsa helt, något som inte kommer ske.

Dem är heller inte i en direkt risk för att bli slaktade, de har en "överenskommelse" med SAA och där sker inte några direkt attacker utan faran är ifrån rebellerna som beskjuter dem nära nog dagligen. Men de har bra försvarspositioner och löper inte en överhängande fara för att bli överkörda.
Citera
2016-08-24, 17:39
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:

Får väl alliera er med SAA för att få skydd av någon. Och sedan försöka etablera en i Syren liknande självstyrande regionkonstruktion som i Irak.
Enda sättet att hålla Turkiet och dess allierade stången. Eller är det Turkiet som Kurderna skall få stöd av? Tror inte det.

Vad tror du själv?
Citera
2016-08-24, 17:51
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Får väl alliera er med SAA för att få skydd av någon. Och sedan försöka etablera en i Syren liknande självstyrande regionkonstruktion som i Irak.
Enda sättet att hålla Turkiet och dess allierade stången. Eller är det Turkiet som Kurderna skall få stöd av? Tror inte det.

Vad tror du själv?

Aldrig att dom får alliera sig med Assad som partners gå ut och strida mot andra!

Han bombar och dödar civila, han skiter i civila helt och hållet, han dödar syriska folket för sin maktposition. Sånt står inte YPG för!
Senast redigerad av tigersaid86 2016-08-24 kl. 17:53.
Citera
2016-08-24, 17:55
Medlem
Tillssons avatar
Citat:

De har bytt uniform och igår numera i FSA. Nej skämt åsido har man väl informerat IS om vad som är på G, bett dem kika på Twitter, Internet etc. och uppmanat dem att lämna staden. IS är väl inte mer korkat än att de inser att de inte längre har ryggen fri och att en diskret sorti är att föredra.
Senast redigerad av Tillsson 2016-08-24 kl. 18:05.
Citera
2016-08-24, 18:00
Medlem
Yaskos avatar
DAESH retirerar till Al-Bab vilket är ett mål för Turkiet....
Citera
2016-08-24, 18:04
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
DAESH retirerar till Al-Bab vilket är ett mål för Turkiet....

Hrmm...

Al-Bab var SDFs nästa mål, dom som flydde Manbij flydde ochså till Al-Bab.
Al-bab lär ha sjukt många tusen ISIS nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in