Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Jo, approachen må vara mer försiktig när det kommer till vilka man kan tänka sig att stödja ideologiskt, och att lita på deras intentioner. En annan femma är huruvida man kan lita på deras stridsduglighet. Om vapnen hamnar i fel händer är det kontraproduktivt, hur västvänliga dessa rebeller än bedyrar att de är.
Det är uppenbart att man lyssnar mindre på Turkiet. Frågan är om Turkiet också slår dövörat till och gör verklighet av sin buffertzon mot kurder i norr.
Jag inbillar mig att den här norra fronten är mycket tydligare avgränsad, jämfört med t.ex. att leverera rätt in i getingboet, som Homs. Märkligt är ju att Turkiet med våld hindrar den här nya alliansen att gå västerut för att bekämpa IS. Eller kanske inte märkligt, men cyniskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Som sagt, jag är inte förvånad över ditt återinträde i denna tråd så fort Ryssland flög in med ett dussintal stridsflyg.
Det bjuder jag på

De gör ju garanterat inte större skada på civilbefolkningen än de tunnbomber Assad konsekvent har använt i flera år, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Jag undrade varför du inte reagerar på uppenbara felaktigheter som att Kina är aktiva i Syrien och att Frankrike är på Assads sida utan istället letar igenom mina gamla inlägg i ett försök att ställa dig på de ignorantas sida?

Jag reagerar hellre på felaktigheter som inte är så uppenbara, de två påståendena du nämner är ju som sagt uppenbara och jag har annat för mig i livet än att hugga på varenda felaktighet som presenteras här.
Du tar uppenbarligen åt dig väldigt mycket av det där, trots att jag förklarat varför jag hade ett naturligt intresse för det. Och eftersom jag är en så lärd man

så har jag naturligtvis inget intresse av att ställa mig på någon ignorant sida, vilket jag ju inte heller har gjort.