2015-10-12, 20:44
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Ifall ni inte visste så bombade USA Serbien och Montenegro med utarmat uran. Det är ett ämne som skapar permanent skada i all framtid då det är radioaktivt. Många serber har drabbats av cancer eftersom dricksvattnet i vissa områden blev kontaminerat med radioaktiva ämnen.

Förutom det så bombade USA Serbiens civila infrastruktur.

Sjukhus
Skolor
Broar
Tåg
TV-station
Bostadsområden (trots frånvaro av serbisk militär)

etc....

Låt er inte luras av USAs humanitära slöja, det är bara en äcklig täckmantel för neo-fascisterna i Pentagon. USA bombar civila från drönare bara för att -1- "terrorist" äter mat med sin familj. Inte bara blir familjen sprängd i bitar men även alla i hela byn.

Men enligt USAs logik så är det rätt att bomba civila ifall man har goda avsikter. Men när Ryssland gör det så är det inte ens rätt att bomba "moderata" rebeller, trots att ifall rebellerna vinner så kommer ett jihadistisk laglöshet råda som kommer förstöra landets framtid. Och varför anser USA att rebeller har starkare legitimitet än Assad? Hur vet man att rebellerna är bättre? Vad har de bevist? Det enda de gjort är krigat, antingen har deras strider faktiskt varit moderata utan anslutningar till terrorhandlingar men i många fall så har dessa moderata rebeller allierat sig och gått över till terroristernas sida.

USA sponsrar terrorism som vanligt, inget nytt där. Al-Qaida användes i Afghnistan mot Ryssarna och de används nu också mot Assad. Al-Qaida krigade även om USAs fiender i Balkan, serberna, på 90-talet. USA har även sponsrat väpnade statskupper mot demokratiskt valda regimer i Latinamerika flera gånger. Så USA har inget med frihet och demokrati att göra.

Kusliga paralleller kan dras mellan Nazi Tyskland och post 9/11 USA. Efter Reishtagsbranden så inrättade Hitler motsvarigheten till dagens Homeland Security. Nazisterna hade även Gestapo som motsvaras av dagens NSA som bevakar allt amerikaner gör. Sen så har USA NDAA avtalet som innebär att man får mörda amerikanska medborgare utan rättegång eller bevis som gör en till misstänkt.

Ett på de flesta sätt skarpt inlägg där globalisterna med USA i spetsen de senaste åren, efter det har stått klart att skuldkrisen från 2008 inte kan pareras, trappat upp proxykrigandet med interventioner i Libyen, Syrien, Irak och Ukraina.
Citera
2015-10-12, 20:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un-named
MLRS med klusterammunition jämnar en by:
https://www.youtube.com/watch?v=MsCbG0t1Ds8&feature=youtu.be

Terroristerna verkar var demolariserade. Ingen "Allak akbar" varje sekund osv.

USA har även börjat med direkt beväpning av YPG. Tror 100 ton levererades igår.

Om det inte fanns civila i området så gör det mig ingenting att MLRS med ryssarnas senaste klusterammunition används. Tveksamt om ens Sverige ratificerat det avtal som förbjuder den ännu.
Mycket effektiv mot oskyddad trupp. Problemet är bara att alla småbomber inte exploderar utan efterlämnar ett min-problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Jag pratar inte om folkets makt, jag pratar om folkets röst. Här är bilder på deras röst:https://www.youtube.com/watch?v=S0toVknlQrE https://www.youtube.com/watch?v=1g2mjcatgdQ https://www.youtube.com/watch?v=NDwXN5jwhZA

Det svartmarkerade: Det är det som kallas för proxy krig.

Problemet är bara det att, även om det hela en gång startade som ett folkligt uppror så är det nu, för länge sedan, övertaget av islamister och utländska krigare. Enda undantaget är kurderna.

Jag ser inget problem med att USA fäller förnödenheter och vapen, inte minst TOW till kurderna. Men fäller det sådant även åt andra grupper så lär bara al Nusra och IS bli allt mer välbeväpnade.
Citera
2015-10-12, 21:12
Medlem
Oppositionen i Syrien har väl av allt att döma fått avancerade vapen att bruka mot ryssen och dom Assadtrogna styrkorna. Och mot högteknologiska vapensystem från väst står sig ju ryssen ganska slätt fortfarande. Faller ryska helikoptrar från skyn alltför ofta så blir ju Putins inblandning i blodbadet en särdeles dyr historia som knappast en rysk modest statsbudget kan klara i det långa loppet. Tror dom flesta inser att Putins agerande är dömt att misslyckas om han inte vill lägga hela Syrien i ruiner. Frör Putin hjälper ju inte syrierna det har han inget intresse av att göra, utan han hjälper Assad och det är en himmelsvid skillnad. Därför bombar ryssarna urskillningslöst utan att behöva tänka på hemmaopinionen som ju knappt existerar i dagens Ryssland. Att omvärlden reagerar på rysk inblandning i Syrien är ju ett gott tecken av få.
Citera
2015-10-12, 21:28
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Oppositionen i Syrien har väl av allt att döma fått avancerade vapen att bruka mot ryssen och dom Assadtrogna styrkorna.

Så har inte jag alls förstått de senaste dygnens utveckling. USA har ju tvärtom ändrat inriktning och drar in stödet till rebeller längre söderut och satsar istället i nordost, där ryssarna/SAA inte alls är. De senare verkar av allt att döma (BBC:s senaste karta) lägga tyngdpunkten mot Al-Nusra i nordväst, och den nya US-stödda koalitionen mot IS i nordost.

Ett alldeles utmärkt läge just nu, där islamister får pisk på två fronter. Blir nog mer komplicerat när fronterna närmar sig varandra, men just nu tycker jag läget ser mycket bra ut för Syriens framtid jämfört med de senaste åren.

Intressant att notera är att ryssarna inte attackerat söderut, mot Daraa, troligen efter överenskommelse med Israel pga det känsliga läget nära Golan.

Om det inte vore för alla negativa rubriker kunde man tro att krigföringen just nu är koordinerad som aldrig förr
Citera
2015-10-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
OProblemet är bara det att, även om det hela en gång startade som ett folkligt uppror så är det nu, för länge sedan, övertaget av islamister och utländska krigare. Enda undantaget är kurderna.

Jag ser inget problem med att USA fäller förnödenheter och vapen, inte minst TOW till kurderna. Men fäller det sådant även åt andra grupper så lär bara al Nusra och IS bli allt mer välbeväpnade.
Inte för att jag vill att islamister ska ta över Syrien. Men bara för att islamister är Assads fiender betyder inte att vi ska glömma att Assad är en diktator. Gubben är roten till problemet. När islamisterna har besegrats måste han och hans parti bort också.

Jag tror inte att USA tänker släppa ner vapen till någon FSA eller islamist grupp längre, det jobbet gör Erdogan och SA:s monarker.
Senast redigerad av Kohen 2015-10-12 kl. 21:48.
Citera
2015-10-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Så har inte jag alls förstått de senaste dygnens utveckling. USA har ju tvärtom ändrat inriktning och drar in stödet till rebeller längre söderut och satsar istället i nordost, där ryssarna/SAA inte alls är. De senare verkar av allt att döma (BBC:s senaste karta) lägga tyngdpunkten mot Al-Nusra i nordväst, och den nya US-stödda koalitionen mot IS i nordost.

Ett alldeles utmärkt läge just nu, där islamister får pisk på två fronter. Blir nog mer komplicerat när fronterna närmar sig varandra, men just nu tycker jag läget ser mycket bra ut för Syriens framtid jämfört med de senaste åren.

Intressant att notera är att ryssarna inte attackerat söderut, mot Daraa, troligen efter överenskommelse med Israel pga det känsliga läget nära Golan.

Om det inte vore för alla negativa rubriker kunde man tro att krigföringen just nu är koordinerad som aldrig förr
Det fetade
"Since the Russians began operating in Syrian airspace, U.S. pilots have been under orders to change their flight path if there is a Russian plane within 20 nautical miles, according to the official."
http://edition.cnn.com/2015/10/07/politics/u-s-diverts-aircraft-to-avoid-russian-fighter/
Citera
2015-10-12, 22:27
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
Verkar som att SAA motats bort av jihadisterna i Kafr Naboudah i Idlib/Hama, som påstås nu ha full kontroll över staden igen

Jag tror att detta är viktigt att komma ihåg för de som tror detta tar slut snabbt för endera sidan. Det kommer mycket lång tid att ens nå begränsade framgångar för SAA trots ryska bombningar, se bara detta klipp för att förstå att mycket stora delar av den sunniska befolkningen intar en liknande hållning. Om det skall bli fred måste det till ett folkmord:

https://www.youtube.com/watch?v=QGEVcO7_DTo
Citera
2015-10-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag tror att detta är viktigt att komma ihåg för de som tror detta tar slut snabbt för endera sidan. Det kommer mycket lång tid att ens nå begränsade framgångar för SAA trots ryska bombningar, se bara detta klipp för att förstå att mycket stora delar av den sunniska befolkningen intar en liknande hållning. Om det skall bli fred måste det till ett folkmord:

Så du använder Al Qaeda propaganda och en video som visar Al Nusra terrorister och hjärntvättade barn för att "bevisa" din tes? Detta var nog det löjligaste påståendet än så länge i denna tråden.

Citera
2015-10-12, 22:48
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Så du använder Al Qaeda propaganda och en video som visar Al Nusra terrorister och hjärntvättade barn för att "bevisa" din tes? Detta var nog det löjligaste påståendet än så länge i denna tråden.

Pratar du med mig eller någon annan?

Jag kan inte få ihop vad du säger med vad du citerade med den godaste av viljor, men du kanske kan förklara för mig?
Citera
2015-10-12, 22:51
Medlem
Citat:
Pratar du med mig eller någon annan?

Jag kan inte få ihop vad du säger med vad du citerade med den godaste av viljor, men du kanske kan förklara för mig?

Du använder en liten video med en drös Al Nusra terrorister och en grupp med hjärntvättade barn som exempel att en stor del av Syriens Sunnimuslimer skulle stödja terrorister?

https://www.youtube.com/watch?v=DUvADbpqGlQ
Citera
2015-10-12, 22:56
Medlem
Citat:

Óm 10% måste dö för att 90% ska få leva i fred och i ett tryggt samhälle så är det priset man får betala. Det är en skam att KSA med flera eldar på detta.
Citera
2015-10-12, 22:58
Medlem
Bträffande ngr påståenden i tråden att Putin är ute efter makt så är det precis tvärtom , och han riskerar inte gärna sina truppers liv genom att inte använda marktrupper , Ryssland har gett mycket bistånd humantära åtgärder både i Syrien Jemen och förmodligen även i Andra svårt drabbade länder som Irak .
Det som kommer fram vartefter är ju vad USA gjort istälet för att bekämpa IS har de tränat och beväpnat dessa Usa är ju väldigt intresserade av att ha makt och speciellt i oljeproducerande länder . Ryssland har något av ett bekymmer med att ryska islamister reser och strider för IS och sedan kommer de tillbaks och ställer till med terror , Ryssland gör ett skitgöra efter USAs livsfarliga attityd till IS , det är trots allt inte USA som tar emot dem nu utan Europa och Ryssland .
Sedan länge trött på att USA ska hållas för bättre eller att det har ansetts som inte Ryssland är seriösa vilket många nu inser att de är .Det är verkligen på tiden att man på allvar ser felen i USAs manipulerande med fukllständigt livsfarliga terrororganisationer och med dem har de mördat många människor på det mest avskyvärda sätt.
Det är efterlängtade bomber och en skön känsla av allvar ,färdigkramat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in