2014-01-21, 22:14
Medlem
Får välja en av dessa traders gratis. Vilken ska jag ha?

Vilken som passar mig bäst beror självklart på mitt användande, men här efterfrågar jag era åsikter och tankar. Vilken hade du valt och varför?

/Charp
Citera
2014-01-21, 22:27
Medlem
Phillemans avatar
Har du Avanza Pro via UA? Isåfall är Online Trader inte gratis även fast det står det . Om inte, välj Online Trader, bättre på alla plan
Citera
2014-01-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Har du Avanza Pro via UA? Isåfall är Online Trader inte gratis även fast det står det . Om inte, välj Online Trader, bättre på alla plan

Det stämmer Philleman! Står att det kommer kosta mig 0kr på beställningssidan, kommer det ändå kosta?

Duger Avanza Trader till något överhuvudtaget?
Citera
2014-01-21, 22:43
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharpTheSecond
Det stämmer Philleman! Står att det kommer kosta mig 0kr på beställningssidan, kommer det ändå kosta?

Enligt deras kundtjänst är det ett fel som ska fixas, så har det låtit i 8 månader dock . Du får gärna testa och rapportera resultatet, inte är det ditt fel när det tydligt står 0:-

Avanza Trader är helt okej som nyhetsfeed/informationsportal, gillar att orderboken syns och uppdateras också. Du kan inte få in candlesticks och är rätt begränsad, men helt okej för att kosta gratis!
Citera
2014-01-21, 23:34
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharpTheSecond

Samma ska hände mig men kundtjänst ringde och informerade om att det inte var gratis och avbeställde mitt abonnemang så jag slapp betala!
Citera
2014-01-22, 00:47
Medlem
Det är för att man är i samma courtage klass som pro kunder därför står det att Online Trader är gratis då man använder samma prislista. (förstår inte varför dom inte skapat en prislista direkt för UA medlemmar)

Dock skulle jag säga att online trader är extremt mycket bättre men det kostar då också vilket kanske inte är något alternativ. (800kr och uppåt beroende på vilken data du vill ha m.m.)
Citera
2014-01-22, 10:31
Medlem
AvanzaBanks avatar
Som föregående talare påpekar så är Avanza Trader det program som ingår då man är Ung aktiesparare hos oss. Avanza Trader är en handelsterminal som erbjuder bättre bevakning kring nyheter/telegram (samt Placeraforumet). Du har också möjlighet att bygga dina egna arbetsytor med graf-fönster, bevakningslistor, orderdjup etc.

Vad som finns i Online Trader är en bland annat tekniskt analys och candlestick. Det finns en enorm kraft i terminalen om man vet hur man använder den. Det går också att lägga till feed från olika marknader (beroende på vilken marknad man önskar/handlar på), efter kostnad.

Återkom gärna om det dyker upp fler frågor kring det hela!

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2014-10-09, 18:34
Medlem
Skuldfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Som föregående talare påpekar så är Avanza Trader det program som ingår då man är Ung aktiesparare hos oss. Avanza Trader är en handelsterminal som erbjuder bättre bevakning kring nyheter/telegram (samt Placeraforumet). Du har också möjlighet att bygga dina egna arbetsytor med graf-fönster, bevakningslistor, orderdjup etc.

Vad som finns i Online Trader är en bland annat tekniskt analys och candlestick. Det finns en enorm kraft i terminalen om man vet hur man använder den. Det går också att lägga till feed från olika marknader (beroende på vilken marknad man önskar/handlar på), efter kostnad.

Återkom gärna om det dyker upp fler frågor kring det hela!

/ Dan, Avanza Bank
Hur ligger det till nu när Avanza Trader är nedlagt? Är Online Trader gratis eller inte för medlemmar i Unga Aktiesparare? SIX Edge är inte det vet jag, trots att det stod så på er hemsida. Blev uppringd och informerad om det. Tråkigt om det inte finns ett gratis-alternativ när Avanza Trader försvann
Citera
2014-10-10, 10:35
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuldfri
Hur ligger det till nu när Avanza Trader är nedlagt? Är Online Trader gratis eller inte för medlemmar i Unga Aktiesparare? SIX Edge är inte det vet jag, trots att det stod så på er hemsida. Blev uppringd och informerad om det. Tråkigt om det inte finns ett gratis-alternativ när Avanza Trader försvann

Hej!

För en väldigt stor majoritet av våra kunder så fungerar hemsidan bra, även för de kunder som handlar relativt mycket. Vi jobbar dessutom löpande med att förbättra vår hemsida, framförallt när det kommer till börsskärmen och graferna.

För de medlemmar i Unga aktiesparare som hellre handlar genom Online Trader så erbjuder vi tills vidare ett kraftigt rabatterat pris, 199 kr i månaden, för terminalen. För att ta del av det rabatterade priset så behöver du höra av dig till oss så att vi manuellt kan lägga upp prenumerationen med specialpris till dig.

Har du inte testat Online Trader förut så finns det en demoversion på vår hemsida som du kan ladda ner utan kostnad. Du finner nedladdningen på vår hemsida under Hem / Utbud / Traderprogram / Online Trader.

Hör gärna av dig om du har några fler frågor eller funderingar!

/Dan, Avanza
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in