2014-01-20, 20:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Vem är det som ansvarar för rapportering av pm? Det finns en person som spammar mig med pm, blir avstängd, reggar en ny användare, spammar vidare etc.

Jag har skickat rp efter rp utan att nånsin få vare sig svar eller action.
Citera
2014-01-20, 20:58
Moderator
^Eazs avatar
Det är inte så mycket du kan göra om personen ifråga reggar ny användare.

Rapportera det, och låt användarna bli bannlysta.
Citera
2014-01-20, 21:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är inte så mycket du kan göra om personen ifråga reggar ny användare.

Rapportera det, och låt användarna bli bannlysta.

Nej, jag kan ju inte hindra personen att skicka pm till mig med sin nya användare. Undrar mest vad som händer med mina rapporter. Det finns som jag uppfattar det ingen moderator avdelad för rp av pm.

Undrar dessutom om jag gör mig skyldig till brott mot 1.06 när jag menar att personen som pm:ar mig är samma som personen bakom en lång rad tidigare avstängda användare. Vågar inte göra den kopplingen, utan hänvisar till att innehållet ofta rör sig kring en numera avliden blond amerikansk skådis.
Citera
2014-01-20, 21:13
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej, jag kan ju inte hindra personen att skicka pm till mig med sin nya användare. Undrar mest vad som händer med mina rapporter. Det finns som jag uppfattar det ingen moderator avdelad för rp av pm.

Undrar dessutom om jag gör mig skyldig till brott mot 1.06 när jag menar att personen som pm:ar mig är samma som personen bakom en lång rad tidigare avstängda användare. Vågar inte göra den kopplingen, utan hänvisar till att innehållet ofta rör sig kring en numera avliden blond amerikansk skådis.
Så länge du inte gör någon offentlig sammankoppling är det ingen fara.
Via RP eller PM med moderatorer/admins måste man kunna göra sammankopplingar.
Det är dock vanligt att man inte får något svar på om man har rätt eller fel.
Resultatet syns på sätt o vis om användaren blir avstängd utan utlysning.
Citera
2014-01-20, 21:13
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Vem är det som ansvarar för rapportering av pm? Det finns en person som spammar mig med pm, blir avstängd, reggar en ny användare, spammar vidare etc.

Fast om dessa konton blir avstängda gång på gång så tyder det väl på att det sker någonting?

Alla RP på PM tas om hand, precis som med "vanliga" RP.
Citera
2014-01-20, 21:15
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:

Så länge det bara är i en rapportering du hävdar att det är samma person är det lugnt. Det är bara när du skriver på forumet som 1.06 är aktuell.

Man borde kunna införa någon valmöjlighet att inte acceptera PM från folk som inte har tillgång till LB eller något.
Citera
2014-01-20, 21:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Fast om dessa konton blir avstängda gång på gång så tyder det väl på att det sker någonting?

Alla RP på PM tas om hand, precis som med "vanliga" RP.

Sant, men jag tror att användaren eventuellt stängs av pga något han gör på något annat ställe ute på forumet. Men jag kan ju ha fel. Det är ju t ex ingen mod som står som ansvarig för pm-rapportering så vitt jag kan se. Jag har inte heller fått någon pm-respons från någon mod angående mina tidigare rapporter.

Tills idag då, två mods har pm:at och verkar ta hand om det. Let rättvisans kvarnsten roll.
Citera
2014-01-21, 00:30
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:

Det är jag och Fina Gubben som har hand om 'Rapporterade PM'. Men du kan inte börjar gapa och skrika om utebliven respons mindre än timme efter att du skickat dina rapporter. 'Rapporterade PM' och du är inte mer prioriterat än något annat forum eller användare.
Citera
2014-01-21, 07:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Det är jag och Fina Gubben som har hand om 'Rapporterade PM'. Men du kan inte börjar gapa och skrika om utebliven respons mindre än timme efter att du skickat dina rapporter. 'Rapporterade PM' och du är inte mer prioriterat än något annat forum eller användare.

Vad strir du om? Dåligt humör eller?

Jag beskriver ju en person som reggar användare efter användare och som spammar mig med pm så länge det går. Det ha alltså hänt kanske fem gånger under det senaste året.

Igår hände det igen, och eftersom jag varit osäker på vad som hänt med mina rp de tidigare gångerna, ville jag få detta utrett. Det är t ex omöjligt att se att ni två har detta ansvarsområde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in