• 5
  • 6
2005-08-17, 13:32
Medlem
MichaelLeones avatar
Tyvärr måste jag erkänna att jag har ryckts in i detta med att säga "lol" irl ett antal gånger. Tror det var för mycket "mircande" som gjorde det.
Så en dag när jag såg något kul på skärmen utbrast jag lol och det var den dagen som jag insåg att jag var tvungen att slänga ut min dator genom fönstret på grannens gård för att sedan gå och hänga mig själv!

Nej skämt åsido så är jag seriöst less på all missbruk av det svenska språket idag. Visst kan man använda akronymer, men för i helvete, förvanska inte ord, skriv inte som du talar din dialekt och lär er att använda SKILJETECKEN!
Citera
2005-08-21, 02:50
Medlem
RMPs avatar
Väl talat!
Citera
2005-08-21, 02:54
Medlem
RedXs avatar
Det finns inga ord för hur illa jag tycker om folk som använder uttryck som "lol", "n00b" och "omfg". "Oki" tar jag med en klackspark. Jag har till och med använt det själv i ett par svaga ögonblick.
Citera
2011-08-05, 16:30
Medlem
Haha jag har alltid skrivit oki eller okidoki :P

Jävligt störande är folk som skriver "bby" istället för baby, hallå vafan är problemet?!
hatar det!
Citera
2011-08-05, 17:10
Medlem
Bitmasters avatar
Ett ok är en stång man lägger över axlarna, oftast med en krok i vardera ände man hänger sin last på. Ett bärhjälpmedel, helt enkelt. Människor som skriver "ok" när de menar "OK" eller "o.k." bör steglas. Då är "oki" nästan bättre, för det är åtminstone inte tvetydigt.
Citera
2011-08-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Ett ok är en stång man lägger över axlarna, oftast med en krok i vardera ände man hänger sin last på. Ett bärhjälpmedel, helt enkelt. Människor som skriver "ok" när de menar "OK" eller "o.k." bör steglas. Då är "oki" nästan bättre, för det är åtminstone inte tvetydigt.
Om man skulle steglas för att man använder tvetydiga ord skulle det inte finnas några språkbrukare kvar alls.
Citera
2012-11-02, 13:06
Medlem
Polyklorfenols avatar
Jag återupplivar den här tråden, för jag är också heligt förbannad på de som skriver "oki" i tid och otid. De flesta är överens om att "okej" borde vara den svenska motsvarigheten rent fonetiskt.
Citera
2012-11-02, 14:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Jag återupplivar den här tråden, för jag är också heligt förbannad på de som skriver "oki" i tid och otid. De flesta är överens om att "okej" borde vara den svenska motsvarigheten rent fonetiskt.

Fast "oki" är väl på samma sätt en svensk version av "okee" i "okee dokee" [okidoki].

http://www.urbandictionary.com/defin...m=okee%20dokee
Citera
2012-11-02, 14:24
Medlem
Kipps avatar
Det finns en särskild cirkel i helvetet för de som skriver "oki" och "imon" och annat slarv.
Citera
2019-04-01, 14:28
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Årets necrotråd, men funktionen med "oki" har äntligen gått upp för mig. I en chat kan ett vanligt "ok" låta avvaktande och negativt. "Oki" skriver man bara om man är glad och säger något positivt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in