2014-01-20, 11:55
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.expressen.se/gt/sexlekarn...de-foretagare/

"VARBERG. Kvinnans egen mobilfilm där den halländska företagaren erkände att han gick över gränsen och inte respekterade stoppordet "rött" gjorde starkt intryck på domstolen.

Mot sitt nekande och trots sexkontraktet mellan parterna dömde därför hovrätten mannen till fem års fängelse för en serie våldtäkter på exsambon.

Dessutom skall han betala 200 000 kronor i skadestånd."

Vem är företagaren?
Citera
2014-01-20, 15:32
Medlem
B 1757-13.pdf
Citera
2014-01-20, 16:43
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dulce2015
B 1757-13.pdf

Tack! Även om jag mådde fysiskt illa av att läsa om parets förhållande.
Senast redigerad av Knullkungen 2014-01-20 kl. 16:51.
Citera
2014-01-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dulce2015
B 1757-13.pdf

Rent ut sagt, vilken skitstövel...
Citera
2014-01-20, 19:05
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Tack! Även om jag mådde fysiskt illa av att läsa om parets förhållande.

Sann kärlek i sin högsta form.
Citera
2014-01-20, 19:12
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Sann kärlek i sin högsta form.

Verkligen! GM måste vara en riktigt otäck typ.
Citera
2014-01-20, 19:31
Medlem
Wajis avatar
Finns det någon bild på denna vidriga man?
Citera
2014-01-20, 22:49
Medlem
This guy!?

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Finns det någon bild på denna vidriga man?

https://www.facebook.com/rickard.s.lindh/about?ref=ts

Kan vara fel ute, men 99% att det är honom.
Han har gått i skola i Varberg.
Två unga personer i vänlistan med samma efternamn som honom, samt halvasiatiskt utseende(GM hade två barn i ungdomsålder enl. domen)
CMM Import Export ägs av GM tillsammans med en kvinna med asiatiskt mellannamn.
Senast redigerad av odi666 2014-01-20 kl. 23:08.
Citera
2014-01-21, 16:42
Bannlyst
Min första reaktion är att de båda verkar oansvariga. Om vi börjar med M så får hon reda på att R suttit för en tidigare våldtäkt. Han har genomgått ROS och hon får kontakt med R genom en kontaktsajt. I min värld jävligt korkat att dra hem en sån snubbe. R, å andra sidan, berättar att M sagt att hon har boardeline och att då ha sex med en person med den diagnosen är som att ha en bomb i fickan. Jäkligt korkat det med. Det är ett ord mot ord mål, de filmer som förevisats ger å andra sidan R ved på brasan för att hans version stämmer.
Jag vete fan om jag är säker på att domen är rätt.
De är två personer som var för sig är en risk, ihop en dubbelrisk
Citera
2014-01-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Min första reaktion är att de båda verkar oansvariga. Om vi börjar med M så får hon reda på att R suttit för en tidigare våldtäkt. Han har genomgått ROS och hon får kontakt med R genom en kontaktsajt. I min värld jävligt korkat att dra hem en sån snubbe. R, å andra sidan, berättar att M sagt att hon har boardeline och att då ha sex med en person med den diagnosen är som att ha en bomb i fickan. Jäkligt korkat det med. Det är ett ord mot ord mål, de filmer som förevisats ger å andra sidan R ved på brasan för att hans version stämmer.
Jag vete fan om jag är säker på att domen är rätt.
De är två personer som var för sig är en risk, ihop en dubbelrisk
Håller med om att M kanske agerat oansvarigt, men det förändrar inte fakta i målet. Alldeles oavsett hur naiv man än är så är det alltid den som inte respekterar stoppordet som begår brottet.
Att hon får kontakt med honom via en dejtingsajt är väl fullständigt irrelevant spelar väl ingen roll om du träffar någon på krogen, föreningslivet eller via nätet. Du kan råka illa ut i alla fallen.
Tyvärr är det väl en effekt av hennes sjukdomshistorik att hon tappar omdömet när hon får bekräftelse. För Richards del måste det vara en högvinst att träffa på en kvinna som M när man har dessa intressen.
Tror inte att vi läst samma dom, i min värld är det självklart att han begått brotten
Citera
2014-01-21, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Håller med om att M kanske agerat oansvarigt, men det förändrar inte fakta i målet. Alldeles oavsett hur naiv man än är så är det alltid den som inte respekterar stoppordet som begår brottet.
Att hon får kontakt med honom via en dejtingsajt är väl fullständigt irrelevant spelar väl ingen roll om du träffar någon på krogen, föreningslivet eller via nätet. Du kan råka illa ut i alla fallen.
Tyvärr är det väl en effekt av hennes sjukdomshistorik att hon tappar omdömet när hon får bekräftelse. För Richards del måste det vara en högvinst att träffa på en kvinna som M när man har dessa intressen.
Tror inte att vi läst samma dom, i min värld är det självklart att han begått brotten
Såväl M som R har agerat oansvarigt, särskilt med den fakta de båda sitter inne med om varandra.
Att träffa någon på sajt är mera annonymt och du har lättare att dölja dig än om du träffar killen i baren som har puben runt hörnet som stamhak. Risken finns så såklart att du stöter på en skev jävel, men den är betydligt mindre.
Jag håller med dig att hon tappar omdömet vid bekräftelse, det ligger i hennes sjukdomsbild. Hon går med på saker som hon kanske inte vill. Jodå vi har läst samma dom, jag kanske bara är mer kritiskt och ser från båda sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in