Har en flickvän sedan 10 månader tillbaka som bestämt sig för att dra utomlands med sina tjejvänner nu om 2-3 månader. De alla är 19 år gamla. De har planerat att åka till Grekland (Kos eller Rhodos). Efter vad jag har hört kan hända i dessa ’’fest/sexorter’’ så har jag blivit väldigt tveksam till om vår relation kommer överleva i faktum i det att hon åker iväg.
Det gör ju inte saken bättre att svenska tjejer är högt eftertraktade i dessa orter.
Enligt henne så ska de ''sola, bada och festa'' men jag ser det mer som supa skallen av sig och ha ett minne för livet?
Jag känner verkligen att allting kan hända i dessa trakter. Vi båda älskar varandra väldigt mycket men oron jag har sitter såklart i tankarna och det gör mig osäker.
Just nu är det blandade känslor, för på ett plan så älskar jag henne innerligt och vill fortsätta detta förhållande med henne, eftersom jag verkligen vill att detta ska hålla. men samtidigt
känner jag även att jag kanske borde söka mig vidare, eftersom det känns respektlöst mot mig att hon åker iväg till ett sånt ställe när hon har en partner.. men jag kanske överreagerar?
Har ni varit med om något liknande och hur resonerade ni kring detta?
Vad är rätt att göra, går det verkligen att lita på sin partner när den drar iväg till världens festställe?
Help..