2014-01-19, 18:42
Medlem
Har en flickvän sedan 10 månader tillbaka som bestämt sig för att dra utomlands med sina tjejvänner nu om 2-3 månader. De alla är 19 år gamla. De har planerat att åka till Grekland (Kos eller Rhodos). Efter vad jag har hört kan hända i dessa ’’fest/sexorter’’ så har jag blivit väldigt tveksam till om vår relation kommer överleva i faktum i det att hon åker iväg.

Det gör ju inte saken bättre att svenska tjejer är högt eftertraktade i dessa orter.
Enligt henne så ska de ''sola, bada och festa'' men jag ser det mer som supa skallen av sig och ha ett minne för livet?
Jag känner verkligen att allting kan hända i dessa trakter. Vi båda älskar varandra väldigt mycket men oron jag har sitter såklart i tankarna och det gör mig osäker.

Just nu är det blandade känslor, för på ett plan så älskar jag henne innerligt och vill fortsätta detta förhållande med henne, eftersom jag verkligen vill att detta ska hålla. men samtidigt
känner jag även att jag kanske borde söka mig vidare, eftersom det känns respektlöst mot mig att hon åker iväg till ett sånt ställe när hon har en partner.. men jag kanske överreagerar?

Har ni varit med om något liknande och hur resonerade ni kring detta?
Vad är rätt att göra, går det verkligen att lita på sin partner när den drar iväg till världens festställe?

Help..
Citera
2014-01-19, 18:50
Avslutad
Min pojkvän gjorde slut med mig igår för han skulle åka till släktingar utomlands o vara där i 6-8 månader.. Vi hade varit tillsammans 1 år..
Även om turistorter har en del rykten så måste du ju lita på din flickvän. Bara för att hon åker utomlands så gör hon ingenting, hon är ju tillsammans med DIG i ett förhållande. Bara för man är ung och åker utomlands så betyder inte det att man är otrogen mot sin pojkvän. Älskar hon dig, så älskar hon dig.
Detta har ingenting med henne och göra, det handlar om din egen osäkerhet om vad som KAN hända, men faktum är att du förmodligen oroar dig i onödan. Man ska aldrig oroa sig för saker som inte ens hänt än, tänk på det. Du lägger över dina egna känslor PÅ henne och det får dig ifrågasätta hela er relation. Din flickvän vill säkert bara ha lite roligt med sina vänner, inte mer än så.
En semester ska inte kunna förstöra ett helt förhållande, då är det inte rätt... Är er kärlek tillräckligt stark så kommer hon hem till dig och älskar dig som innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Silfvertryffel
Har en flickvän sedan 10 månader tillbaka som bestämt sig för att dra utomlands med sina tjejvänner nu om 2-3 månader. De alla är 19 år gamla. De har planerat att åka till Grekland (Kos eller Rhodos). Efter vad jag har hört kan hända i dessa ’’fest/sexorter’’ så har jag blivit väldigt tveksam till om vår relation kommer överleva i faktum i det att hon åker iväg.

Det gör ju inte saken bättre att svenska tjejer är högt eftertraktade i dessa orter.
Enligt henne så ska de ''sola, bada och festa'' men jag ser det mer som supa skallen av sig och ha ett minne för livet?
Jag känner verkligen att allting kan hända i dessa trakter. Vi båda älskar varandra väldigt mycket men oron jag har sitter såklart i tankarna och det gör mig osäker.

Just nu är det blandade känslor, för på ett plan så älskar jag henne innerligt och vill fortsätta detta förhållande med henne, eftersom jag verkligen vill att detta ska hålla. men samtidigt
känner jag även att jag kanske borde söka mig vidare, eftersom det känns respektlöst mot mig att hon åker iväg till ett sånt ställe när hon har en partner.. men jag kanske överreagerar?

Vad är rätt att göra, går det verkligen att lita på sin partner när den drar iväg till världens festställe?

Help..
Citera
2014-01-19, 18:51
Medlem
Snoddlans avatar
Spelar ingen roll om hon är utomlands eller hemma, hade hon velat vara otrogen hade hon varit det, och eftersom ni har ett monogamt förhållande så är hon inget att ha om hon gör så ändå.
Citera
2014-01-19, 19:15
Medlem
snelhestens avatar
Du behöver inte acceptera ett skit: vill du inte att andra män ska hålla på och ragga på henne stup i kvarten så är det fullt tillräckligt. Det är bara ett löjligt påhitt från samhället att gränsen för otrohet skulle dras just vid att göra något fysiskt. Om du raggade på andra tjejer, vad hade hon själv tyckt då?

Jag tycker att hon har en olojal inställning och fel syn på vad ett förhållande ska innebära.
Citera
2014-01-19, 19:20
Medlem
som några nämnde så behöver inte en semester betyda att hon är otrogen men sen kan man ju ställa sig frågan varför hon väljer den typen av semester när hon är i ett förhållande?
jag tappade helt intresset att gå på krogen efter att jag skaffade ett långvarigt förhållande och samma gällde för flickvännen. känns lite oseriöst att åka på sup o knull semester när man är i ett förhållande där man utger sig för att "älska" någon.
Citera
2014-01-19, 19:27
Medlem
Well,du känner hon ju bäst Tror du att hon inte har karaktär att stå emot killar som
smörar o gör allt för att komma innanför hennes trosor när hon festat o e på sitt bästa humör...

Då kan jag nog bara rekomendera ett slut på erat förhållande...
Men som nån sa...vill hon vara otrogen så e det ju ingenting som hindrar henne här hemma heller

Jag har varit på KOS men för "hundra" år sen..men jag åkte MED min flickvän dit...Tror ingenting ändrats där sen vi var där
Möjligen e det mindre svenskar där nu då det inte det e lika många Charterbolag som flyger dit längre tror jag
Senast redigerad av snallakillen 2014-01-19 kl. 19:32.
Citera
2014-01-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samcruel
som några nämnde så behöver inte en semester betyda att hon är otrogen men sen kan man ju ställa sig frågan varför hon väljer den typen av semester när hon är i ett förhållande?
jag tappade helt intresset att gå på krogen efter att jag skaffade ett långvarigt förhållande och samma gällde för flickvännen. känns lite oseriöst att åka på sup o knull semester när man är i ett förhållande där man utger sig för att "älska" någon.

Ja exakt! det är frågan.. hon uppger att hon älskar mig och jag är hennes allt, varför åker hon då till ett sådant ställe som är en av de värsta resmålen ens partner kan åka till om man är i ett förhållande?

Jag skulle aldrig åkt till en festort om jag har en partner, jag anser att det är sånt du gör som singel men det är jag det, för hon sätter vårt förhållande i en väldigt jobbig sits, och jag kan inte undgå att detta gör mig orolig.
Citera
2014-01-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellyz
Min pojkvän gjorde slut med mig igår för han skulle åka till släktingar utomlands o vara där i 6-8 månader.. Vi hade varit tillsammans 1 år..
Även om turistorter har en del rykten så måste du ju lita på din flickvän. Bara för att hon åker utomlands så gör hon ingenting, hon är ju tillsammans med DIG i ett förhållande. Bara för man är ung och åker utomlands så betyder inte det att man är otrogen mot sin pojkvän. Älskar hon dig, så älskar hon dig.
Detta har ingenting med henne och göra, det handlar om din egen osäkerhet om vad som KAN hända, men faktum är att du förmodligen oroar dig i onödan. Man ska aldrig oroa sig för saker som inte ens hänt än, tänk på det. Du lägger över dina egna känslor PÅ henne och det får dig ifrågasätta hela er relation. Din flickvän vill säkert bara ha lite roligt med sina vänner, inte mer än så.
En semester ska inte kunna förstöra ett helt förhållande, då är det inte rätt... Är er kärlek tillräckligt stark så kommer hon hem till dig och älskar dig som innan.

Då är ju frågan varför hon väljer att åka dit. Lite som att vi män skulle hänga på strippklubb hela jävla tiden, springa runt i bordeller (men inte göra något) när vi är i förhållande. Varför sätta sitt förhållande i den extrema situationen? Varför medvetet gå in i fest/singel miljöer när du har en partner. Respekt?
Citera
2014-01-19, 19:36
Medlem
pepsiluls avatar
Citat:

Help..

Fråga om du får åka med?
Citera
2014-01-19, 19:45
Medlem
Smartledsens avatar
Citat:

Help..

Ett numera klassiskt lose-lose-scenario.

A.Du litar på henne och "låter" henne åka, utan att vädra din och osäkerhet.
Risken är stor (magkänslan säger runt 50 %) att hon knullar eller åtminstone hånglar upp någon.

B. Du litar inte på henne, försöker få henne att stanna hemma, osv.
Du är då en kvinnohatande, osäker tölp som dessutom har hennes kompisar emot dig.

Grattis!
Citera
2014-01-19, 19:45
Medlem
Om du har en anledning till att vara orolig, som att du upptäckt henne flörta med andra förut så ja, då kan jag förstå att du är nervös. Annars vill jag påstå att du överreagerar väldigt mycket. På vilket vis är det respektlöst mot dig? Får hon festa överhuvudtaget utan att du känner dig orolig? Hade du varit min pojkvän så hade jag känt mig väldigt kvävd om jag inte ens fick åka utomlands och ha kul med mina vänner utan att du ska börja grubbla på om vårat förhållande kommer överleva en sån resa.

Man lever bara en gång så låt flickan uppleva saker här i livet! och ja har du svårt att acceptera det så borde du nog göra slut, för hennes och din skull. Dock vill jag återigen nämna att jag inte alls känner din flickvän, och hon kanske inte har problem med hur du resonerar och visar förståelse, så prata med henne.
Citera
2014-01-19, 19:46
Medlem
Vet precis hur det kommer bli, hon blir full släpper loss åker hem med en grek eller svensk turist och spenderar kvällen med honom mellan hennes ben.

Har vart på många sådana resor under mina unga dagar, även jobbat som bartender i Kos två säsonger och i Napa en säsong. Träffat många tjejer som har haft förhållande i 2-3 år men som ändå beter sig som om de vore "lediga".

Sjukast av allt var en tjejer från Sthlm som hade vart ihop med sin kille i 6 år, och när hon var där så ställde hon upp på en "fyrkant" med mig och tre vänner. Och efter sexet berätta hon hur dålig hennes kille var i sängen etc.

En sak som jag lärt mig efter mina charterresor är att alla tjejer är horor, och de man minst anar är de som är värst.

Tänk hur du själv hade resonerat om du var utomlands med ett par killkompisar, ni träffar ett tjejgäng, ni är ute och festar, efter några drinkar försvinner spärrarna och ni har efterfest som leder till att dina vänner får doppa och du har en skit snygg brud som vill ha dig och du kan få ha sex med henne utan att någon annan vet. Det klart att du tar chansen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in