Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-18, 14:35
  #1
Medlem
Mr.Sifons avatar
Tjabba!

Gick upp o morse, startade cs. Helt plötsligt hänger sig datorn. Skärmen får som lite "flicker" eller vad man ska säga och låser sig sedan samt att skärmen verkade tappa kontakt med datorn. När jag starta upp den igen så får jag upp ett felmedelande om jag har fått bluescreen. (inget jag såg dock, stängde av den med knappen eftersom den var låst)

Så startade datorn i felsäkert läge, gjorde en återställning på ett par dar tidigare. Tankade hem lite nya windows updates samt updaterade grafikdrivrutiner. Verkar inte ha hjälpt. Startade cs igen för att pröva. Men då hängde sig datorn igen, kunde dock komma in i enhetshanteraren och stoppa cs proccesen. Dock så hängde sig datorn igen och jag stängde av den med knappen. Sitter på datorn nu, verkar fungera. När jag kom ur cs andra gången så stod det att drivrutinerna till grafikkortet hade krashat men lyckats reboota, dock så låste den ju sig igen så..

Någon som har någon idé på vad det kan vara? Tror ni det är hårdvaran det är fel på eller kan det vara windows och att en formatering&ominstallation av windows kan hjälpa?

Info:
W7 64b
gtx 460
Amd athlon x3 450
Inget är klockat.
Citera
2014-01-19, 19:28
  #2
Medlem
Tänker spontant att det kan vara Ram-minne som spökar.
Citera
2014-01-21, 23:06
  #3
Medlem
Mr.Sifons avatar
Det var grafikkortet, nytt köpt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback