Flashback bygger pepparkakshus!
2019-05-06, 12:59
Medlem
Alltså förlåt men var det allt? Tänker fan inte betala 50k för det där. Jag hade förväntat mig att håret blir lika tjockt som när man var ett barn
Citera
2019-06-11, 19:29
Medlem
Efter ha gått och skämtat i flera år om att göra en transplantation, tänkte jag äsch nu fan gör jag det.
Så i September bär det av till Dr Serkan Aygin kliniken i Istanbul för att få tillbaks lite hår på min kala hjässa. Har bestämt mig för att köra med nya metoden DHI som är något dyrare men samtidigt enligt utsago helt pain less. Flyg, hotel (5 star) och behandling går på 3800 EUR.

Finns garanterat billigare alternativ men ville själv hitta den bästa kliniken och av alla recensioner jag läst så verkar Serkan Aygin kliniken vara topp i Turkiet.
Citera
2019-06-12, 00:09
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekatten
Efter ha gått och skämtat i flera år om att göra en transplantation, tänkte jag äsch nu fan gör jag det.
Så i September bär det av till Dr Serkan Aygin kliniken i Istanbul för att få tillbaks lite hår på min kala hjässa. Har bestämt mig för att köra med nya metoden DHI som är något dyrare men samtidigt enligt utsago helt pain less. Flyg, hotel (5 star) och behandling går på 3800 EUR.

Finns garanterat billigare alternativ men ville själv hitta den bästa kliniken och av alla recensioner jag läst så verkar Serkan Aygin kliniken vara topp i Turkiet.

Går själv i dessa tankar.. Uppdatera mer än gärna!
Citera
2019-06-18, 22:10
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Går själv i dessa tankar.. Uppdatera mer än gärna!

Har några vänner som fixat håret hos Care in Turkey i Istanbul (instagram care_in_turkey) och de har varit nöjda med resultaten så ena killen drog med sin tjej som fixade näsan (där hon också vart nöjd).

Tror det gick på ca 20-25.000 SEK allt som allt (flyg, transport, hotell, behandling osv)
Citera
2019-06-27, 18:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Har några vänner som fixat håret hos Care in Turkey i Istanbul (instagram care_in_turkey) och de har varit nöjda med resultaten så ena killen drog med sin tjej som fixade näsan (där hon också vart nöjd).

Tror det gick på ca 20-25.000 SEK allt som allt (flyg, transport, hotell, behandling osv)

Inga bilder som du kan hänvisa till?

Tycker att det TS gjorde inte var nog för att jag själv ska göra det. Vill ha tjockt hår.
Citera
2019-06-29, 09:07
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:

Tycker att det TS gjorde inte var nog för att jag själv ska göra det. Vill ha tjockt hår.

Nej, sorry har inga bilder på just dom. Du skriver att du vill ha tjockt hår, vilket jag tycker är fullkomligt naturligt att vilja men samtidigt finns det inga garantier på ens önskemål. Handlar en del om genetiskt arv och vilka förutsättningar du har.

Känner andra som planterat och inte fått något alls och ser ut idag som de gjorde innan transplantationen medan andra har fått ett helt nytt utseende.
Citera
2019-07-31, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godisgruvan
Bumpar den här tråden.
Jag har sedan länge(gissar jag) tappat allt hår jag ska tappa. Blev tunnhårig redan i sena tonåren och har kört rakat sen början på 20 typ. Det har alltid varit jobbigt för mig personligen även om andra sagt att jag passar i det. När jag låter håret växa får jag den klassiska munkfrillan. Alltså saknar jag hår på hela hjässan och framåt. Någon som vet om det är möjligt att faktiskt få fason på skalpen. Är 38 snart. Önskar dagligen att det fanns hår att rufsa i. Tack på förhand.

Allt är möjligt att förbättra rejält mot hur det var innan. Sedan kan du inte förvänta dig att se ut som när du var 15 och på väg till Metallicakonsert för att headbanga. Inte förrän man lyckas klona hårsäckar iaf

För att få en uppfattning om vad du kan förvänta dig har du här har du före- och efterbilder från en känd klinik i Turkiet på patienter med rejält håravfall. Nu pratar vi närmare George Costanza och det är verkligen natt och dag.

https://www.hairtransplantfue.org/as...fore-and-after
Citera
2019-07-31, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Alltså förlåt men var det allt? Tänker fan inte betala 50k för det där. Jag hade förväntat mig att håret blir lika tjockt som när man var ett barn

Citat:

Alltså ni måste förstå att det TS gjorde är en ganska liten hårtransplantation. 1250 grafts och det var ett tag sedan nu. Jag tror inte ens man gör det med FUT längre. Man kan inte jämföra det med en hårtransplantation där någon stoppat in dubbelt eller fyra gånger så många hårsäckar som också är möjligt. 50 000 kr (om det nu stämmer) för så lite transplanterat hår känns snarast väldigt dyrt.

Hårtransplantationer handlar om kvalitet och kvantitet. Du kan inte få jättebra täckning med ett litet antal hårsäckar, det säger sig självt. Därför att det finns inte tillräckligt med hår som täcker skalpen. Ju fler hårsäckar man har desto tätare blir det. Det är därför en fråga om hur mycket du betalar och om du ska ha väldigt mycket: vad du har för förutsättningar i området man plockar från.
Citera
2019-09-04, 17:41
Medlem
Sådär för några månader sedan skrev jag här om att jag bokat transplantation i Turkiet.
Jag flög in i måndags kväll till Istanbul för konsultation skulle ske på tisdagen och operationen på onsdagen. På måndag kväll när jag landat får jag reda på att eventuellt kommer operationen ske på tisdagen efter konsultationen men dom visste inte än då doktorn ville kolla upp mig först.

Sagt o gjort operationen gjordes på tisdagen redan och tog ca 4 timmar att genomföra. Dom tryckte in 3600 grafts i skallen min med den så kallade nya metoden DHI. Själva ingreppet gick bra och kände ingen direkt smärta och när jag gjorde det så spruta dom in mer bedövning i området. Var ordentligt groggy när jag var tillbaks på hotellet igår och hade lite smärta. Men när jag vakna imorse så kändes allt bra igen och åkte tillbaks till kliniken för att byta bandage, rensa av lite sårskorpor och gå igenom vilka produkter jag behöver använda framöver för att få topp resultat.

Sammantaget kosta allt inkl flyg, hotel, utförande ca 4000 EUR. Valde dessutom i detta till uppgradera till 5 star hotel vilket är nice o göra när du sen kommer sitta mest på hotellet innan hemfärd. Kan också säga här att det var viktigare för mig att hitta den bästa kliniken som jag kunde hitta istället för att jaga några hundra EUR mindre etc.

Kliniken heter Serkan Aygin, och alla var toppen där. Allt från chaufförerna som hämtar dig på flygplatsen, vid hotellet, och personalen på kliniken. Dom tar hand om en på ett fantastiskt sätt och finns alltid någon engelskspråkig tillgänglig.

Om ni har några funderingar runt detta, så bara fråga.

Hälsningar
Kissekatten
Citera
2019-09-04, 20:01
Medlem
Citat:
Sagt o gjort operationen gjordes på tisdagen redan och tog ca 4 timmar att genomföra. Dom tryckte in 3600 grafts i skallen min med den så kallade nya metoden DHI.

Kul att du återkopplar!

Läste på lite om DHI (direct hair implant) och vad jag förstår så är skillnaden mot vanlig FUE:

-hårstrået flyttas direkt från uttagsområdet till det nya området med speciellt verktyg, vilket ökar chansen att hårstrået överlever?

- Det stod också att man kan transplantera utan att raka sig?

- Återhämtning ska gå snabbare?

- Står också att denna metod tar längre tid än FUE och då fattar jag inte hur det endast kunde ta 4 timmar för 3600 grafts? Någonstans läste jag att man endast kunde ta 1500 grafts per session?

Vad har du för input till ovanstående?
Citera
2019-09-04, 20:34
Medlem
Precis det är den nya tekniken, och som jag förstått det blir skadorna där man tar håret ifrån mindre med DHI.

Jag åkte på tvångsrakning, och ärligt talat det skulle se jävligt weird ut om du inte raka dig då området dom transplanterar på måste vara rakat. Alla jag prata med hade rakat sig.

Enligt sköterskan ska återhämtningen gå snabbare med DHI, inom 2-3 veckor så syns det inte alls att du genomfört operationen.

Det tog ca 4.30 h när dom börja att plocka hår tills allt var applicerat. Totalt ca 6 timmar med lite saker man gör innan. Men dom spruta i en lite droger i droppet så kan säkert ha fel på nån halvtimme hit eller dit. Dom plocka bland annat 700 grafts från skägget, detta på grund av att dom vill blanda ut det håret med ditt vanliga hår då skägghåret är mycket starkare (och nej jag kommer inte ha skägghår på skallen).
Citera
2019-09-04, 23:50
Medlem
Citat:
Precis det är den nya tekniken, och som jag förstått det blir skadorna där man tar håret ifrån mindre med DHI.

Jag åkte på tvångsrakning, och ärligt talat det skulle se jävligt weird ut om du inte raka dig då området dom transplanterar på måste vara rakat. Alla jag prata med hade rakat sig.

Enligt sköterskan ska återhämtningen gå snabbare med DHI, inom 2-3 veckor så syns det inte alls att du genomfört operationen.

Det tog ca 4.30 h när dom börja att plocka hår tills allt var applicerat. Totalt ca 6 timmar med lite saker man gör innan. Men dom spruta i en lite droger i droppet så kan säkert ha fel på nån halvtimme hit eller dit. Dom plocka bland annat 700 grafts från skägget, detta på grund av att dom vill blanda ut det håret med ditt vanliga hår då skägghåret är mycket starkare (och nej jag kommer inte ha skägghår på skallen).

Tack så mycket för återkopplingen som sagt, det uppskattas. Uppdatera väldigt gärna framöver hur resultatet ter sig osv.
Jag själv överväger en hårtransplant till i början av juni, direkt när plugget är över (så man kan isolera sig hela sommaren och låta det börja växa ut). Om du blir nöjd så kanske man borde köra på denna kliniken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in