Citat:
Ursprungligen postat av
jackiz
Han ville inte säga vad det gällde eller någonting. Han sa bara att vi tar det på måndag, jävligt shysst att skicka detta på en fredag så man går och oroar sig hela jävla helgen.. Vad händer om jag ringer på måndag och säger att jag inte vill komma? Jobbar ju hela dagarna.
Aa jag har också läst att man kan vara helt tyst. Man kan alltså vara helt smacktyst oavsett vad det gäller? Hur lång tid brukar ett förhör ta? Samt brukar poliser vara jobbiga och tro sig något när dom har förhör?
Mvh
Som någon tidigare postare har sagt, så kan du givetvis omboka ditt möte, med en bra anledning givetvis. Behöver du bli ren från droger i blodet eller liknande kan ju detta vara något att överväga.
Ett förhör kan ta allt mellan 5min till någon timme. Gäller det något förhör för att dom försöker sätta dit en langare är det nog inte längre än 5-10min.
Du behöver inte säga något alls, "ingen kommentar" kan du sitta och svara på varenda fråga om du nu skulle vilja, och det brukar enbart gynna dig själv. Att trassla in sig i massa lögner brukar resultera i att dom använder det emot dig i slutändan.
Dom brukar generellt inte vara så hårda mot en i förhören här i sverige, men det händer väl, dock väldigt sällan när det gäller småbrott.
Jag själv åkte dit för att ha sålt cannabis, och jag hade 2 förhör, bägge dessa tog 5-10min styck, jag vart knäpptyst och det slutade enbart med ett ringa narkotikabrott.
Glöm inte att vägra urinprov och se till att ta blod istället, du kanske får sitta anhållen i några timmar för att bli skrämd och tillslut pissa, men det är bara vara glad och sitta där ett tag.
Pma mig gärna ifall du undrar något och jag hoppas att det går bra för dig!
Mvh