Flashback bygger pepparkakshus!
2014-01-17, 23:53
Medlem
hej! införskaffade mig nyligen en mac, har fungerat helt ok fram tills idag, då jag skulle testa spela upp en HD .mkv film...

installerade VLC såfort jag fick macen men har inte använt det något, men när jag nu för första gången ska spela upp en hd film och köra via airplay till tvn så märker jag direkt att det laggar som fan, och inte nog med det, efter några sek fryser bilden helt i några sekunder. har sedan dess (ca 3 timmar sen) försökt ladda ner en helt vanlig mediaspelare, plex och alla dom programmen verkar ju sjukt jobbiga då det är som att man öppnar ett program i helskärm varje gång man ska se på en film? är mac verkligen så jävla kasst att det inte ens gå att se på hd filmer med ett enkelt dubbelklick på filen?
Citera
2014-01-18, 00:03
Medlem
massuppfittads avatar
Om du ska skicka över filmen till TVn via Apple TV rekommenderar jag Beamer. Kostar visserligen 130kr och även om jag tycker att det är dåligt att man tvingas betala ytterligare pengar för att få grundläggande funktioner när man redan lagt ut närmare en tusenlapp så är det värt det. Airplay är en usel och oanvändbar funktion.
Citera
2014-01-18, 00:15
Medlem
Hackar det bara på appletv eller på både och?
Ät det bara på tvn så är det snarare din router som inte klarar av det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in