• 1
  • 2
2014-01-20, 19:32
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VY-CanisMajoris
För övrigt ska du inte gå på rödtottens hemvävda statistik av den eller den välrenommerade undersökningsbyrån, den är givetvis vriden till att passa hans syfte.
Detta inlägg är obegripligt eftersom det inte går att förstå följande:

1: vilket inlägg du svarar på.
2: man därmed inte kan förstå vilken statistik som avses
3: vem "rödtotten" är
4: vilken den "välrenommerade undersökningsbyrån" är

Klargör gärna ovanstående och presentera gärna ett konkret exempel på vad du menar med "hemvävd statistik".
Citera
2014-01-21, 17:30
Medlem
VY-CanisMajoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oratio
Du vill ha en källa utanpå artikeln jag länkade till hos presseurop? Den redovisar en omröstning nu i november 2013 i parlamentet där majoriteten röstade för att välja bort Strasbourg som mötesplats.

Har du på egen hand bestämt dig för att verkligheten är på ett visst sätt?

Igen , det är inte politikerna som bestämmer detta det skulle kunna få oanade konsekvenser t.ex Thailand, Eldslandet, uzw.
Citera
2014-01-21, 17:59
Medlem
VY-CanisMajoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Detta inlägg är obegripligt eftersom det inte går att förstå följande:

1: vilket inlägg du svarar på. : Torde vara uppenbart om du följt tråden.
2: man därmed inte kan förstå vilken statistik som avses. : V.v. se ovan.
3: vem "rödtotten" är. : McMillan
4: vilken den "välrenommerade undersökningsbyrån" är. McMillans utvalda byrå som har gjort i stort alla undersökningar i denna fråga åt MM, behöver du namn och adress så kan jag ta fram det åt dig.

Klargör gärna ovanstående och presentera gärna ett konkret exempel på vad du menar med "hemvävd statistik".

Hemvävd statistik: om du frågar 800personer en fråga och får 50 svar varav 30 ja och 20 nej och sedan basunerar ut resultatet som att 60 procent av de 800 har svarat ja på din fråga.
Viss skillnad på 30 och 480, eller?
Citera
2014-01-21, 18:03
Medlem
VY-CanisMajoriss avatar
Citat:
Du vill ha en källa utanpå artikeln jag länkade till hos presseurop? Den redovisar en omröstning nu i november 2013 i parlamentet där majoriteten röstade för att välja bort Strasbourg som mötesplats.

Har du på egen hand bestämt dig för att verkligheten är på ett visst sätt?

En tidning, seriöst?
Du använder en tidning (som skrivs av sjånalischter) som som källa?
Skulle du acceptera att någon refererade till aftonslasken som källa?
Isf så förstår jag ditt resonemang.
Citera
2014-01-21, 18:05
Medlem
VY-CanisMajoriss avatar
På förekommen anledning:

http://www.europarl.europa.eu/meps/s...COTT_home.html

Frågor?
Citera
2014-01-21, 20:40
Medlem
Citat:
En tidning, seriöst?
Du använder en tidning (som skrivs av sjånalischter) som som källa?
Skulle du acceptera att någon refererade till aftonslasken som källa?
Isf så förstår jag ditt resonemang.

Då din kommentar förefaller hävda att inga tidningar rapporterar saker som faktiskt händer, undrar jag hur du över huvud taget får tag på nyheter och händelser.

Här har du en annan länk: Europeiska unionens hemsida
Citera
2014-01-21, 21:17
Medlem
VY-CanisMajoriss avatar
Citat:
Då din kommentar förefaller hävda att inga tidningar rapporterar saker som faktiskt händer, undrar jag hur du över huvud taget får tag på nyheter och händelser.

Här har du en annan länk: Europeiska unionens hemsida

Men hjälp, EP:s egen site!

Gillar du Nord-Koreas siter åsså?

Mon dieu, du måste vara fantastiskt, enormt, ohyggligt initierad, jag ger mig, du är givetvis så fenomenalt överlägsen med ditt know-how att jag lägger mig platt.

Tyvärr så försvann mitt intresse att ha någon slags konversation överhuvud taget med dig just nu.

Stackars satar! Tro på media!
Hur jävla naiv kan en bonde i nordligaste provinsen vara.
Citera
2014-01-21, 21:22
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Hemvävd statistik: om du frågar 800personer en fråga och får 50 svar varav 30 ja och 20 nej och sedan basunerar ut resultatet som att 60 procent av de 800 har svarat ja på din fråga.
Viss skillnad på 30 och 480, eller?
Om man svarar på inlägg utan att ange vilket inlägg man svarar på så kommer svaret att raderas som off topic eftersom det inte går att följa med i inläggskedjan.

I övrigt förefaller dina svar tyda på att du tror att du vet att alla andra förstår hur du tänker och vilka du avser när du t ex talar om "rödtotten".

I all vänlighet vill jag bara påpeka att så inte alls är fallet och att du sannolikt får fler läsare och bättre svar om du förklarar och motiverar dina inlägg litet bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in