• 3
  • 4
2021-12-06, 20:53
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Misr... Rimlig reaktion av marknaden nd. Men p sikt, som alltid... Varfr valde Astra Zeneca att inte acceptera budet? Inte fr att aktien var vrdels i alla fall.

Hack i kurvan, ven om jag tycker att SOBI de senaste ren gtt lite vl "plant" s att sga.

Gissningsvis s ser Astrazeneca sitt innehav som en strategisk position.
Vad deras avsikt och syfte r kan jag inte spekulera om.

Slde mitt innehav nr budet kom och kpte tillbaka p 170.
Tycker finansmedia lurade mnga smsparare nr de skrev artiklar om att behlla och vnta p motbud.
Att vi sg kursen dra ngra kronor ver budet var frmodligen fr att ngon/ngra blev tvugna att kliva ur sina korta possar, de hade shortat. Aktiekursen har ju under lng tid varit en riktig surdeg och betett sig mycket mrkligt enligt mig. Skulle kunna vara en frklaring.

SOBIs frsljning tror jag varit lite hmmad av att vrden lagt nstan all fokus p Covid.
En sdan sak kan sklart ligga som en blt filt ver kursutvecklingen.

P sikt tror jag bolaget r vrt mer n budet p 235 kr. Det trodde budgivaren ocks sklart.
Citera
2021-12-22, 13:51
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Slde mitt innehav nr budet kom och kpte tillbaka p 170.

Klivit av lngpossen igen runt 190.
Citera
2021-12-22, 19:25
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Klivit av lngpossen igen runt 190.

Skulle du sga att Sobi r kpvrt runt 170 om inget radikalt hnder?
Citera
2022-02-24, 14:26
Medlem
Ograsts avatar
r det av Astrazeneca som Sobi kommer att kpas upp av istllet? https://www.di.se/live/astra-zeneca-...ara-en-corner/
Citera
2022-02-25, 17:58
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
r det av Astrazeneca som Sobi kommer att kpas upp av istllet? https://www.di.se/live/astra-zeneca-...ara-en-corner/

Det vore bra om Sobi stannade i svensk go och inte kps upp av ett riskkapitalbolag.
Citera
2022-12-15, 21:39
Medlem
Salamanderss avatar
Investor som varit gare av Sobi sedan 2009 delar sin syn p bolaget.

Vr syn:
Sobi har en attraktiv produktportflj och en stark kommersiell plattform med lngsiktig tillvxtpotential.

Sobi tog viktiga steg genom att nyligen lanserade produkter utvecklades vl och genom att erhlla regulatoriska godknnanden fr exempelvis Aspaveli.

Rrelseresultatet sjnk p grund av kade kostnader fr FoU och fr lansering av frvrvade produkter fr att driva tillvxt kommande r.

Ett bud lades p Sobi, vilket vi stllde oss bakom. Budet drogs dock tillbaka p grund av otillrcklig acceptans. Som ledande gare fokuserar vi nu p att fortstta att skapa lngsiktigt vrde.

Fokus fr framtida vrdeskapande: Frsvara den starka marknadspositionen inom hemofili, integrera nyligen genomfrda frvrv och fortstta att bredda produktportfljen genom frvrv.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in