Citat:
Ursprungligen postat av
Turbojesus
Hej, jag är kärringen bestämde om för att skaffa en liten talle för några veckor sedan.
Och nu är alltså bullen på jäsning (V6). Men fröken säger att jag måste engagera mej mer i saken och förstå hur hon mår då humörsvängningar och dylikt är mer regel än undantag. Detta är våran första graviditet, snälla ni som har barn, ge mig tips hur jag listar ut saker och ting ang hennes mående.
Det kan vara lite klurigt. Min fru är gravid för andra gången och jag har fortfarande ingen aning om när det är "hormonerna" som talar och när hon helt enkelt är allmänt överjävlig.
Min taktik denna gång har varit att utgå från att det är graviditeten som talar när hon får sina känslomässiga utbrott på mig och grabben. Måhända är någon del av dessa inte länkade till graviditeten (utan har med hennes dåliga humör och korta stubin att göra), men det är helt enkelt inte värt att reta upp gravida damer i onödan.
Mitt råd lyder alltså: Var lyhörd, mild och ta mer skit än vad du normalt gör. Det blir lugnast för alla då!