2014-01-16, 15:40
Medlem
Om tråden är fel plaserad får en mod gärna flytta den!

Det är såhär, för nån månad sen så torskade en nära vän till mig. Han har inte berättat specifikt på vad men snuten kom iallafall hem till honom och plockade ALLT! Mobil, data, blackbooks, foton osv.

Och i hans telefon så finns mina sms, mms och sen har jag skickat en del bilder till honom via mailen.
Vad kommer hända med mig? Kommer snuten komma och knacka på?

Jag har hur mycket foton och skisser som helst hemma, vad ska jag göra med allt detta för att slippa att torska om det nu skulle bli något?

Tack på förhand
Citera
2014-01-16, 15:42
Medlem
kewkakewlas avatar
Packa ner allt shit i en väska och dra över med den till en polare som inte är misstänkt.
Citera
2014-01-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kewkakewla
Packa ner allt shit i en väska och dra över med den till en polare som inte är misstänkt.

Tror du farbror blå kommer komma och knacka på?
Citera
2014-01-16, 15:46
Medlem
Vad du gör med dina foton och dylikt hemma spelar antagligen mindre roll om det finns så stark övrig bevisföring mot dig.

Spara det istället så har du minnen kvar från den tid då du inte hade en så bra konsekvensanalys.

Var risk-/belöningsration bra tycker du?
Senast redigerad av 3. 2014-01-16 kl. 15:49.
Citera
2014-01-16, 15:47
Medlem
kewkakewlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oreomilkshake
Tror du farbror blå kommer komma och knacka på?

Ingen aning faktiskt. Men det är väl bäst att ta det säkra före det osäkra
Citera
2014-01-16, 16:00
Medlem
Polkakolas avatar
Finns en viss risk för husis men steg ett är att gömma undan annat bevismaterial från hemmet.. Men det snutarna förmodligen gör i dagsläget är att spara undan allt gol som du skickat till din polare för en framtida utredning och sitta och jigga förväntansfullt i ett hörn på kontoret i väntan på att nån patrullsnut eller dylikt ska få gripa dig in action så dom kan börja nysta upp hela skiten med mer bevis
Citera
2014-01-16, 16:06
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Vad du gör med dina foton och dylikt hemma spelar antagligen mindre roll om det finns så stark övrig bevisföring mot dig.

Spara det istället så har du minnen kvar från den tid då du inte hade en så bra konsekvensanalys.

Var risk-/belöningsration bra tycker du?

Så du kallar ett par SMS, MMS och mail för stark bevisföring? Nu beror det i och för sig på hur specifik han har varit i sina meddelanden men om han inte skrivit saker i stil med "Vi ses kl --- och klottrar på ---" och polisen kan knyta det till en specifik anmälan/bild så är det inte mycket att hänga i julgranen. Och t.om då har jag svårt att se att det skulle leda till något om det inte finns andra bevis. Har han det rent hemma tror jag inte att han har så mycket att bekymra sig för även om det kan bli tal om förhör och husis.
Citera
2014-01-16, 16:20
Medlem
oknudos avatar
det är nog lugnt för dig..men rensa allt klotter relaterat hemma ändå inge bra att ha hemma ..man vet aldrig när dem kommer och knackar på,eller bara låser upp och går in som dom gjorde hos mig..
Citera
2014-01-16, 16:30
Medlem
Bekant situation! För att få göra en husrannsakan mot dig kommer det krävas att det föreligger skälig misstanke. Detta kriterium kan säkert uppfyllas genom dina SMS och bilder som du har skickat till honom. Om jag var du skulle jag ta det säkra före det osäkra tills din polare antingen har blivit dömd eller tills fallet har lagts ner. Rensa ut allt graffitirelaterat hemma hos dig, speciellt bilder där du kan identifieras där du pysslar med diverse skadegörelse. Om du blir kallad till förhör är det bara att hålla käften. Neka neka neka. Det har du absolut ingenting att förlora på. Så länge du inte har skickat bilder till honom där du klart kan identifieras när du utför skadegörelse är det jävligt liten chans att åtal ens kommer väckas mot dig.
Citera
2014-01-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchat
Bekant situation! För att få göra en husrannsakan mot dig kommer det krävas att det föreligger skälig misstanke. Detta kriterium kan säkert uppfyllas genom dina SMS och bilder som du har skickat till honom. Om jag var du skulle jag ta det säkra före det osäkra tills din polare antingen har blivit dömd eller tills fallet har lagts ner. Rensa ut allt graffitirelaterat hemma hos dig, speciellt bilder där du kan identifieras där du pysslar med diverse skadegörelse. Om du blir kallad till förhör är det bara att hålla käften. Neka neka neka. Det har du absolut ingenting att förlora på. Så länge du inte har skickat bilder till honom där du klart kan identifieras när du utför skadegörelse är det jävligt liten chans att åtal ens kommer väckas mot dig.

Vad ska jag göra med alla skisser? Foton osv är borta med vinden nu
Men jag har ju massa skisser, och dem vill man ju gärna spara. Och jag kommer ju antagligen skissa under tiden som hans fall prövas. Behöver jag va oroad över skisserna?
Citera
2014-01-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreomilkshake
Vad ska jag göra med alla skisser? Foton osv är borta med vinden nu
Men jag har ju massa skisser, och dem vill man ju gärna spara. Och jag kommer ju antagligen skissa under tiden som hans fall prövas. Behöver jag va oroad över skisserna?

Ja skisser är inte bra att ha hemma om dom är gjorda i utförandet av din tag.Det förstår du nog va?
Citera
2014-01-16, 17:22
Medlem
Med "borta som vinden" hoppas jag inte att du har raderat, eller slängt några bilder. Det kommer du ångra snabbt i så fall. Vad gäller bilder, skisser och annat mög, så packa skräpet i en låda och ställ hos en polare som inte är knas, eller hos en släkting. I förhör gäller alltid samma regler. INGET gol och NEKA! Hoppas det går bra för dig. Och ta det jävligt piano på den kriminella fronten ett tag. tradigt att torska för exempelvis innehav, och sen få en jävla roman till förundersökning för graff upptryckt i ansiktet på stationen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in