2009-03-11, 03:36
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bishops Arms
Evisu - En liten uppstickare som gjort ett par riktigt schyssta modeller

Värt att notera på Evisu är att de använder Levis gamla vävmaskiner som Levis slängde ut 1983 om jag inte minns fel. Hur som helst så gjorde dom jeans av högre kvalité än dom nya som Levis kör med idag (fast de nya är mycket snabbare och tid är ju som vi alla vet pengar)
Tycker inte Evisu gör några snygga byxor personligen men lite kul är det att man kan få en riktig selvage byxa för under 1500:- idag!

nu ska jag sluta nörda mig och sova istället.
Citera
2009-03-11, 09:06
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
"Nudie - skit jeans" Både och där. Tight Long John ligger på 2,3%
stretch vilket gör den galet mjuk och skön, spec tvätten "superblue" men klart fan den går sönder lättare också. "Slim Jim -Light Rich Blue" var däremot ett felsteg. göra en slimmad herrbyxa i så tunn denim kan inte vara lagligt. Tror hälften av dom som sålts spruckit i grenen efter 4-6mån användning (tur det finns garanti) Men förutom dom två "klassiska reklamationerna" tycker jag Nudie gör kvalitets jeans som sitter bra och håller hög kvalité

Finns det en garanti för sånt? :O Har ett par Nudie jeans (kommer inte ihåg modellen) som har spruckit i grenen, känn slite surt för ett par jeans för så pass mycket pengar

För övrigt är just Nudie detr bästa märket :P
Citera
2009-03-11, 11:03
Medlem
Pace är inte så dumma...
Citera
2009-03-11, 12:28
Medlem
ap47s avatar
Acne
Whyred
Nudie
Levis
Lee

De tre sistnämnda är väl beprövade och har flera bra modeller. Acne och Whyred funkar riktigt bra ibland, och ibland inte alls.
Citera
2009-03-11, 14:22
Medlem
Dries....

Dries Van Noten
Neil Barret
Maison Martin Margiela
Kris Van Assche
Ermanno Scervino
John Galliano
Och tillslut Alexander McQueen
Citera
2009-03-11, 14:57
Medlem
JHVHs avatar
Har bara Acne jeans för tillfället. Dem ser bra ut men kvalitén har visat sig vara mindre bra, något jag har märkt efter egen erfarenhet.

Alltså ser listan ut såhär:

1. Acne
Citera
2009-03-11, 18:16
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Finns det en garanti för sånt? :O Har ett par Nudie jeans (kommer inte ihåg modellen) som har spruckit i grenen, känn slite surt för ett par jeans för så pass mycket pengar

För övrigt är just Nudie detr bästa märket :P

Ja det beror lite på för att vara ärlig.
Ska man hård dra det så är ingen sprucken gren en reklamation. Eftersom jeans designades i grund och botten för att värma även magen och man hade skrev-delen upp i just skrevet. Kalla det kameltå om du vill
Men idag bär vi inte jeansen på det sättet och det ökar belastningen på skrevet och då spricker de lättare. En tunn tight byxa med stretch i spricker därför mycket lättare eftersom många bär de lite baggy.

MEN har du en byxa du inte använt dagligen i 4mån och inte tvättat den med sköljmedel och den spricker så är det helt klart värt att gå in med dem. En del kan nog vara hårda och säga att det är slitage, men om inte resten av byxan är sliten så tar jag det som reklamation direkt. Nudie är dessutom medvetna om problemet så det är inga större svårigheter för en återförsäljare att få byta de reklamerade mot ett par nya från huvudkontoret.
Citera
2009-03-11, 18:36
Medlem
Nu har jag endast ett par Nudie jeans och det är ett par Thin Finn.
Dem har hållt EXTREMT bra och jag har använt dem frekvent sedan höstan 06.

Acnes jeans älskar jag men värda sina pengar? Nej!
De som hållt bäst är Hug Warm som fö är en tjejmodell men den sitter grymt på mig.

Whyred Style Hell är underbara och efter att ha tvättat dem trodde jag att de skulle tunnas ut, men känns fortfarande som nya.

Evisu, ja vad ska man säga. Har ett par som jag köpte för ett antal år sedan. Modellen heter Osaka repair shop Destroyed och har hållit mycket bra. riktig stadkant och handmålade vingar.
Tror att Evisu fått oförskämt mycket skit där folk köpt jeans på Tradera i tron om att få ett par äkta för 500kr när den chansen är nästan obefintlig.

Vill även tipsa folk som gillar Nudie, Whyred och Acne jeans att bege sig till Freeport i Kungsbacka där dem ofta har de populäraste modellerna till mycket förmånliga priser.
( Acne Mod Dry clean. Ord pris 1300kr. Freeport 650kr)
( Whyred Style Hell. Ord pris ca 1200kr. Freeport 600kr)

Nu låter det som att jag jobbar på Freeport... Det gör jag inte.
Citera
2009-03-11, 18:46
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Pace är inte så dumma...
Pace och April 77 tycker jag gör snyggast jeans! Gillar CM också.

Nudie- Gillas, även om de är väldigt tighta i midjan för storlekarna. Som exempel har jag 30 i midja på ett par rätt tighta Pace, men fick gå upp i 34(!) på ett par Nudie, fick sy in skiten men sitter dåligt ändå. Modellerna är ändå ljusår snyggare än tex. de flesta Levis eller Lee.

Levi's- Klassiskt, finns både plus och minus här med. Tycker Levis har några riktigt snygga byxor, men de gillar även att pryda dem med slitningar och konstiga bakfickor. Många Engineered skulle kunna vara mycket snyggare. Modeller som tex. Sta-Prest är guld!

Lee- Har några schysta modeller men känns lite 90-tal, mycket bootcut här också även om fina raka/slimmade byxor finns.

Energie- Varken bu eller bä, svårt att hitta varken jättestora plus eller minus

Diesel- Finns knappt en enda snygg modell, oftast överblästrat och bootcut. Känns allmänt turkigt.

Replay- Tycker att de gör jeansvärldens fulaste byxor, i konkurrens med Evisu.

.

Wrangler- Gillar inte hur skinnlappen sitter på bakfickan, de enda Wranglerjeans jag haft satt väldigt lustigt. Tenderar att vara väldigt stonewashed, känns ganska gubbigt.
Citera
2009-03-11, 20:21
Medlem
Diesel - Bra skit, hållbara och stort utbud.
Lee - Lite uttjatade, halvkass kvalitet men sitter ofta bra på mig.
Levi's - Beverly Hills och Ace of Base.
Nudie - Svenniga.
Replay - Turkiga.

Wrangler - ??
Energie - ??
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto