Lee
Mycket sitter tyvärr dåligt men några modeller är kungliga!
Macky har just dykt upp i tvätten L342CPDL och är att dö för. Manistee kom i våras i samma, fina slitningar och behandlade så de känns som mjukisbrallor.
Parker är en riktigt nice carrot-fit som används flitigt. Smithen sitter också nice. Manistee'n passar fan bättre på mig som smal kille än på tjejer (ja det är en tjejbyxa) Andra modeller jag kan rekomendera från Lee är Smith, Chino chinch, Powell, Crooks. Tyvärr är väl Lee mest kända för Flint, Clark och Zed de senaste åren och dom är verkligen sjukt tråkiga och sitter som skit. Hurra för Lee i övrigt
(Lee Gold är annars nice också, men lite svårare att få tag på)
Replay
Kan rekomendera Mijag (straight), Jennon *favoriter i min garderob just nu*(låg midja och slimfit) och Doc (classic) Replay är kungar när det handlar om att plocka fram rumpa. wv521 sitter bra som faan på smala tjejer och sånt gillar vi ju
Levis
23000!! Carrot-fit och fin som fan
Engineered-kollektionen är nice, så är det bara, spec nya "selvage chinchback" 025-serien är också fin.
504 xxx'en är också en höjdare
505 sitter nice som baggybyxa.
I övrigt ganska tråkiga modeller, men bra priser och väldigt lite strul
(Levis Orange Tab är annars sjukt snyggt)
Nudie
Fina jeans egentligen. Bra kontorsbyxor i mina ögon för jag tycker dom är lite tråkiga. Mina favoriter är Big Bengt i rådenim, sitter bra som baggy. Thin finn clean steel är iofs nice den också, tight med massa stretch.
Diesel
Använder en tjockare denim än många andra vilket ger bra hållbarhet. tyvärr tycker jag dom är för jävla fula i modellerna och i passformen. har ett par Diesel Darron 71V i garderoben men dom har jag fått, hänger ännu oanvända. Enda snygga tjejmodellerna är Cuddy och Matic. Så att Diesel är poppis förstår jag fan inte.
Snackar vi för tjejer så äger Fornarina allt och Miss 60 kan brinna i helvetet. PUNKT!
Jack & Jones och sånt skräp lämnar vi utanför tycker jag. Only real denim count's :P