2005-07-27, 21:51
Medlem
Bishops Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peakk
var det inte jeans vi snackade?

// peakk
Aj då, missade (jeans) i första inlägget, ber så mycket om ursäkt! Moderator får gärna ta bort mitt tidigare inlägg! Då mina vänner kan vi konstatera att även eliten kan göra misstag någon gång ibland...

Armani - Gör dom i särklass snyggaste jeansen

Levis - Snygga och prisvärda jeans

Evisu - En liten uppstickare som gjort ett par riktigt schyssta modeller
Citera
2005-07-27, 23:38
Medlem
Har alla missat dom skönaste jeansen??

Gul och blå gör, enligt mig, dom skönaste jeans finns. Snygga är dom också.

På en fin andraplats kommer Diesel. Jävligt sköna dom med.
Citera
2005-07-27, 23:59
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Replay Sitter skönt, jävligt snygga modeller och är dom som passar mig bäst.

Diesel Snygga modeller men mitt ass brukar inte se så bra ut.
Lee Sitter bra men tappar verkligen formen efter ett par tvättar.
Armani Vissa är jävligt snygga men jag kan inte bära dom på rätt sätt.

EDIT: Glömde Levi's som har bra modeller och passar dom flesta till ett bra pris.
Citera
2005-07-28, 13:31
Medlem
carebears avatar
Citat:
True Religion - schyssta modeller, ovanligt och sköna tyger (bra kvalite)
Dsquared - vädligt speciella modeller, sköna tyger men true religion fungerar bättre till vardags.
Levi's - klassikt, bra kvalite och shyssta modeller...så orginellt så det kan inte bli omodernt.
Diesel - bra märkesimage men skittråkiga modeller
Replay - snygga modeller, för vanligt...
Energie - samma sak som med replay
Nudie - skit jeans
Lee - billiga skitjeans
Wrangler - värre än lee

// peakk
Har aldrig sett True Religion, var finns de? Pris?
Citera
2005-07-28, 13:34
Medlem
carebears avatar
Helt Off Topic, men jag har fått höra de senaste åren av jobbiga polare att Lee är det bästa man kan ha om man ska glida runt på Stureplan. Jag klarar inte av deras modeller bara, kräks nästan varje gång jag provat ett par. Skönt att oraklet Peakk sågar dem då.

On Topic:
Har provat H&M´s jeans (divided). Fina färger, men tunnare tyg får man nog leta efter. Köp inte om det absolut inte är en tvångstanke hos dig!
Citera
2005-07-28, 13:50
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Har aldrig sett True Religion, var finns de? Pris?

Artilleri 2 har TR jeans, pris runt 2000:- och butiken ligger på Artillerigatan 2, typ brevid Lambogrhini o Bentleybutiken
Citera
2005-07-28, 13:52
Medlem
Är det killjeans du menar xallo? Jag har ännu inte sett killjeansen i stockholm, bara i GBG....Däremot finns det massor med tjejjeans, finns på SOLO och säkert på NK och andra butiker!

Pris: Billigare ifrån 1300 kr (men utan speciella sömmar/fickor) upp till 2500 kr..
"Made in the USA"

// peakk
Citera
2005-09-22, 09:38
Medlem
Finns tjejjeansen någonstans runt göteborg måtro?
Citera
2009-03-07, 11:46
Bannlyst
Snyggaste Jeans märkerna

1: Nudie
2: Diesel
3: Acne
4: Levis
5: Evisu (de flesta är extremt fula, men de har några snygga)
Citera
2009-03-07, 15:09
Medlem
Mandingos avatar
1: Cheap monday... det är billigt och lätt att variera sig... särskilt nu i reatider då de kostar en hunka, bra slitjeans som man inte behöver bry sig så mkt om.... dock tittade jag en gång på en cykel och fick vadmuskler som gör at jag inte kan ha de tajtare modellerna...

2: Levis... originalet, funkar alltid och till allt (såtillvida det inte är dresscode) dessutom kraftiga och tåliga... jag har kvar min fars gamla från 70talet och de håller fortfarande, inte en söm har gått...

3: dunderdon... snygga Råmodeller och får skön slitning... svenskt märke och mindre kollektioner...

4: Carhartt worker, inte de europeiska skitjeansen utan importerade arbetskläder från USA, de GÅR inte slita ut... ramlat i skejtramper och backar md mina och de har inte fått en skråma...

5: Diesel... dyra men sköna... har ett par som en kompis köpte till mig i japan som är ruggigt snygga och sköna... dock slits de allt för fort...
Citera
2009-03-11, 03:11
Medlem
Lanoos avatar
Lee
Mycket sitter tyvärr dåligt men några modeller är kungliga!
Macky har just dykt upp i tvätten L342CPDL och är att dö för. Manistee kom i våras i samma, fina slitningar och behandlade så de känns som mjukisbrallor.
Parker är en riktigt nice carrot-fit som används flitigt. Smithen sitter också nice. Manistee'n passar fan bättre på mig som smal kille än på tjejer (ja det är en tjejbyxa) Andra modeller jag kan rekomendera från Lee är Smith, Chino chinch, Powell, Crooks. Tyvärr är väl Lee mest kända för Flint, Clark och Zed de senaste åren och dom är verkligen sjukt tråkiga och sitter som skit. Hurra för Lee i övrigt
(Lee Gold är annars nice också, men lite svårare att få tag på)

Replay
Kan rekomendera Mijag (straight), Jennon *favoriter i min garderob just nu*(låg midja och slimfit) och Doc (classic) Replay är kungar när det handlar om att plocka fram rumpa. wv521 sitter bra som faan på smala tjejer och sånt gillar vi ju

Levis
23000!! Carrot-fit och fin som fan
Engineered-kollektionen är nice, så är det bara, spec nya "selvage chinchback" 025-serien är också fin.
504 xxx'en är också en höjdare
505 sitter nice som baggybyxa.
I övrigt ganska tråkiga modeller, men bra priser och väldigt lite strul
(Levis Orange Tab är annars sjukt snyggt)
Nudie
Fina jeans egentligen. Bra kontorsbyxor i mina ögon för jag tycker dom är lite tråkiga. Mina favoriter är Big Bengt i rådenim, sitter bra som baggy. Thin finn clean steel är iofs nice den också, tight med massa stretch.

Diesel
Använder en tjockare denim än många andra vilket ger bra hållbarhet. tyvärr tycker jag dom är för jävla fula i modellerna och i passformen. har ett par Diesel Darron 71V i garderoben men dom har jag fått, hänger ännu oanvända. Enda snygga tjejmodellerna är Cuddy och Matic. Så att Diesel är poppis förstår jag fan inte.

Snackar vi för tjejer så äger Fornarina allt och Miss 60 kan brinna i helvetet. PUNKT!

Jack & Jones och sånt skräp lämnar vi utanför tycker jag. Only real denim count's :P
Citera
2009-03-11, 03:30
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
True Religion - schyssta modeller, ovanligt och sköna tyger (bra kvalite)
Dsquared - vädligt speciella modeller, sköna tyger men true religion fungerar bättre till vardags.
Levi's - klassikt, bra kvalite och shyssta modeller...så orginellt så det kan inte bli omodernt.
Diesel - bra märkesimage men skittråkiga modeller
Replay - snygga modeller, för vanligt...
Energie - samma sak som med replay
Nudie - skit jeans
Lee - billiga skitjeans
Wrangler - värre än lee

(acne, JL och delvis tiger jeans hamnar med nudie..okey modeller och moderna men resten... ;/)

Battistini - dålig kvalite och passform, tråkiga modeller, värst..
Jack&Jones - dålig kvalite och passform, tråkiga modeller
Selected - dålig kv alite och passform, tråkiga modeller, galet tråkigt
Steel - dålig kvalite och passform, tråkiga modeller, gubbigt..
Emilio - dålig kvalite och passform, tråkiga modeller, mq-iranier..

// peakk

gillar din "såga alla stora jeansmärken genom historien"-lista
Men några märken måste jag ändå ta i försvar här känner jag

"Diesel - bra märkesimage men skittråkiga modeller" SÅ JÄVLA SANT!
"Replay - snygga modeller, för vanligt..." Snygga modeller håller jag med om, men så vanligt är det väl ändå inte? Tvättarna har dom patent på, slitningarna görs för hand, hållbarheten är grym, Dom gör motsatt vad alla andra gör, Jennon som är en slimbyxa ligger på 12,5 i oz, vilka andra slimjeans gör det tex?

"Nudie - skit jeans" Både och där. Tight Long John ligger på 2,3%
stretch vilket gör den galet mjuk och skön, spec tvätten "superblue" men klart fan den går sönder lättare också. "Slim Jim -Light Rich Blue" var däremot ett felsteg. göra en slimmad herrbyxa i så tunn denim kan inte vara lagligt. Tror hälften av dom som sålts spruckit i grenen efter 4-6mån användning (tur det finns garanti) Men förutom dom två "klassiska reklamationerna" tycker jag Nudie gör kvalitets jeans som sitter bra och håller hög kvalité

Lee - billiga skitjeans Tror inte jag ska börja argumentera här ens. Att såga ett märke som är grundat ur Levis och som håller högsta kvalite på sina jeans, som gör roliga modeller och ständigt kommer med nyheter för att man ska slippa se 14st gå i samma jeans på stan... ja det tycker jag bara är idiotiskt.

Wrangler - värre än lee Jag har inte haft Wrangler på nåt år i butik nu, men de ska komma i nästa vecka. Kollektionen ser lovande ut men jag väntar med svar tills jag fått testa igenom de klokt Min erfarenhet av äldre modeller är: vettiga, billiga men tråkiga.

Acne är däremot överprisade jävla skitjeans, hållbarhet: 2veckor. De flesta modellerna är dessutom fula som stryk. Hypat skit!
Jag ger dig en applåd för den sista delen dock och instämmer fullt och tydligt!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in