2014-01-15, 22:52
Medlem
Som tidigare nämnt så brukar man inte få hämta ut sina tillhörigheter om man inte har garderobslappen med sig, dom har inte tid att leta igenom fickor hela kvällen.
Citera
2014-01-15, 22:59
Medlem
Jag blir äcklad av slödder som ens tänker tanken att sno andras saker och ting, speciellt i detta fallet då det är bekantas.
Citera
2014-01-15, 23:18
Medlem
RuleBritannias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slanigsnubbe
Jag blir äcklad av slödder som ens tänker tanken att sno andras saker och ting, speciellt i detta fallet då det är bekantas.

Kunde inte hålla med mer. Man blir mörkrädd av hur vissa människor beter sig.
Citera
2014-01-15, 23:22
Medlem
Varför tar du inte bara kläder hemma hos dina vänner? eller pengar?
Citera
2014-01-15, 23:23
Medlem
Uppslagsverks avatar
Det är ingen som tänkt uppmärksamma att HANS ID ÄR INBLANDAT i det hela?
Om jag hade varit garderobiär:
-Okej, ditt ID ligger här i fickan! Då ska jag bara ta och skriva ner dina personuppgifter och här har du jackan.

Alternativt att garderobiären bara kommer ihåg namnet som han läst på ID:t och meddelar detta till brottsoffret.
Citera
2014-01-15, 23:26
Bannlyst
Vilket tattigt beteende. Köp dina egna jackor. Hoppas du lägger ditt id-kort och garderoben säger att du får vänta tills sista man lämnat och du torskar ditt id-kort.
Citera
2014-01-15, 23:28
Medlem
Låt det stanna vid att du bara sett det. Blir bäst för alla parter.
Citera
2014-01-15, 23:36
Medlem
Cinnabars avatar
Vill du få ditt porträtt i Efterlyst, så kör på. Du tror inte att man kommer att förstå att det var kramaren som är den skyldige? Många övervakningskameror på nattklubbar, så gå in med huva över huvudet och råna någon på jackan, det verkar bättre.

Ärligt talat, du har bara hjärnceller nog för ett 9-5-jobb. Ta ett sådant och be en bön om syndernas förlåtelse. Det verkar du behöva. Att stjäla är inte rätt.
Citera
2014-01-15, 23:51
Medlem
Energis avatar
Är du smidig så funkar det nog hur bra som helst. Lite full gå fram och krama om någon, inte en jävel som tänker något om det. Personen som har hand om jackorna har ju säkerligen ingen direkt koll heller, att man tappat sin bricka hör nog inte till ovanligheterna. Liksom peka på jackan och säg att ditt legg ligger i fickan. Klart som fasiken att du får den då.

Bra plan, faktiskt. Kan du sjunka så lågt så visst. Tattarjävel.
Citera
2014-01-16, 00:12
Medlem
Konstig stämning det blir sen när du får vänta tills de stänger och han som har brickan till sin jacka hämtar sin jacka och upptäcker att "oj det ligger någons id i min jacka". Sedan får han reda på av snubben i kassan att du försökt hämta ut hans jacka. Riktigt smart plan.. Skaffa ett jobb istället.
Citera
2014-01-16, 00:13
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Är du smidig så funkar det nog hur bra som helst. Lite full gå fram och krama om någon, inte en jävel som tänker något om det. Personen som har hand om jackorna har ju säkerligen ingen direkt koll heller, att man tappat sin bricka hör nog inte till ovanligheterna. Liksom peka på jackan och säg att ditt legg ligger i fickan. Klart som fasiken att du får den då.
Tack

Sen kom jag på, man kan anmäla sitt id kort som bort tappat och då får man ett nytt. Och sen lägger man in det id kortet som är anmält bort tappat i fickan. På så sätt har man inte ansvaret över den.

Över vaknings kamerer kommer ingen titta på så länge man håller sig till 5-6 jackor om året och byter ställen.

Har man tur har personen kontanter i jackan också
Citera
2014-01-16, 00:46
Medlem
Ogdens avatar
Kläder och skor: Allmänt --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto