2014-01-15, 16:57
Medlem
Som jag skrivit i en annan tråd har jag problem på mitt jobb. Trodde jag skulle komma bort därifrån men det sket sig.. Ska ta detta med facket imorgon för övrigt...

Denna historia:

Sökte nytt jobb eftersom jag inte fick behålla mitt gamla. Både jag och en kompis som jobbade ihop på den gamla tjänsten sökte denna tjänst och vi blev kallade till intervju. Där fick vi träffa två chefer som ställde lite frågor o så. Gick jättebra för oss bägge två, men jag nämnde aldrig vad som hänt tidigare utan höll tyst och hoppades på det bästa. Efter några veckor ringer dom tillbaka och säger att båda två har fått jobb. Vi pratar med våran referens och han har inte hört nåt. Då ringer hon, efter dom sagt att vi får jobben, och via detta samtal får hon reda på mitt problem. Min referens skvallrade inte utan svarade på en rak fråga. Dom ringer tillbaka, ber mig komma in dagen efter för dom vill ha min version. Åker dit, säger som det är och samtalet går bra. Med på denna intervju är nu personalchefen, som inte var med på den tidigare intervjun, varken min eller kompisens.

Baserat på den andra intervjun så ringde hon upp mig idag och talade om att dom ändrat sig, att jag inte längre är aktuell men att jag absolut inte får tro att det beror på olyckan utan att dom gjort en ny bedömning där dom vägt in personalchefens åsikt och vad hon tyckte. Det var bara jag som fick träffa henne och svara på hennes frågor, min kompis slapp detta och har skrivit på. Pga detta känner jag att vi blivit bedömd på olika grunder eftersom båda fick jobb först på våra erfarenheter och utbildningar men att vi sen blivit bedömda helt olika eftersom bara jag fick träffa personalchefen. Det känns som en orättvis bedömning från deras sida.

Får dom göra såhär? Någon med liknande erfarenheter? Ska inte alla som går på intervju bli bedömda enligt samma kriterier för att ha samma rättvisa chans ?
Citera
2014-01-15, 16:59
Medlem
De får göra så, ja.
Citera
2014-01-15, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodansRiddare
De får göra så, ja.

Jaha okej. Så det finns inga krav på att alla ska ha samma möjlighet till anställning?
Citera
2014-01-15, 17:08
Medlem
Kanske ska tillägga att jag redan gjort drog och hälsokontroll.
Citera
2014-01-15, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metalfreddan
Jaha okej. Så det finns inga krav på att alla ska ha samma möjlighet till anställning?

Nej. Inte när det gäller den privata sektorn.
Citera
2014-01-15, 17:18
Medlem
cmc.88s avatar
längesen nu ja skulle på antällsning intervjue, men du klarar de galant =) lycka till
Citera
2014-01-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodansRiddare
Nej. Inte när det gäller den privata sektorn.

Jaha..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in