2014-01-15, 14:33
Medlem
Det är inte längre någon hemlighet att Sverige förvandlats till en producent och exportör av terrorister.
Ett okänt antal svenska terrorister försöker i denna stund mörda främlingar tillsammans med andra Al Qaida-medlemmar/sympatisörer i bl.a. Syrien. För ett par veckor sedan dog två bröder från västsverige i just Syrien. Den ene blev skjuten till döds under regelrätta strider i samband med ett överfall mot någon postering. Den andre brodern agerade självmordsbombare och sprängde sig själv i bitar för att kunna döda så många främlingar som möjligt. Liknande händelser, där svenska terrorister varit inblandade har rapporterats från bl.a. Afrika, Afganistan och Irak.

Min fråga är följande:
Alla dessa svenska terrorister stupar inte på sin post utan flera av dem återvänder i livet till Sverige och ser ut att välkomnas hit som krigsskadade offer och som behöver sammhällets stöd för att "avprogrammeras". Allt för att de inte skall innebära något hot mot det svenska samhället. Säkerhetspolisen är djupt bekymrad över utvecklingen och spår att dessa terrorister skall fortsätta utöva sin terror här i sitt hemland, Sverige.
Hur kommer det sig att dessa terrorister inte ställs inför rätta för folkmord och kastas i fängelse? I min nyktra värld vore det en självklarhet.
Citera
2014-01-15, 14:38
Medlem
Robows avatar
Kan det bevisas att en person har sysslat med terrorism så tror jag inte att personen i fråga kommer in, och om så är fallet så blir det inte som en fri man. Sen huruvida man kan bevisa att någon form av terrorism har begåtts....det är en annan femma.
Citera
2014-01-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robow
Kan det bevisas att en person har sysslat med terrorism så tror jag inte att personen i fråga kommer in, och om så är fallet så blir det inte som en fri man. Sen huruvida man kan bevisa att någon form av terrorism har begåtts....det är en annan femma.

In kommer de alltid eftersom de är svenska medborgare.
Frågan är hur de blir mottagna? Görs det över huvud taget någon anhållan och utredning?
Av det lilla jag kunnat läsa mig till i media förekommer inget annat än försök till avprogrammering.
Citera
2014-01-15, 14:57
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
*wall of bullshit*

Hur kommer det sig att dessa terrorister inte ställs inför rätta för folkmord och kastas i fängelse? I min nyktra värld vore det en självklarhet.

Din värld är kanske nykter men inte särskilt frisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
In kommer de alltid eftersom de är svenska medborgare.
Frågan är hur de blir mottagna? Görs det över huvud taget någon anhållan och utredning?
Av det lilla jag kunnat läsa mig till i media förekommer inget annat än försök till avprogrammering.

Snälla du, det finns naturligtvis möjligheter att utreda och åtala för brott som begåtts utomlands i Sverige.

Dock måste man som alltid ha något att utreda....vad är ditt problem egentligen?
Citera
2014-01-15, 16:32
Moderator
Gordon Blixts avatar
Rubriken ändrad. Varning för den intetsägande originalrubriken.

/Mod
Citera
2014-01-15, 19:17
Medlem
ormanoffs avatar
Det finns inget som hindrar att man gör så som TS föreslår men brottsoffret eller eventuella vittnen i exv Somalia lär ju inte ringa 114 14 och anmäla det inträffade till svensk polis varför det blir svårt att föra bevisning om vad som hänt.
Citera
2014-01-15, 21:44
Medlem
Det finns personer som blivit dömda för Folkmord av svensk domstol.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/domd-till-livstid-for-folkmord/

Mer är på gång:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fler-svenskar-kan-domas-for-krigsbrott_8752490.svd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in