2014-01-15, 02:47
Medlem
det som jag tycker är jobbigt med det hela är att man som kille blir förfördelad hela tiden. och trots detta så får man massa skit i media bara för att man är kille. det ska hela tiden vinklas så att killen är the bad guy.

känns även som att man är skyldig, medvetet o undermedvetet, till de orättvisor som drabbat kvinnor i historien. men detta är ju helt fel. isåfall skulle man ju tex behandla varje tysk som en nasty nazi.

bemötandet som kvinnor får är mycket bättre. tex om jag man handlar i en affär eller beställer på restaurang etc så får kvinnor bättre bemötande. detta är SÅ tydligt. ibland när jag är med en tjej så ställer jag mig ibland lite avsides, så att man inte fattar att vi är ett sällskap...om de överhuvudtaget lagt märke till mig är det ofta med en kylig blick eller reserverat välkomnande. men så fort man gör klart att man är i sällskap med damen ifråga så blir det andra bullar. detta tycker jag är väldigt tydligt.
Citera
2014-01-15, 04:59
Bannlyst
Feminism = Stå upp för kvinnors rättigheter.

När ska du börja tala om detta ämne i din tråd med titeln "feminism för mig..."
Citera
2014-01-15, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voo

Vidareutveckla tack!

Kvinnor har i Sverige fler rättigheter än män, se lagboken.

Och vad hände med stå upp för människan?? Varför bara fokusera på kvinnor? Och sen dessutom ha mage att kalla det för jämställdhet?

WTF!
Citera
2014-01-15, 09:45
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voo

Jag som kvinna ska tala om vad feminism borde vara och heta.
Det borde vara= Stå upp för MÄNNISKANS rättigheter OCH skyldigheter. Det är nämligen så att ta man bort könet ur sin egen skalle så ser man helt plötsligt MÄNNISKAN bakom mannen och MÄNNISKAN bakom kvinnan och kan helt plötsligt förstå att vi är olika/lika och att det finns rötägg i bådas led. Det är feminism för mig. Att vi tillsammans tar fighten! INGET HEN i världen vinner kampen. DET STÅR JAG FÖR! Jag som kvinna tycker det borde hata FEMMAN KAMPEN
Citera
2014-01-15, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag som kvinna ska tala om vad feminism borde vara och heta.
Det borde vara= Stå upp för MÄNNISKANS rättigheter OCH skyldigheter. Det är nämligen så att ta man bort könet ur sin egen skalle så ser man helt plötsligt MÄNNISKAN bakom mannen och MÄNNISKAN bakom kvinnan och kan helt plötsligt förstå att vi är olika/lika och att det finns rötägg i bådas led. Det är feminism för mig. Att vi tillsammans tar fighten! INGET HEN i världen vinner kampen. DET STÅR JAG FÖR! Jag som kvinna tycker det borde hata FEMMAN KAMPEN
Stå upp för kvinnors rättigheter innebär inte att kvinnor är mer värda än män. Vad röker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in