2014-01-14, 21:25
Medlem
6ths avatar
Har nu fått reda på av min psykolog om att jag har psykopatiska drag osv, alltså i princip gett mig diagnosen.

Nu är jag förvirrad som fan, alltså mer förvirrad än innan, nu vet jag inte hur jag ska bete mig nu när jag faktiskt vet vad jag är.

Någon mer som sitter i samma situation? Jag kan liksom inte tänka riktigt längre..
Citera
2014-01-14, 21:28
Bannlyst
Helt otroligt hur många psykopater det finns på Flashback numera, sedan Dexter började sändas så har antalet ökat med tusentals procent.

Det är skillnad på att ha antisociala drag och ha antisocial personlighetsstörning. Dessutom är själva idén dödfödd då du själv känner dig så skärrad som du gör.
Citera
2014-01-14, 21:36
Avslutad
Du kan ju börja med att skita i diagnosen som din psykolog har gett dig, så löser det sig säkert.
Citera
2014-01-14, 22:13
Medlem
6ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervil665
Helt otroligt hur många psykopater det finns på Flashback numera, sedan Dexter började sändas så har antalet ökat med tusentals procent.

Det är skillnad på att ha antisociala drag och ha antisocial personlighetsstörning. Dessutom är själva idén dödfödd då du själv känner dig så skärrad som du gör.

Vad menar du? Jag är inte skärrad över situationen, utan jag tänkte på saker mycket innan och nu när dom gett mig diagnosen så tänker jag på det ännu mer.

Har aldrig någonsin sett Dexter, men kom inte den serien ut cirka 2006?

Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Du kan ju börja med att skita i diagnosen som din psykolog har gett dig, så löser det sig säkert.

Hur ska jag skita i den? Intala mig själv att det bara är BS?
Citera
2014-01-14, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 6th
Hur ska jag skita i den? Intala mig själv att det bara är BS?

Det är väl dina handlingar som definierar dig?

Hur skall jag kunna veta hur du mår? Du kanske är en farlig idiot, vad vet jag? Men vill du sluta vara förvirrad så kanske du inte skall hänga upp dig på diagnoser. Jag trodde att man skulle må bra av att få en diagnos, men icke. Kontakta en advokat istället och stäm psykologen på grund av att hen förstört ditt liv.
Citera
2014-01-14, 22:26
Medlem
pponmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervil665

Psykopater är väldigt känsliga då det gäller dem själva.
Citera
2014-01-14, 23:35
Medlem
6ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Det är väl dina handlingar som definierar dig?

Hur skall jag kunna veta hur du mår? Du kanske är en farlig idiot, vad vet jag? Men vill du sluta vara förvirrad så kanske du inte skall hänga upp dig på diagnoser. Jag trodde att man skulle må bra av att få en diagnos, men icke. Kontakta en advokat istället och stäm psykologen på grund av att hen förstört ditt liv.

Jag är verkligen inte farlig, jag förstår bara inte "reglerna".

Jag blev mer förvirrad när jag fick diagnosen, jag vet liksom inte hur jag ska tänka eller agera.

Jag mår tomt.

Min psykolog sa även att om dom skulle se någon "ändring" så skulle jag kunna bli inlåst pågrund av det, och det vill jag verkligen inte.

Finns det någon sida man kan läsa om känslor? Alltså rent utav text med folk som förklarar? inte någon wikipedia sida.
Senast redigerad av 6th 2014-01-14 kl. 23:38.
Citera
2014-01-14, 23:39
Medlem
Citat:
Jag är verkligen inte farlig, jag förstår bara inte "reglerna".

Jag blev mer förvirrad när jag fick diagnosen, jag vet liksom inte hur jag ska tänka eller agera.

Jag mår tomt.

Min psykolog sa även att om dom skulle se någon "ändring" så skulle jag kunna bli inlåst pågrund av det, och det vill jag verkligen inte.

Antigen beskriver du hur du tänker i detalj om människor eller erkänner att du bara skojar ..
Citera
2014-01-14, 23:44
Medlem
6ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Antigen beskriver du hur du tänker i detalj om människor eller erkänner att du bara skojar ..

Hur ska jag beskriva i detalj?

träffar jag en ny person så kollar jag jämt på personen, kollar hur deras kroppsspråk är, hur dom rör sina händer, hur dom pratar och såna saker.
Märker jag att någon människa är svag så tycker jag automatiskt mycket mindre om människan.
Vet liksom inte hur jag ska beskriva i Detalj, en människa är väl bara en människa? En sak som lever, som du själv.

Jag driver inte, är bara väldigt spacead, men kan göra ett nytt försök att förklara imorgon.
Citera
2014-01-14, 23:45
Medlem
Citat:
Hur ska jag beskriva i detalj?

träffar jag en ny person så kollar jag jämt på personen, kollar hur deras kroppsspråk är, hur dom rör sina händer, hur dom pratar och såna saker.
Märker jag att någon människa är svag så tycker jag automatiskt mycket mindre om människan.
Vet liksom inte hur jag ska beskriva i Detalj, en människa är väl bara en människa? En sak som lever, som du själv.

Jag driver inte, är bara väldigt spacead, men kan göra ett nytt försök att förklara imorgon.
ok
lista även det du är bra på, detaljer mer än helhet? osv
Citera
2014-01-15, 00:45
Medlem
Psykopatiska drag är inte = psykopat. Jag kan tänka att psykologen skulle kunna säga så för att sedan nämna något beteende du har för att samtala kring det. Om psykologen inte uppmärksammade att du blev förvirrad så är det synd, han/hon borde ha förklarat mer vad den menade.

Vadå kan bli inlagd? Varför? Är du säker att du inte missförstått?

Går du på öppenvårdsmottagning eller i vilket sammanhang träffar du psykolog?
Citera
2014-01-15, 01:23
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Du låter inte som en psykopat. Du känner dig tom och förvirrad. Jag tänker själv att en psykopat borde ha rykt på axlarna och gått vidare med livet. Det spelar ingen roll om du är en farlig psykopat eller inte. Sluta lev efter ett mönster (psykopat, borderline.) Det gör dig ingen nytta. Om du har ett riktigt problem med dig själv så som humörsvängningar. Ja, då kan du ta hjälp av psykopatin. Annars så ser jag inte poängen med att vela om du är psykopat eller inte.

Sedan så förstår jag inte heller varför en psykopat skulle gå till en psykolog och bli avslöjad? Du som psykopat borde ha kunnat undvika det hela genom att manipulera vilket du inte har gjort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in