• 1
  • 2
2014-01-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.random
Jo såg precis det där nu. Jag måste alltså ta kontakt med "sökande" och förklara situationen så att de kan återkalla "ansökningen" hos kronofogden?

Just nu skiter jag fullständigt i pengarna öht. Det jag oroar mig för är vilka konsekvenser som jag har fått. Läste att bara ett inkassokrav är en slags anmärkning och kan leda till att jag nekas t.ex ikea-kort eller vad som helst. tack för svar förresten

Nej, ett inkassokrav ger inte en betalningsanmärkning, utan den tillkommer när KFM meddelar ett utslag...
Citera
2014-01-14, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
Nej, ett inkassokrav ger inte en betalningsanmärkning, utan den tillkommer när KFM meddelar ett utslag...

Man får utslag av dig!
Citera
2014-01-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson

... Men man kan få bekymmer med allehanda avbetalningsköp och tecknade av abbonemang och liknande om det råkar vara så att det bolag man vill köpa något av på kredit använder sig av samma inkassobolag som det man fått brev av tidigare för att göra kreditprövningar... I praktiken bara ett problem om det är någon av de större aktörerna, typ sergel, intrum, lindorff.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in