Det är faktiskt ingen småsak. Tusentals personer måste varje månad resa och spendera tre nätter i Strasbourg. Byggnaderna måste värmas upp och underhållas året runt. Officiella uppskattningar pekar på att kostnaden ligger på nästan 1,2 miljarder kronor varje år, och att flytten bidrar med utsläpp på 19 000 ton CO² årligen.
Tänk nu på alla(hycklande) miljöpartister i EU som mer än gärna pendlar till Strasbourg utan att skämmas. Jag anklagade dåvarande Anders Wijkman för att vara en koldioxidvärsting. Svaret blev att han måste pendla för att kunna sköta sitt jobb(att tänka på för er andra som också måste pendla för att sköta ert jobb).Sedan kom det allra roligaste när han tyckte att jag som nästan bor vid polcirkeln skulle skriva ett brev till dåvarande Sarkozy och klaga.(Han tordes inte själv) Jag är visserligen bra på att äta franska. Vilken parodi.
”Två av Europas stats- och regeringschefer, Tysklands Angela Merkel och Österrikes Sebastian Kurz, har nyligen haft modet att säga de förbjudna orden: Europaparlamentet bör ha ett säte. Jag uppmanar starkt Stefan Löfven att göra likadant”.
Vi får väl se vilken fot Löfven kommer att stå på.
https://www.svd.se/stoppa-eu-parlame...-flyttkarusell