Citat:
Ursprungligen postat av
uea
Och när tror "oratio" att parlamentarikerna själva berättar sanningen. De hemligstämplar ju tex Bedrägerirapporten. I övrigt får man läsa tex Gardian, Daily Telegraph, Sunday Times med mera.
Reportrar som inte är lika intresserade av Gin och Tonic.
Gunnar Hökmark uttalar sig att det är "en ickefråga".
Jag tror att det varierar mellan alla ledamöter i Bryssel, precis som i Rosenbad. Det är nationellt valda parlamentariker från våra olika partier som sitter i såväl Europaparlamentet som i Riksdagen. I höst kommer det sannolikt att sitta en grupp med Sverigedemokrater där, på samma villkor som alla andra. De kommer sannolikt att normaliseras där precis som de gör i den svenska politiken.
Det är väl en definitionsfråga i fall de hemligstämplar rapporten eller att de vägrar lämna ut den. Du och jag och många fler, är nog ense om att de bör publicera den, precis som de ska.
Att EU inte gör allt rätt, är inte ett bevis på att de gör allt fel. Det sitter människor på dessa förtroendeposter och jobbar dagligen med att göra vår och Europas tillvaro bättre, och det finns de som inte jobbar för några andra intressen än sina egna.
Att engelsmännen är Europas mest skeptiska folk och att majoriteten av EU-myterna kommer därifrån, är kanske ett skäl att variera sig med även andra källor. Det innebär ju inte att allt är osanning som skrivs i dessa tidningar. Jag tycker dock att det kan vara bra att vara skeptisk till mer än bara EU, och kontrollera om saker stämmer med mer än ens egna åsikter. Kritik kan ju bara vara konstruktiv om den är sann.
Att journalister som skriver om EU generellt är oseriösa och korrupta är en sådan där kommentar som är svår att ta på allvar.