Citat:
Ursprungligen postat av
Attributt
Är det nästa hipster-göromål jag ser starten på?
Te har jag druckit sen jag var barn. Tro det eller ej, men många personer gillar faktiskt att dricka te.
Det vissa ohjälpsamma själar menar är att påsteer görs av malda lågkvalitativa teblad, oftast sådana som blivit ratade på grund av olika defekter som inneburit att de inte uppnår de kvalitetsstandarder man har på lösa teblad. Det man dock får i gengäld av att ha malt te är en väldigt konsekvent smak; dvs. alla tepåsar smakar likadant. Jag dricker ofta te i påse helt på grund av att det är enkelt. Det finns goda påsteer. Klart att en person som är tränad säkert kan känna skillnad på pås- och löste, men jag har svårt att tro att de existerar utanför industrin.
Te dricker
du precis som
du vill, för det är ju ditt te och i slutändan så är det
du som kommer tycka att det smakar si eller så. Jag personligen dricker vanligtvis mitt te med både socker och mjölk, som jag alltid gjort.
Att dricka te till husmanskost tycker jag låter lite konstigt, men efter sitter det nog ganska bra. Starkare svarta teer är att rekommendera. Prova assam! Mycket gott. Dock har det mycket koffein, vilket kan vara lite dåligt om du dricker på kvällen. Det är inte i närheten av kaffe, dock. Därtill innehåller det teanin, som tydligen ändrar hur koffeinet beter sig. Jag känner alltid att kaffe gör mig lite nervös. Te gör sällan det.
Om jag får highjacka litet grann: stavar man inte te i plural "téer"? Det verkar ju vara standard att skriva det utan "fjongen", som jag inte minns vad den heter, heh.