• 1
  • 2
2014-01-13, 19:44
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobrich
zundapp ks50

Nej! Lämna riktiga veteran-mopeder till dom som orkar hålla på med div. objekt, och dom som orkar hålla med att hålla sin veteranmoped vid liv.
Zündapp växer inte på träd, därav, om TS inte är motorkunnig och inte är hipster, då borde han köpa något nyare.

Citat:
Ursprungligen postat av Ingadummagrejer
Motorhispania är billiga _begagnade_ går bra också.. Peugeot XPS finns också. Båda två är crossmopeder.

TS, Motorhispania är häftiga, men tänk på att dom har några fyrtaktare... du blir lätt trött på fyrtaktare när du haft den några månader.
När det kommer till mopeder som har så små motorer så finns det nästan bara fördelar för tvåtaktarna, däremot så är fyrtaktarna: *miljövänligare, *drar mindre bensin.
Citera
2014-01-13, 21:08
Medlem
Two words

Puch Dakota

Thats it!

Citera
2014-01-13, 21:21
Medlem
Om du inte har mera än 10k att lägga skulle jag köpt en Rieju, då dem är otroligt bra att meka med. Helst Drac eller RRX (med eller utan sm/cross däck). Dock bör du höja RRX med sm hjul på. Då ser den "coolare" ut, samt ger bättre hållning. RRX är också nice, eftersom du lätt dra pluggen. Viktigt att nämna är att det är sånt jävla mätfel på dem.

Själv rekommenderar jag en Derbi DRD, men dem är dyra. Men sen får man mera för dem, när man säljer dem. (Oftast) Dem ser snyggare ut orignal. Och man slipper lägga pengar på styling.

Om du ska trimma så köp ett nytt rör och byt munstycke. Sen gör Derbi/Rieju80+ km/h, ca 75 km/h uppförsbacke, det gör jävla ingen scooter, då är det andra cylindrar

Sen kan du som jag sa köra på orignal röret med RRX, men då gör dem inte 80+, vilket många tror, eftersom dem kollar mätaren. "Min gör hundra, min rejju!" Lita inte på det, många är som sagt mätfel....

EDIT: DT är väll bäst att meka med, har dock lite erfarenhet av dem. Men vad jag kom ihåg var dem lätta att meka med. Ibland blir det lite krongligt mek med Derbi. Men oftast går det bra
OBS: Kolla bara beggat, förstår inte folk som köper nytt. Det är helt onödigt, dem flesta är använda två år max!
Senast redigerad av Swedishg33k95 2014-01-13 kl. 21:26.
Citera
2014-01-13, 21:35
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra-Bud-Seeker
Two words

Puch Dakota

Thats it!

Se inlägg #13
Citera
2014-01-14, 03:04
Medlem
Om jag köpte moppe igen skulle jag ha köpt en Aprilia SR 50 Factory. Bland alla otrimmade moppar har den snabbast maxfart samt acceleration.

Om du vill köpa en lite billigare men fortfarande riktigt bra moped skulle jag satsa på Baotian Diablo. Den är i stil med ovanstående, riktigt snabb acceleration och bra maxfart. Den är även otroligt enkel att trimma. Allt man behöver göra är att dra ut en sladd över bakhjulet/under skuffen så går den i 75 km/h.
Citera
2014-01-14, 03:07
Medlem
left-666s avatar
beta rr sjukt snygga och så har dom am6 motor så där har du en sjukt snygg moppe med den bästa motor man kan ha i cross moppe!
Citera
2014-01-14, 20:27
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lujo
Om jag köpte moppe igen skulle jag ha köpt en Aprilia SR 50 Factory. Bland alla otrimmade moppar har den snabbast maxfart samt acceleration.

Om du vill köpa en lite billigare men fortfarande riktigt bra moped skulle jag satsa på Baotian Diablo. Den är i stil med ovanstående, riktigt snabb acceleration och bra maxfart. Den är även otroligt enkel att trimma. Allt man behöver göra är att dra ut en sladd över bakhjulet/under skuffen så går den i 75 km/h.

Har du ens läst TS trådstart?

Aprillia har dock några crossmopeder, Baotian är bara skit.
Citera
2014-01-14, 20:35
Medlem
Ssadulistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lujo
Om du vill köpa en lite billigare men fortfarande riktigt bra moped skulle jag satsa på Baotian Diablo.
Vet inte om du skämtar eller om du är allvarlig.
Citera
2014-01-14, 23:18
Medlem
cmc.88s avatar
hade en dialem s-five ! den va fet!
Citera
2014-01-15, 09:56
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmc.88
hade en dialem s-five ! den va fet!

Scooter.
Citera
2014-01-15, 16:10
Bannlyst
Tack för tipsen!
Citera
2014-01-16, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crossmopped
Tack för alla tipsen! Men vet ni ungefär hur mycket mopederna kostar, alltså begagnat. Vill också veta hur mycket ett körkort kostar om man vill ha för EU?

Det finns blocket, antar att du ska köpa från blocket, Då kanske du kan kolla där för priser? Så svårt är det inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in