• 5
  • 6
2014-01-20, 00:40
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Inte så många välintegrerade invandrare? Det beror på hur du avgränsar gruppen. Om man utgår från alla som kommit utanför Sverige så skulle jag tro att en majoritet fungerar bra i samhället ja.
Jag tänker särskilt på somalier de har inte en chans att bli integrerade

Syrier är bättre just därför det är bara de som har pengar som kan ta sig hit
Citera
2014-01-20, 10:29
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Jag tänker särskilt på somalier de har inte en chans att bli integrerade

Syrier är bättre just därför det är bara de som har pengar som kan ta sig hit

Jo, somalier har visst det chans att bli integrerade. Känner en somalier som är i princip mer svensk än jag (hon är välutbildad, har många svenska värderingar, pratar "mer svenskt" än jag). Varför definiera somalier endast efter dem som har svårt att platsa i samhället?
Senast redigerad av Mojokii 2014-01-20 kl. 10:42.
Citera
2014-01-20, 11:59
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Jo, somalier har visst det chans att bli integrerade. Känner en somalier som är i princip mer svensk än jag (hon är välutbildad, har många svenska värderingar, pratar "mer svenskt" än jag). Varför definiera somalier endast efter dem som har svårt att platsa i samhället?

Vad bra! Fråga henne vad hon själv tycker om de somalier som kommer till Sverige idag, om deras integration och framtidsutsikter.
Citera
2014-01-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Svenska tjejer är rätt attraktiva utomlands enligt min erfarenhet. I alla fall som oseriösa sex-objekt, typ knulldockor. Folk tror att de är lätta och har rätt. Man märker dock attityder om "apor" inte minst bland feminister här på forumet, när de talar om importfruar på hemmaplan.
Samma hat som de uppvisar mot hemmafruar, eller andra kvinnor med traditionella val. De stör deras världsbild antar jag.
Exakt. Svenska kvinnor vinner absolut inte på en internationell relationsmarknad. Den stereotypa svenska kvinnan må vara väldigt eftertraktad som sexpartner i stora delar av världen, men längre än så sträcker sig inte intresset. Man fyller enbart ett porrfilmsideal, "den lättfotade blondinen" - inte direkt någon man vill bilda familj med.

Skandinaviska män o andra sidan toppar i princip alltid datingsidors listor över mest eftertraktade partners: man anses vara snygga, långa, väluppfostrade, ambitiösa, omtänksamma och välbeställda. Och rent statistiskt stämmer alla dessa påståenden ganska väl jämfört med omvärlden. Den stereotypa svenska mannen fyller alltså både ett skönhets- och partnerideal.

Svenska män = Alexander Skarsgård (True Blood, etc)
Svenska kvinnor = Victoria Silvstedt (Playboy)

Citera
2014-01-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Exakt. Svenska kvinnor vinner absolut inte på en internationell relationsmarknad. Den stereotypa svenska kvinnan må vara väldigt eftertraktad som sexpartner i stora delar av världen, men längre än så sträcker sig inte intresset. Man fyller enbart ett porrfilmsideal, "den lättfotade blondinen" - inte direkt någon man vill bilda familj med.

Skandinaviska män o andra sidan toppar i princip alltid datingsidors listor över mest eftertraktade partners: man anses vara snygga, långa, väluppfostrade, ambitiösa, omtänksamma och välbeställda. Och rent statistiskt stämmer alla dessa påståenden ganska väl jämfört med omvärlden. Den stereotypa svenska mannen fyller alltså både ett skönhets- och partnerideal.

Svenska män = Alexander Skarsgård (True Blood, etc)
Svenska kvinnor = Victoria Silvstedt (Playboy)

Instämmer i att den svenska / nordiska mannen är den mest attraktiva i världen. Har rest en hel del, och detta var en av anledningarna att jag återvände hem. Ska man generalisera så är det bara holländare som kan tävla med svenskar när det kommer till attraktiva män.

Förutom det rent fysiska så är nämligen svenska män de mest feministiska i världen. De tar ut pappaledigt, diskar och respekterar sin partner. (Nu pratar vi normala svenska män, inte de kvinnohatande miffon som regelbundet skitar ner denna forumdel.)

Men bara för att man är bäst så betyder det inte att man inte kan bli bättre. Svenska män är lite som svenska landslaget i innebandy. Vi dominerar nu, men slutat man anstränga sig blir man omkörd förr eller senare...

Således så kan det konstateras att det är svenska män som vinner mest på invandring om man ser det hela ur ett relationsperspektiv, så som TS gör.
Senast redigerad av ProMatriark 2014-01-21 kl. 18:26.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in