2014-01-12, 19:59
Medlem
Har kontaktat flera firmor men när jag dom frågar om jag har ROT (har jag ej i HR) så avstår dom. Det måste vara nåt ekonomiskt för dom men vad?
Senast redigerad av Discolampan 2014-01-12 kl. 20:29.
Citera
2014-01-12, 20:03
Bannlyst
Ja då du inte har något ROT avdrag så har de ej intresse då möjligheten att mygla med ROT avdraget inte finns.
Förmodar att du inte har kontaktat de stora etablerade målarfirmorna utan sökt hos "målarpelle på hörnet"?
Citera
2014-01-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Ja då du inte har något ROT avdrag så har de ej intresse då möjligheten att mygla med ROT avdraget inte finns.
Förmodar att du inte har kontaktat de stora etablerade målarfirmorna utan sökt hos "målarpelle på hörnet"?
Men varför skulle målarna bry sig om ROT?

Fungerar inte ROT så att det är kunden som gör avdrag? För målaren spelar det väl ingen roll om det är ROT eller ej? De får ju in samma summa oavsett, eller?
Citera
2014-01-12, 20:16
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Men varför skulle målarna bry sig om ROT?

Fungerar inte ROT så att det är kunden som gör avdrag? För målaren spelar det väl ingen roll om det är ROT eller ej? De får ju in samma summa oavsett, eller?

Genom att mygla med ROT så kan dom ta mer betalt och tjäna mer.
Citera
2014-01-12, 20:21
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Har kontaktat flera formor men när jag dom frågar om jag har ROT (har jag ej i HR) så avstår dom. Det måste vara nåt ekonomiskt för dom men vad?

Vad menar du med att du "inte har ROT"? Har du gått över den övre gränsen på 50 000.-?

Jag har utnyttjat/utnyttjar ROT-avdrag med städfirmor i hyresrätten, inga problem alls.
Citera
2014-01-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Genom att mygla med ROT så kan dom ta mer betalt och tjäna mer.
Hur går det till med tanke på att det är kunden som får tillbaka pengarna? (Om jag uppfattat det rätt)
Citera
2014-01-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken

Dom flesta är små företag där jag bor.
Citera
2014-01-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Vad menar du med att du "inte har ROT"? Har du gått över den övre gränsen på 50 000.-?

Jag har utnyttjat/utnyttjar ROT-avdrag med städfirmor i hyresrätten, inga problem alls.

Städning går men inte målning om jag fattat det rätt.
Citera
2014-01-12, 20:37
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Städning går men inte målning om jag fattat det rätt.

Nej så vitt jag vet så gäller det alla typer av underhållsarbete... Det dom har frågat dig om är nog om du "fortfarande" har ROT, det vill säga att du inte har överstigit 50k under ett och samma kalenderår.
Citera
2014-01-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Nej så vitt jag vet så gäller det alla typer av underhållsarbete... Det dom har frågat dig om är nog om du "fortfarande" har ROT, det vill säga att du inte har överstigit 50k under ett och samma kalenderår.

Får kolla det. Spasiba.
Citera
2014-01-12, 20:58
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Hur går det till med tanke på att det är kunden som får tillbaka pengarna? (Om jag uppfattat det rätt)

Inte hundra på exakt hur, men dom fakturerar helt sonika mer än vad det egentligen skulle kosta, iom att kunden får tillbaks pengarna på skatten ändå så kostar det inge mer för kunden.
Citera
2014-01-12, 21:08
Medlem
Prova om att be om det svart då?
Annars så kan väl vem som helst rolla på lite färg på väggarna.
Även om du aldrig gjort det tidigare så är det ju inte raketforskning direkt.
Goggla lite innan, och du lär hitta 1000 sidor hur man gör och säkert en hel del videos.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in