2014-08-10, 19:43
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Visst, ifk skulle haft straff, bla bla. Men det är ingen garanti på att det blir mål där. En boll som är i mål borde däremot vara mål.

Det såg ut att vara mål, men det finns inga kamerabilder som fastställer att bollen var inne. Blir ju samma resonemang som med straffen

Inget lag drog fördel av Strömbergssons uselhet, 2-2 var verkligen ett rättvist resultat.
Citera
2014-08-10, 19:43
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Var det inte väldigt tveksamt vid 2-1 målet att det var offside. Såg på mobilen på jobbet utan ljud och tyckte att det såg ut att vara offside. Kan ha tokfel dock.

Det var ingen offside där. Bara flyt med ett misslyckat skott som blev en perfekt passning.
Citera
2014-08-10, 19:51
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Strömbergsson är en jävla hora. Hans linjemän likaså.

Felaktig offsideavblåsning på Rosenberg i första där han har ett gyllene läge att antingen göra mål eller spela fram. Samma sak på Forsberg i andra. Och sen blåsta på ett mål som var över linjen.

Visst, ifk skulle haft straff, bla bla. Men det är ingen garanti på att det blir mål där. En boll som är i mål borde däremot vara mål.

Om den bollen verkligen var över mållinjen, det kan du sannerligen inte veta såtillvida du inte stod exakt på mållinjen och såg bollen i förhållande till linjen så sluta gnäll.

Att Strömbergsson är en mindre bra domare är väl allmänt känt, att han i denna match sjönk till nivån sämre än usel, det kan nog alla som såg matchen skriva under på.

Felaktiga offside avblåsningar, det händer i alla matcher inget att gnälla över. Nämnde Rosenberg var ju två meter offside i samband med ribbskottet...

Blåvitt blev inte blåsta på en straff, domaren missade två straffar åt IFK .

På det hela taget gör Blåvitt en alldeles utmärkt bortamatch och visar upp ett spel med en aggresvitet och intensitet som man saknat i många av årets tidigare matcher för att inte tala om de fem senaste matcherna. Nu har jag inte kunnat se hela matchen men av det jag såg så känns ändå resultatet som rättvist och Blåvitt studsade tillbaka på ett bra sätt jämfört med de senaste matcherna. Kan de nu bara behålla detta inför fortsättningen så ska en topp 3 plats inte vara omöjlig.
Citera
2014-08-10, 19:52
Medlem
CheddarOsts avatar
Jag tycker nog att 2-2 var ett ganska rättvist resultat idag.
Citera
2014-08-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheddarOst
Jag tycker nog att 2-2 var ett ganska rättvist resultat idag.
Ja, minst sagt svajigt spel idag. Såg ju rätt bra ut där när vi hade ledning och AIK låg under, men så blev givetvis inte slutresultatet. Det jag nog stör mig mest på är att Robin Olsen gnäller till sig ett kort och därmed avstängning i nästa match. Riktigt genomtänkt agerande.

Och ja, Strömbergsson suger kuk, men bägge lagen drabbades lika mycket av hans uselhet i denna match.
Citera
2014-08-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Ja, minst sagt svajigt spel idag. Såg ju rätt bra ut där när vi hade ledning och AIK låg under, men så blev givetvis inte slutresultatet. Det jag nog stör mig mest på är att Robin Olsen gnäller till sig ett kort och därmed avstängning i nästa match. Riktigt genomtänkt agerande.

Och ja, Strömbergsson suger kuk, men bägge lagen drabbades lika mycket av hans uselhet i denna match.
Bara jag som tycker Strömbergsson ser ut som en ungdomsbrottsling?
Citera
2014-08-10, 20:01
Medlem
hobokens avatar
Pelle Olsson är verkligen Allsvenskans svar på David Moyes.
Citera
2014-08-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Pelle Olsson är verkligen Allsvenskans svar på David Moyes.
Fast Djurgården är ju inget topplag så det är ju en rätt skev jämförelse.
Citera
2014-08-10, 20:12
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast Djurgården är ju inget topplag så det är ju en rätt skev jämförelse.
Nej, men en storklubb (relativt) där man har högre förväntningar på sig än i Gefle/Everton. Försöker inte jämföra Djurgården med United på något sätt.
Citera
2014-08-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Nej, men en storklubb (relativt) där man har högre förväntningar på sig än i Gefle/Everton. Försöker inte jämföra Djurgården med United på något sätt.
Sant men Djurgården har inte varit ett topplag sedan dom dubbla SM-gulden i början på 2000-talet så Pelle Olsson har gjort vad som förväntats av honom tycker jag. Pelle Olsson är för tråkig för att kunna vinna något.
Citera
2014-08-10, 20:15
Medlem
Dessutom stör jag mig på att Hareide använder alla tre byten och inte sparade ett så att Tinnerholm hade kunnat bli utbytt. Det brukar straffa sig och så var fallet idag också.
Citera
2014-08-10, 20:21
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Sant men Djurgården har inte varit ett topplag sedan dom dubbla SM-gulden i början på 2000-talet så Pelle Olsson har gjort vad som förväntats av honom tycker jag. Pelle Olsson är för tråkig för att kunna vinna något.
Helt riktigt. Skrattade åt valet av David Moyes och tycker att Pelle Olsson är en grov felrekrytering också. Båda är fel man för jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in