Visserligen en månad gammal nyhet, men jag skakar på huvudet. Inte skulle väl rollfiguren Donna få för sig att göra så tokigt som skådespelerskan Lara Flynn? Det hela skedde på ett flygplan: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,596670,00.html
Inte bra!
Ja hon verkar inte vara allt för seriös nuförtiden. Senast jag såg henne (på bild) var ju stackarn smal som en sticka och nu det här.
Kanske ska göra henne en förfrågan om hon vill vara våran reseledare på flyget mot TP-festivalen . Har en känsla av att hon kanske kan liva upp stämningen när vi nått halvvägs.
Något slog mig. Som av en blixt från klar himmel!
titta på den här bilden: http://www.edinburghfilmguild.com/stills/eraserhead.jpg
Filmen Eraserhead kom ut 1978. Men inspelningarna av filmen påbörjades redan 1972. Betyder det att Jack Nance fick gå runt med den frillan (som f.ö. t.o.m. knäcker David L:s) i 6 år? om så fallet. Fan va jobbigt.
Läste att stackarn dog efter ett krogslagsmål. Han som verkade vara av den lugna sorten.
Är på elvan nu och måste bara skriva. (Jävlar vilket tempo jag använt mig av senaste dagarna)
Scenen där Andy har tagit sitt spermaprov, för andra gången, då han ska försöka förklara för Lucy.
Andy: Lucy, Lucy, we need to talk.
Lucy: Deputy Brennan, I thougt you prefered the company of your magazine!!
Agent Coop kommer in.
Cooper: Andy, mayby you better get some air.
...
Senare när Coop snackar med Lucy (samma scen)
Agent Coop kommer in.
Cooper: Are you still seeing this.....Dick?
Så jävla bra. Oslagbart...
Blir en paus över helgen nu. Jag ska ju inte bli helt asocial, även fast jag är lite sugen på köra-serien-rakt-över (som det var på tal om innan i tråden).
Btw, tror Lynch himself dyker upp i de närmsta avsnitten. COOPER, YOU REMIND ME TODAY OF A SMALL MEXICAN CHI-WOW-WOW.
Är på elvan nu och måste bara skriva. (Jävlar vilket tempo jag använt mig av senaste dagarna)
Scenen där Andy har tagit sitt spermaprov, för andra gången, då han ska försöka förklara för Lucy.
Agent Coop kommer in.
Cooper: Andy, mayby you better get some air.
...
Senare när Coop snackar med Lucy (samma scen)
Agent Coop kommer in.
Cooper: Are you still seeing this.....Dick?
Så jävla bra. Oslagbart...
Hela den där historien med Lucy, Andy och Dick är både gullig och komisk! Faktum är att jag inte kommer ihåg hur den slutar, om det blir något barn, och i så fall vems det är...
Förresten: Om det inte är försent måste jag nog varna dig från att läsa tråden från början och hela vägen fram. Jag kan ha råkat skriva något om vad som händer i slutet , (edit men det ska inte vara något problem längre eftersom den avslöjande texten med Tippis hjälp doldes under spoiler. Fritt fram, alltså.
Filmen Eraserhead kom ut 1978. Men inspelningarna av filmen påbörjades redan 1972. Betyder det att Jack Nance fick gå runt med den frillan (som f.ö. t.o.m. knäcker David L:s) i 6 år? om så fallet. Fan va jobbigt. Jack Nance R.I.P.
Oj, det har inte jag tänkt på! Men det måste vara en härlig syn att se Jack och David glida runt med sina frisyrer
För övrigt, grattis till mig som idag blir ett år närmare 30
Oj, det har inte jag tänkt på! Men det måste vara en härlig syn att se Jack och David glida runt med sina frisyrer
För övrigt, grattis till mig som idag blir ett år närmare 30
Grattis till dig!
Och jag har upptäckt att man kan använda spoilers. Det kan ju komma väl till pass här i tråden.
Laura Palmers mördare är:
hennes egen far Leland
Men det är inte hela sanningen eftersom
mördaren egentligen är den onde "varelsen" BOB som emellanåt tar Lelands kropp i besittning för att utföra diverse hemska handlingar
Hur som helst är rekommendationen att se hela serien själv om man inte redan gjort detta, för annars missar man något mycket bra. Den enda viktiga frågan är inte vem som mördade Laura. Utan bl a även:
- Vad är det som är löst i skogarna i Twin Peaks? Och varför?
- Varför bär mrs Tremonds barnbarn en mystisk ansiktsmask?
Eftersom Smith är traumatiserad, "there's a lot of strange things out in these woods" så kanske det är bäst att stanna hemma? Min teori är att BOB på något sätt har traumatiserat Smith, han känns ganska mycket som en kille som suttit några gånger för mycket i Farbror Bosses knä, och detta har gjort honom till en ensamvarg, siolerad i sin trästuga.
Eftersom Smith är traumatiserad, "there's a lot of strange things out in these woods" så kanske det är bäst att stanna hemma? Min teori är att BOB på något sätt har traumatiserat Smith, han känns ganska mycket som en kille som suttit några gånger för mycket i Farbror Bosses knä, och detta har gjort honom till en ensamvarg, siolerad i sin trästuga.
Mycket sannolik teori! Och hans intresse för orkidéer har säkert någon symbolisk betydelse, bara det att jag inte kan komma på vilken...
Mycket sannolik teori! Och hans intresse för orkidéer har säkert någon symbolisk betydelse, bara det att jag inte kan komma på vilken...
Orkidéer har mycket symbolvärde och är sexuellt laddade. Kan inte komma på exakt vilken konnotion dom har, men en sökning på Jung skulle kanske inte vara helt fel.