2014-01-10, 15:31
Medlem
Finns det något sätt att få fram lagrade lösenord från en android 4.1 lur? Det jag främst är intresserad av är facebook och dropbox apparna. Har även för mig att lösenord i browsern lagrades i klartext nånstans, men att det krävde root?
Citera
2014-01-10, 15:39
Medlem
JDAMs avatar
Ja du lär ha #sudo su
Citera
2014-01-10, 15:53
Medlem
Craids avatar
Är hon inloggad i webbläsaren kan du komma åt lösenord genom att gå till root/data/data/com.android.browser (beroende på browser) och hitta filen webview.db i /databases.

Telefonen måste vara rootad (eller så kan du använda "pull"-kommandot i adb shell).
Citera
2014-01-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craid
Är hon inloggad i webbläsaren kan du komma åt lösenord genom att gå till root/data/data/com.android.browser (beroende på browser) och hitta filen webview.db i /databases.

Telefonen måste vara rootad (eller så kan du använda "pull"-kommandot i adb shell).

Inte inloggad i browsern tyvärr så appen är ända vägen till fb.

Jaså man kan slippa roota genom att använda adb? Du har inte någon link till detta? Vore skönt att slippa jobbet med root.
Citera
2014-01-10, 16:11
Medlem
Craids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnParole
Inte inloggad i browsern tyvärr så appen är ända vägen till fb.

Jaså man kan slippa roota genom att använda adb? Du har inte någon link till detta? Vore skönt att slippa jobbet med root.

Facebook-appen vet jag tyvärr inte om det går. Lösenordet lär vara krypterat i vilket fall.

Ja, det går att komma åt filer och lägga in filer med hjälp av adb shell utan root, men root är så klart det bättre alternativet. Här finns en ganska ny guide: http://www.youtube.com/watch?v=81DqvCZFIA0

När installationen är färdig så använder du "adb devices" för att se om telefonen är upptäckt, sedan kör du "adb pull data/data/com.android.browser/databases/webview.db".

Som sagt, för Facebook-appen får du Googla dig till en lösning, men jag tvivlar faktiskt på att det går.
Citera
2014-01-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craid
Facebook-appen vet jag tyvärr inte om det går. Lösenordet lär vara krypterat i vilket fall.

Ja, det går att komma åt filer och lägga in filer med hjälp av adb shell utan root, men root är så klart det bättre alternativet. Här finns en ganska ny guide: http://www.youtube.com/watch?v=81DqvCZFIA0

När installationen är färdig så använder du "adb devices" för att se om telefonen är upptäckt, sedan kör du "adb pull data/data/com.android.browser/databases/webview.db".

Som sagt, för Facebook-appen får du Googla dig till en lösning, men jag tvivlar faktiskt på att det går.

Aha tackar! Adb har jag redan installerat, trodde inte det var så lätt.

Har googlat en del på det och inte hittat så mycket mer än ett smått suspekt hacking tool på en rysk hemsida som inte verkar så trovärdig, hoppas någon här skulle vet mer om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in