Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-10, 04:25
  #1
Medlem
Pinkuss avatar
har en trådlös wifi uppkoppling, datorn kan ansluta till wifi men när jag öppnar webbrowsern (IE och Firefox) för att gå in på en hemsida så får jag bara "server not found" meddelande. WIFIN funkar utmärkt med en annan dator med WIN XP och på våra Iphones. Så felet måste ligga i nån Win7 inställning.
Citera
2014-01-10, 11:56
  #2
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
har en trådlös wifi uppkoppling, datorn kan ansluta till wifi men när jag öppnar webbrowsern (IE och Firefox) för att gå in på en hemsida så får jag bara "server not found" meddelande. WIFIN funkar utmärkt med en annan dator med WIN XP och på våra Iphones. Så felet måste ligga i nån Win7 inställning.
Har du virusskannat? Kör en full kontroll med Malwarebytes. En registerrensning med ex.vis Ccleaner kan vara idé att göra också om det inte är gjort på ett tag.

Edit:
http://bit.ly/1lHPV5K
__________________
Senast redigerad av Skadat gods 2014-01-10 kl. 12:02.
Citera
2014-01-10, 12:54
  #3
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
har en trådlös wifi uppkoppling, datorn kan ansluta till wifi men när jag öppnar webbrowsern (IE och Firefox) för att gå in på en hemsida så får jag bara "server not found" meddelande. WIFIN funkar utmärkt med en annan dator med WIN XP och på våra Iphones. Så felet måste ligga i nån Win7 inställning.

Datorn kan snsluta till nätverket.

Men får den en korrekt ipadress, korrekta DNSer och en korrekt Standard-gateway??

Starta: CMD och skriv sedan in: ipconfig
Det bör räcka för att se ovan uppgifter!

PS! Skippa Ccleaner då den ofta orsakar fler problem än den säger sig "rensa" DS!
__________________
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2014-01-10 kl. 13:01.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback