Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-01-10, 02:04
Medlem
Har suttit ett tag och googlat det här, men svaren varierar något helt sjukt.

Någon som har gjort en säkerhetskopia av W7 64-bitars direkt efter en installation systemprogrammet och office?
Citera
2014-01-10, 02:19
Medlem
Polyklorfenols avatar
64 GB borde du vara hemma på, men då kan du för samma pengar få 1 TB extern hårddisk.

Det ska få rum på 32 GB också. Se bara till att du inte få med hyberfil.sys och pagefile.sys.
Citera
2014-01-10, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
64 GB borde du vara hemma på, men då kan du för samma pengar få 1 TB extern hårddisk.

Det ska få rum på 32 GB också. Se bara till att du inte få med hyberfil.sys och pagefile.sys.
Har stött på siffror som att 16GB skulle kunna räcka vilket hade varit grymt då --som du skrev-- usb blir fort dyrare.

Vad är hyberfil.sys och pagefile.sys för filer. Tar de mycket plats?
Citera
2014-01-10, 07:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Vad är hyberfil.sys och pagefile.sys för filer. Tar de mycket plats?

http://www.howtogeek.com/howto/15140/what-is-hiberfil.sys-and-how-do-i-delete-it/

Du finner även information om pagefile.sys på samma länk.
Citera
2014-01-11, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
http://www.howtogeek.com/howto/15140/what-is-hiberfil.sys-and-how-do-i-delete-it/

Du finner även information om pagefile.sys på samma länk.
Ja se där. Grym information för någon som bara har 128GB och allt för mycket tv-serier sparade.
Citera
2014-01-17, 10:29
Medlem
13.7Gb tog min senaste install av win7 64bit.
Citera
2014-01-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnParole
13.7Gb tog min senaste install av win7 64bit.
Då pratar du om en fräsch installering på (C-disken), eller?

För ovanpå det har iallafall jag fått för mig att W7s backupprogram dessutom komprimerar OS-avbilden, och i så fall räcker det i massvis med ett USB på 16GB
Citera
2014-01-18, 02:52
Medlem
Skadat godss avatar
Med Norton/Symantec Ghost kört i DOS Boot så blir mina systembackup's ca 7-9GB i storlek med max komprimering valt. Page file, hibernate osv tas naturligtvis inte med av ett bra backupprogram.
Detta gäller fullt uppdaterat Win7 SP1 64-bit, ALLA drivers, inga bloatware's öht och en hel del programvara ss Office, Photoshop mm installerat.
Citera
2014-01-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Med Norton/Symantec Ghost kört i DOS Boot så blir mina systembackup's ca 7-9GB i storlek med max komprimering valt. Page file, hibernate osv tas naturligtvis inte med av ett bra backupprogram.
Detta gäller fullt uppdaterat Win7 SP1 64-bit, ALLA drivers, inga bloatware's öht och en hel del programvara ss Office, Photoshop mm installerat.
Vad bra då går 16GB fint. Ditt upplägg är nästan precis som jag ska ha det , fast utan Photoshop. Tackar för infon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in