• 7
  • 8
2005-10-22, 03:52
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
Nu är vi ju rätt ordentligt OT redan. Men det faktum att minst tre(3) personer reagerade på ditt syftningsfel och därmed utgick ifrån att Google verkligen köpt bilderna på stockholms innerstad från just lantmäteriet.se men inte brytt sig om mindre städer är väl inte så konstigt så du måste bli upprörd.

Det blir inte bättre av att jag får långa hatiska inlägg från personer som tror att de vet bättre hur jag tänker än vad jag gör själv. Speciellt av småsaker som att någon glömt en punkt eller så, jag menar, på Flashback är det ju inte alltför ovanligt med besserwissers som spenderar halva dagarna till att dammsuga forumet på alla stavfel/grammatikfel/syftningsfel de kan komma över och sedan skriver inlägg om detta, men det här är ju fan löjligt. Varför bli så upprörd över just mitt inlägg, eller utspelar sig sådana här långa diskussioner om skriftsfel med jämna mellanrum på Flashback, bara det att jag inte hinner läsa dem innan de raderas av en förnuftig moderator?

Citat:
När man förstår tankegången duger det givetvis.

Perfekt!

Men började du inte bli litet fundersam när du såg hur mycket jag försökte förklara min tankegång tidigare utan att den andra killen förstod (eller rättare sagt inte ville förstå), jag menar, jag vet ju själv vad jag pratar om. Bättre än någon annan faktiskt, tror nog detta gäller alla.. Och säger jag att någon har uppfattat något jag skriver fel, då har personen det också. Detta gäller då som sagt alla, jag menar, vafan, man kan inte gå till en okänd snubbe man aldrig träffat förut och påstå att han inte vet vad han syftar på med vad han säger, det vet han nog bäst själv...

Hahaha ...

Citat:
Bra jobbat Seagate!

Bra jobbat med vad?

Om jag får inlägg skrivna till mig eller PM, oavsett vad det handlar om, är jag så gott som alltid snäll och ställer upp och svarar. Jag menar, det kryllar av människor som PM:ar mig om att deras uppkoppling krånglar och ber mig registrera olika typer av konton så som Hotmail-konton osv åt dem, vilket jag givetvis tar mig tid att göra. Om någon ber mig via PM att skicka upp en zipfil med ett program som sitter jag i minst ett par timmar och skriver en utförlig instruktionsmanual till personen i fråga, även om jag aldrig träffat denna förut.
Citera
2005-10-22, 04:06
Medlem
onemans avatar
Jag hade inte tänkt fortsätta den här allt mer urspårande diskussionen, men jag känner att det behöver göras ett par förtydliganden. Jag tar detta i PM med herr Seagate.
Citera
2005-10-22, 07:32
Medlem
Surreals avatar
Ni kan som någon sa tidigare länka till koordinaterna. Det är lite omständigt att spara det som fil tycker jag, så istället kan ni göra såhär:

Skapa en ny marker. (Kommer inte ihåg vad det heter, men en liten pin typ)
Högerklicka på denna och välj alternativet längst ner, "location to" tror jag

Nu ska koordinaterna (plus massa annan skit) ha dykt upp i en textruta på vänster sida. Redigera denna så att bara koordinaterna finns kvar, dvs ta bort all text och sånt. Sedan separerar du bara första koordinaten med den andra med ett komma tecken som så: "36.2345654, 34.24362345345".
Detta kan du nu klistra in i Fly to fältet =D

Jag tror det måste vara ett mellanslag efter kommat. Slö som jag är så orkade jag inte öppna Google Earth för att kolla exakt vad allting heter, men jag tror ni hängde med ändå =)

Edit:

Har nu läst hela Oneman/Seagate historian.
Så som jag ser det så verkar inte Seagate gilla Google Earth och tyckte att det är skamligt att det blivit så uppmärksammat då det redan fanns ett likvärdigt program. Eftersom han tyckte det så ville han förklara sina tankar varför Google Earth inte är så bra. Men han gjorde detta på fel sätt, dvs gav intrycket av att han faktiskt var insatt och hade mer information är de som gjort inlägg tidigare. När han lade fram sina tankar kring Google Earth så kunde det lätt uppfattas som att han istället lade fram fakta.
Jag reagerade själv på att han skrev att det inte finns satelliter som kan ta högupplösta kort.

Vad Oneman gjorde var att helt enkelt omkullkasta Seagates inlägg och riktade samtidigt kritik mot honom. Men eftersom Seagate inte hade som avsikt att lägga fram någonting som fakta så blev han lite stött.

Aya, helt meningslös analys av tidigare inlägg gjort av en man som varit vaken allt för länge och hade lite tråkigt nu på morgon timmarna.
Nu ska jag sova, nite.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in