2014-01-08, 19:15
Medlem
Det kan vara allt från söderfolk, psykopater, icke intellektuella industriarbetare(neandertalare), ekonomer, white trash eller förortsblattar. Jag tänker att alla har rätt att vara som dom är och att jag bör acceptera och respektera alla, men det är så svårt, när jag ser en förortskille råstirra på mig med kniven i blicken, eller söderfolk som vill känna sig för mer och tillhöra nån kulturelit, psykopater som är nedvärderande och inte respekterar en, eller icke intellektuella industriarbetare som dömer mig för att jag är en sån där akademiker, eller att umgås med whitetrash folk som inte är som jag och som bara tänker på cigaretter och supa. Hur ska jag komma ifrån att inte döma, även fast jag vet att det är fel?

Vad skiljer mig från kompis, som uppenbarligen är väldigt trevlig, social och kickar med alla han träffar?
Citera
2014-01-08, 19:19
Medlem
Att du vill sätta epiteter på allt tyder på mindervärdeskomplex. Grattis
Citera
2014-01-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sultanen1
Att du vill sätta epiteter på allt tyder på mindervärdeskomplex. Grattis

Jag har märkt att jag inte gillar vissa egenskaper hos folk. Hur det mynnar ut i mindervärdeskomplex har jag väldigt svårt att förstå då jag knappast känner något mindervärdes komplex över exempelvis en somalie. Skulle du kunna vidareutveckla det?
Senast redigerad av tesaurus 2014-01-08 kl. 19:26.
Citera
2014-01-08, 19:38
Avstängd
Frawjons avatar
Försök att undvika dem bara. Det är absolut lättast.
Citera
2014-01-10, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Försök att undvika dem bara. Det är absolut lättast.
Du foreslar alltsa att problemet undviks genom att man springer och gommer sig och inte tar strid. Sjalv ar jag fel man att uttala mig, for jag har gjort det. Under hela mitt liv har jag blivit misshandlad och utnyttjad i dom nordiska landerna. Varken Finland eller Sverige ar battre ni sa matto. Samma skitlander bada tva. For ett par ar sedan fick jag nog. Jag var pa en allman toalett i H.fors nar en svartskalle oppna dorren och gav order om jag maste lamna toaletten aven om jag hade betalt och och bara suttit dar en stund> Han kallade mig "knarkare" och sprutade nagot skit i fejan pa mig, jag gick till polisen och anmalde handelsen. Men efter denna incident har jag fatt nog av dom dar landerna dar uppe. Nufortiden befinner jag mig i civiliserade lander var jag blir val behandlad av alla. Under tva ars tid har ingen manniska stort mig eller betett sig dalig och da har jag rest och vistats i alperna och nu i sydeuropa. Ju langre ner man kommer dessto battre och vice versa.

Det ar det enda jag kan rekommendera. Lamna barbarin och lev i civilisationen, ty i civilisationen ar man manniska och blir vardigt behandlad.

Obs, fortfarande uppe i tyskland kan det bli problem och i alperna kan man fa problem med snuten men genast du ar nere i Itaaaalien da ar alla problem over.
Citera
2014-01-10, 18:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Det kan vara allt från söderfolk, psykopater, icke intellektuella industriarbetare(neandertalare), ekonomer, white trash eller förortsblattar. Jag tänker att alla har rätt att vara som dom är och att jag bör acceptera och respektera alla, men det är så svårt, när jag ser en förortskille råstirra på mig med kniven i blicken, eller söderfolk som vill känna sig för mer och tillhöra nån kulturelit, psykopater som är nedvärderande och inte respekterar en, eller icke intellektuella industriarbetare som dömer mig för att jag är en sån där akademiker, eller att umgås med whitetrash folk som inte är som jag och som bara tänker på cigaretter och supa. Hur ska jag komma ifrån att inte döma, även fast jag vet att det är fel?

Vad skiljer mig från kompis, som uppenbarligen är väldigt trevlig, social och kickar med alla han träffar?

Han gillar dig fast du super och röker! Det är skillnaden
Citera
2014-01-10, 19:15
Medlem
-vaas-s avatar
Du ska inte respektera människor om de inte ger dig en anledning till det, det ska ju inte vara en utgångspunkt i hur du bemöter människor utan något du tar fram när du får det i utbyte.

Ge det du får, det är ett rätt bra sätt att förhålla sig till andra människor.
Citera
2014-01-11, 14:30
Medlem
N0TH1NGN3SSs avatar
Det finns ingen anledning till att ogilla andra. Det är ditt ego som talar, slut fred med dig själv så kan du sluta fred med världen. Det finns självklart personer du tycker om mer än andra, men att ogilla någon slukar bara din energi. Om något whitetrash inte tycker om dig, varför ska du bry dig? Du vet bättre.
Citera
2014-01-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Du ska inte respektera människor om de inte ger dig en anledning till det, det ska ju inte vara en utgångspunkt i hur du bemöter människor utan något du tar fram när du får det i utbyte.

Ge det du får, det är ett rätt bra sätt att förhålla sig till andra människor.

Dock måste det ju alltid vara någon av parterna som börjar att ge. Om båda utgår från att den andre inte förtjänar respekt så blir det lätt ganska krystat. Själv försöker jag bemöta alla med vänlighet och respekt. Om de inte ger detsamma tillbaks så försvinner dock min respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in