Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2014-01-09, 10:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Grejen är ju att staten är rik. Just för att man inte bryr sig ett skit om sin egen befolkning. Och oavsett om Libyen har fått en ny regering så lär inte det ändras särskilt mycket. På så sätt blir 500 miljoner över 5 år jävligt lite. Det är ju någonstans självklart att det vore bättre att investera dem i sitt eget land, men det intresset finns inte. Tyvärr.

De har egentligen råd med att både skicka ungdomar till Sverige för fotbollsutbildning och rusta upp sitt land. De har inte mycket mer invånare än Norge med ungefär lika stora oljeresurser. Tripoli skulle kunna vara Medelhavets Dubai, men det kräver så klart ett bra styre och inte några religiösa galningar.
Senast redigerad av mishima 2014-01-09 kl. 10:37.
Citera
2014-01-09, 10:51
Medlem
TrumanBurbanks avatar

Jaja, jag är glad att det inte är AIK som gör detta i alla fall. Lär sluta i kaos.
Citera
2014-01-12, 15:58
Medlem
Nu vet jag inte avtalet men spelarna ska kanske utbildas i Libyen och då skickas kunskapen dit.
Citera
2014-01-12, 18:00
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank

Jaja, jag är glad att det inte är AIK som gör detta i alla fall. Lär sluta i kaos.

Jag är glad att jag inte är lika sorglig som dig

Citat:
Ursprungligen postat av gilgamesheposet
Nu vet jag inte avtalet men spelarna ska kanske utbildas i Libyen och då skickas kunskapen dit.

I Östersund, vad skulle Libyen annars betala för?
Senast redigerad av easy_dan 2014-01-12 kl. 18:03.
Citera
2014-01-13, 09:42
Medlem
C-3POs avatar
Det ska bli intressant att se hur det här utvecklar sig. Det kanske bara blir 19 miljoner istället för en halv miljard. Jag tyckte också att det här såg kul ut från början men vi får väl se som sagt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/superettan/article18164998.ab
Citera
2014-01-13, 10:32
Medlem
kostymnisses avatar
Så var det med det...

Det slutar väl med att det inte blir en spänn och att klubben står där "blåst"...
Citera
2015-08-17, 00:04
Medlem
snillet_1s avatar
Det hela har "inte mynnat ut i någonting egentligen", enligt Oskar Månsson på Sportbladet i senaste 51% fotboll (podcast). Onekligen en mycket märklig historia som förtjänar en närmare granskning.
Citera
2015-08-17, 08:07
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det hela har "inte mynnat ut i någonting egentligen", enligt Oskar Månsson på Sportbladet i senaste 51% fotboll (podcast). Onekligen en mycket märklig historia som förtjänar en närmare granskning.

Känns väl spontant som det är mycket fulspel och skumraskaffärer där uppe. Blir intressant då klubben lär synas om den går upp.
Citera
2015-08-17, 17:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Laget består ju nästan enbart av importer från Afrika och diverse utländska småklubbar, och därutöver ett antal "svenskar" med invandrarbakgrund. Känns nästan som att det är något slags mångkulturprojekt som Östersund sysslar med. Frågan är vad poängen är med detta, och på vilket sätt det är positivt för talangutvecklingen i Östersund och för svensk fotboll i stort. Jag har svårt att se hur lagets framgångar skulle innebära ett lyft för fotbollen i Jämtland med detta upplägg, men jag kan ha fel.
Citera
2015-08-17, 17:20
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Laget består ju nästan enbart av importer från Afrika och diverse utländska småklubbar, och därutöver ett antal "svenskar" med invandrarbakgrund. Känns nästan som att det är något slags mångkulturprojekt som Östersund sysslar med. Frågan är vad poängen är med detta, och på vilket sätt det är positivt för talangutvecklingen i Östersund och för svensk fotboll i stort. Jag har svårt att se hur lagets framgångar skulle innebära ett lyft för fotbollen i Jämtland med detta upplägg, men jag kan ha fel.
Jämtland är väl ett av, kanske det allra sämsta, fotbollslandskapet i Sverige, tror inte Jämtland (vi talar om svenskar nu då va) fostrat en spelare som nått allsvenskan ens, någonsin. Lägst befolkning i hela landet minus gotland och sen aldrig haft en fotbollskultur utan det är skidor och i viss mån hockey som gäller där. För övrigt är väl Östersund mig veterligen den rödaste staden i hela Norrland (kanske bortsett från Umeå), kolla bara in deras så kallade president när han höll sitt tal för några veckor sedan, det är multi-kulti och kulturmarxistiska propaganda av sällan skådade mått - fullkomligt vidrigt att höra.

För att konkurrera på högre nivå måste man göra på detta sättet antar jag, vilka andra Norrlandslag i div1 och superettan (har dålig koll på vilka norrländska lag som finns där) har en gedigen stomme av egna produkter? (åter igen etniska svenskar åsyftas)
Senast redigerad av NirvanA 2015-08-17 kl. 17:23.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in