Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Laget består ju nästan enbart av importer från Afrika och diverse utländska småklubbar, och därutöver ett antal "svenskar" med invandrarbakgrund. Känns nästan som att det är något slags mångkulturprojekt som Östersund sysslar med. Frågan är vad poängen är med detta, och på vilket sätt det är positivt för talangutvecklingen i Östersund och för svensk fotboll i stort. Jag har svårt att se hur lagets framgångar skulle innebära ett lyft för fotbollen i Jämtland med detta upplägg, men jag kan ha fel.
Jämtland är väl ett av, kanske det allra sämsta, fotbollslandskapet i Sverige, tror inte Jämtland (vi talar om svenskar nu då va) fostrat en spelare som nått allsvenskan ens, någonsin. Lägst befolkning i hela landet minus gotland och sen aldrig haft en fotbollskultur utan det är skidor och i viss mån hockey som gäller där. För övrigt är väl Östersund mig veterligen den rödaste staden i hela Norrland (kanske bortsett från Umeå), kolla bara in deras så kallade president när han höll sitt tal för några veckor sedan, det är multi-kulti och kulturmarxistiska propaganda av sällan skådade mått - fullkomligt vidrigt att höra.
För att konkurrera på högre nivå måste man göra på detta sättet antar jag, vilka andra Norrlandslag i div1 och superettan (har dålig koll på vilka norrländska lag som finns där) har en gedigen stomme av egna produkter? (åter igen etniska svenskar åsyftas)