• 1
  • 2
2014-01-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Röken går väl genom vätskan, eller? I så fall kan ju nikotin hamna i vätskan.
?
Citera
2014-01-08, 21:22
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
?
Ja frågetecken vet du. Du använder det ju själv.
Jag ställde en fråga, jag har aldrig använt en dylika tingest själv.
Citera
2014-01-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ja frågetecken vet du. Du använder det ju själv.
Jag ställde en fråga, jag har aldrig använt en dylika tingest själv.
Aha, nikotinet blandas med vegetabilisk glycerin eller propylenglykol - likartade ämnen - de används t ex i rökmaskiner vid konserter.

Vid upphettning av vegetabilisk glycerin eller propylenglykol så avger de vattenånga som uppfattas som rök. Den röken är ganska kortlivad - den dispergerar inte ut i rummet som cigarettrök gör - så den drabbar aldrig omgivningen.

Låg giftighet på både glycerin och propylengkykol. Tror du måste dricka typ en liter för att bli påverkad (utan nikotin)
Citera
2014-01-08, 21:46
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
Aha, nikotinet blandas med vegetabilisk glycerin eller propylenglykol - likartade ämnen - de används t ex i rökmaskiner vid konserter.

Vid upphettning av vegetabilisk glycerin eller propylenglykol så avger de vattenånga som uppfattas som rök. Den röken är ganska kortlivad - den dispergerar inte ut i rummet som cigarettrök gör - så den drabbar aldrig omgivningen.

Låg giftighet på både glycerin och propylengkykol. Tror du måste dricka typ en liter för att bli påverkad (utan nikotin)
Ok.

Glycerin och propylenglykol används ju i snus, skönhetsmedel mm. Det är ju ofarligt ja.
Jag har det under läppen 15/7

Jag såg en snubbe på en fest en gång som rökte inne med en E-cigg, som jag förstår att det måste ha varit. Det såg rätt flummigt ut, skulle tro det i alla fall om faster Britta skulle sett det.

En rökares variant på Vaporizern.
Citera
2014-01-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ok.

Glycerin och propylenglykol används ju i snus, skönhetsmedel mm. Det är ju ofarligt ja.
Jag har det under läppen 15/7

Jag såg en snubbe på en fest en gång som rökte inne med en E-cigg, som jag förstår att det måste ha varit. Det såg rätt flummigt ut, skulle tro det i alla fall om faster Britta skulle sett det.

En rökares variant på Vaporizern.
E-cigg är rätt genialisk för att man som rökare kan behålla den orala känslan av att röka, få nikotinkicken och bli lite piggare pga av att kolmonoxiden inte härjar vilt i ådrorna. För förhärdare rökare som undertacknad, så är det de bästa som har hänt. Att sedan tobakindustrin och andra motarbetar förstår jag, men har inte förståelse för Apoteksbolaget och Socialstyrelsen och andra cementhäckar med deras "barnen blir förgiftade"- löpsedelsretorik.
Senast redigerad av triljam 2014-01-08 kl. 22:09.
Citera
2014-01-08, 23:16
Medlem
MajorMajoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Skulle väl inte direkt rekommendera det.

"0.5-1.0 mg/kg can be a lethal dosage for adult humans, and 0.1 mg/kg for children.[9][14] Nicotine therefore has a high toxicity in comparison to many other alkaloids such as cocaine, which in mice has an LD50 of 95.1 mg/kg."

Nu vet jag inte hur många mg nikotin som finns i e-cigg vätska, men det räcker alltså (i värsta fall) med 40mg nikotin för en 80kg person för att man ska trilla av pinn, och även mängder under det lär inte direkt göra att du känner dig speciellt välmående.

Nikotin är gjort för att tas upp långsamt och i små doser av en anledning.
Flashbackräven har talat!
Citera
2014-01-09, 11:01
Medlem
Avva66s avatar
Glycerin och propylenglykol är väldigt sött, så jag hoppas de med nikotin är denaturerat edyl så inte barn får i sej det i alla fall.
Citera
2014-01-09, 20:40
Medlem
Nikotinberikad e-juice smakar rävpiss, skulle något barn ändå få i sig det så kommer det upp lika snabbt. Det är helt omöjligt för en person med ett fungerande autonomt nervsystem, att dricka en dödlig dos e-juice utan att kräkas ut det.
Citera
2016-01-21, 17:11
Bannlyst
Jag har e cigg smaker med nikotin ca en liten flaska om jag hade druckit detta hade jag dött eller får man bara ont i magen eller hur går det ???
Citera
2016-01-27, 13:03
Medlem
att dricka det där är förknippat med livsfara skulle avstå om jag var du....
Citera
2017-02-08, 13:54
Medlem
Vätskan tas även upp av huden - tvätta händerna!

Ett fall i USA en kärring som somnade på fyllan i en säng som var blöt av e-juice - hon dog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in