2014-01-07, 22:14
Medlem
McAns avatar
Någon som lyckats scama till sig studentrabatt på actic utan att vara student?
Om så, hur gjorde du? fejkade du eget studentleg eller lät du någon student du känner ordna ett medlemskap som du sedan utnyttjar?

Ja, jag är snål, men hade det inte varit för att jag även vill kunna simma så hade jag sökt mig någon annanstans.
Citera
2014-01-07, 22:34
Medlem
Gå dit och snacka dig till det. Gjort så fast på andra gym, de ifrågasatte inte ens.

Fråga om de har studentrabatt, surra lite och säg att det låter bra. Kör på. Om de mot förmodan frågar efter studentkort spela uppgiven och säg att du har glömt det hemma? Inte speciellt svårt.
Citera
2014-01-07, 22:43
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhuligan
Om de mot förmodan frågar efter studentkort spela uppgiven och säg att du har glömt det hemma? Inte speciellt svårt.
Actic i Lund har iaf varit ganska petiga med att studenter måste visa studentleg.
Däremot har de aldrig kollat så noga, så om du inte känner någon kompis (av samma kön) som kan låna ut studentkort till dig kan du leta rätt på ett screenshot av mecenat/studentkortets app.
Citera
2014-01-07, 22:53
Medlem
McAns avatar
Knarkhuligan: man vill ju inte se dummare ut än man redan är. Man måste ju vara bra dum om man går till ett gym för att teckna medlemskap på ett år för ett sedan ha glömt studentkortet hemma. Har man inte alltid det i plånboken?

Sen har jag ingen aning om vad actic har för möjlighet att kolla upp om jag är berättigad till studentrabatt eller inte. Vore ju pinsamt om de säger, det går bra ändå, vi kan kolla upp det med ditt personnummer. Uppger jag mitt eget så är jag ju inte berättigad och uppger jag någon annans så stämmer det ju inte med mina egna uppgifter sen.

S-cup: alright, känns som att det första försöket blir till att låna en polares studentleg, springa dit o teckna ett medlemskap, vifta lite fort med det gula kortet.
Skulle de ha några synpunkter på att namnen inte stämmer så får man väl tacka för sig.
Citera
2014-01-07, 22:56
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAn
Skulle de ha några synpunkter på att namnen inte stämmer så får man väl tacka för sig.
Jag har visserligen bara köpt "tiokort" eller vad de kan tänkas kallas, men då har de aldrig kollat legitimation eller dyl. Så jag skulle utan problem kunna låna min kompis Kalles studenleg och säga att jag heter "Kalle".
Kanske är annorlunda förstås om du ska skaffa ett årskort.
Citera
2014-01-08, 04:15
Medlem
En fråga, men vad fan är ett studentkort? Jag går på gymnasiet och har då fan inget sådant..
Citera
2014-01-08, 09:11
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pallajobb
En fråga, men vad fan är ett studentkort? Jag går på gymnasiet och har då fan inget sådant..
Ett kort man kan använda sig utav för att få en massa rabatter på t.ex. SJ, SL, adlibris, apple, comviq m.m. m.m.

Ganska säker på att det kräver en vuxenutbildning (t.ex. komvux och universitet).

Mecenatkortet och studentkortet är de två dominerande korten, kanske till och med de enda.
Citera
2014-01-08, 10:51
Medlem
Shtangist1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pallajobb

Mecenatkortet.
Citera
2014-01-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McAn
Knarkhuligan: man vill ju inte se dummare ut än man redan är. Man måste ju vara bra dum om man går till ett gym för att teckna medlemskap på ett år för ett sedan ha glömt studentkortet hemma. Har man inte alltid det i plånboken?

Sen har jag ingen aning om vad actic har för möjlighet att kolla upp om jag är berättigad till studentrabatt eller inte. Vore ju pinsamt om de säger, det går bra ändå, vi kan kolla upp det med ditt personnummer. Uppger jag mitt eget så är jag ju inte berättigad och uppger jag någon annans så stämmer det ju inte med mina egna uppgifter sen.

S-cup: alright, känns som att det första försöket blir till att låna en polares studentleg, springa dit o teckna ett medlemskap, vifta lite fort med det gula kortet.
Haha.. Nej varför skulle man ha det? Är faktiskt student, släpar dock aldrig runt på det där värdelösa kortet. Lyckats lösa två student gymmedlemskap genom att bara snacka, ett till men då visade jag mitt utgångna kort och sa att jag inte hunnit få det nya än. De vill sälja, inte leka poliser.

Kan väl förstå att det kan vara knepigare i studentstäder men löste två av de i Uppsala och det andra i Stockholm så. Man kan snacka till sig det mesta här i livet. De flesta företag har "goodwill", bättre att låta en som inte studerar slinka igenom än att neka tre faktiska studenter som går till konkurrenten.
Senast redigerad av knarkhuligan 2014-01-08 kl. 11:48.
Citera
2014-05-03, 20:50
Medlem
Nå, hur gick det för dig? Kunnat gymma utan några problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in