Citat:
Ursprungligen postat av
McAn
Knarkhuligan: man vill ju inte se dummare ut än man redan är. Man måste ju vara bra dum om man går till ett gym för att teckna medlemskap på ett år för ett sedan ha glömt studentkortet hemma. Har man inte alltid det i plånboken?
Sen har jag ingen aning om vad actic har för möjlighet att kolla upp om jag är berättigad till studentrabatt eller inte. Vore ju pinsamt om de säger, det går bra ändå, vi kan kolla upp det med ditt personnummer. Uppger jag mitt eget så är jag ju inte berättigad och uppger jag någon annans så stämmer det ju inte med mina egna uppgifter sen.
S-cup: alright, känns som att det första försöket blir till att låna en polares studentleg, springa dit o teckna ett medlemskap, vifta lite fort med det gula kortet.
Skulle de ha några synpunkter på att namnen inte stämmer så får man väl tacka för sig.
Haha.. Nej varför skulle man ha det? Är faktiskt student, släpar dock aldrig runt på det där värdelösa kortet. Lyckats lösa två student gymmedlemskap genom att bara snacka, ett till men då visade jag mitt utgångna kort och sa att jag inte hunnit få det nya än. De vill sälja, inte leka poliser.
Kan väl förstå att det kan vara knepigare i studentstäder men löste två av de i Uppsala och det andra i Stockholm så. Man kan snacka till sig det mesta här i livet. De flesta företag har "goodwill", bättre att låta en som inte studerar slinka igenom än att neka tre faktiska studenter som går till konkurrenten.