2014-01-07, 21:02
Medlem
AldoRaines avatar
Iphonen är ikopplad i datorn. När jag öppnar "Bildinsamling" på macbooken ser jag telefonen, men inga bilder. Är det något man måste aktivera på telefonen?

Hur gör jag för att exportera från Iphone till Macbooken?
Citera
2014-01-07, 21:06
Medlem
BerraBes avatar
Jag har installerat dropbox och automatiskt när man startar datorn förs samtliga bilder över till datorn
Testa det!
Citera
2014-01-07, 21:11
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraBe
Jag har installerat dropbox och automatiskt när man startar datorn förs samtliga bilder över till datorn
Testa det!

Okey, hur vet datorn vilken telefon bilderna ska föras över från?
Citera
2014-01-07, 21:15
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Okey, hur vet datorn vilken telefon bilderna ska föras över från?

Inloggad på samma konto.
Citera
2014-01-07, 21:17
Medlem
Citat:
Iphonen är ikopplad i datorn. När jag öppnar "Bildinsamling" på macbooken ser jag telefonen, men inga bilder. Är det något man måste aktivera på telefonen?

Hur gör jag för att exportera från Iphone till Macbooken?

Jag tippar på att du kan klicka på Hjälp uppe i listen på Bildinsamling, och där hitta manualen för programmet och i det hitta info om hur du för över bilder från iPhone.

Jag kan inte minnas att man ska behöva ställa in något alls, men har du testat att klicka på din iPhone i Bildinsamlingar?
Citera
2014-01-07, 21:36
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag tippar på att du kan klicka på Hjälp uppe i listen på Bildinsamling, och där hitta manualen för programmet och i det hitta info om hur du för över bilder från iPhone.

Jag kan inte minnas att man ska behöva ställa in något alls, men har du testat att klicka på din iPhone i Bildinsamlingar?

Ja, det händer liksom inget när jag klickar på min iphone. Det blir samma sak i Iphoto, datorn hittar telefonen men inga bilder. Skumt!
Citera
2014-01-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ja, det händer liksom inget när jag klickar på min iphone. Det blir samma sak i Iphoto, datorn hittar telefonen men inga bilder. Skumt!

Vart i telefonen ligger bilderna, dvs ligger dom i kamerarullen?
Citera
2014-01-20, 21:07
Medlem
postvagns avatar
Alltså om Du istället använder "Förhandsvisning" går det bättre.

Förhandsvisning > Arkiv > Importera från "Din telefon".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in