2014-03-25, 17:48
Medlem
Atlantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Annelie Paulsson, våldtäktslögnerska, döms till en månads fängelse av Örebro tingsrätt:

http://na.se/nyheter/lanet/1.2429952...-till-fangelse

En månad i finkan känns rätt billigt tycker jag. Snubbens namn är draget i smutsen för evigt, men hon kan leva sitt vanliga lögnaktiga liv efter en månads semester.
Citera
2014-03-25, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlanta
En månad i finkan känns rätt billigt tycker jag. Snubbens namn är draget i smutsen för evigt, men hon kan leva sitt vanliga lögnaktiga liv efter en månads semester.
Ja 30 dagar är inte mycket. Hade han dömts för den våldtäkten hade han fått ungefär två år. Det borde hon också fått!
Citera
2014-03-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Ja 30 dagar är inte mycket. Hade han dömts för den våldtäkten hade han fått ungefär två år. Det borde hon också fått!

Det tycker jag också.
Tänk om han hade blivit oskyldigt dömd. Det är väl en av de värsta sakerna en människa kan utsättas för?
Att få se vänner vända en ryggen, i tron om att man gjort brottet man blivit dömd för. Fy fan för att ljuga om en sådan sak.

Vet inte om denna artikel har med just detta fall att göra. Men den handlar om samma sak.

Enligt författaren är det helt förkastligt att uppmärksamma en sådan här nyhet.
Vilket för mig är en jävligt märklig åsikt.

http://hej.blekk.se/2014/03/05/metro...-ar-inte-okej/

Citat:
Det finns inte så direkt många äkta fall av falskt anklagade, de flesta som blir ”anklagat falskt” är förmodligen skyldiga till våldtäkt.
Senast redigerad av Ad-Hoc-Patriarcha 2014-03-25 kl. 20:17.
Citera
2014-03-27, 07:54
Medlem
Justitiemords avatar
Inte anmäler väl kvinnor en våldtäkt för att dölja att de varit otrogna? Jag trodde att denna - tämligen vanliga - invändning från de tilltalade var så osannolik att den alltid kunde lämnas helt utan avseende.
När hon och S [pojkvännen] diskuterade händelsen sa denne att det kanske var på ett visst sätt, dvs. våldtäkt. Just då var det lättare att säga att det var våldtäkt än att det inte var det. S kom på idén att det skulle anmälas till polisen vilket hon gjorde den 15 augusti 2013. Hon kände direkt att det var fel. S var med när hon gjorde polisanmälan och hon kände press från honom. Om inte S varit där skulle hon inte ha polisanmält. Hon ville vänta med att anmäla. Vid förhöret dagen efter, som skedde per telefon, var S med bredvid henne. Hon tänkte inte så mycket men visste att det var fel. Hon vidhöll sina uppgifter i förhöret. Efter cirka en månad fick hon kontakt med den polis hon hade pratat med och tog tillbaks uppgifterna.
Senast redigerad av Justitiemord 2014-03-27 kl. 07:56. Anledning: tillägg + stavning
Citera
2014-03-27, 08:23
Medlem
epost72s avatar
Dom i mål B 4-14
Annelie Paulsson 921112-0069
Falsk tillvitelse
Fängelse 1 månad
Senast redigerad av epost72 2014-03-27 kl. 08:26.
Citera
2014-03-27, 15:44
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Inte anmäler väl kvinnor en våldtäkt för att dölja att de varit otrogna? Jag trodde att denna - tämligen vanliga - invändning från de tilltalade var så osannolik att den alltid kunde lämnas helt utan avseende.
När hon och S [pojkvännen] diskuterade händelsen sa denne att det kanske var på ett visst sätt, dvs. våldtäkt. Just då var det lättare att säga att det var våldtäkt än att det inte var det. S kom på idén att det skulle anmälas till polisen vilket hon gjorde den 15 augusti 2013. Hon kände direkt att det var fel. S var med när hon gjorde polisanmälan och hon kände press från honom. Om inte S varit där skulle hon inte ha polisanmält. Hon ville vänta med att anmäla. Vid förhöret dagen efter, som skedde per telefon, var S med bredvid henne. Hon tänkte inte så mycket men visste att det var fel. Hon vidhöll sina uppgifter i förhöret. Efter cirka en månad fick hon kontakt med den polis hon hade pratat med och tog tillbaks uppgifterna.
Äckligt, så jävla svårt är det inte att ta kontakt efter och säga som det verkligen är. Riktigt puckad kvinna
Citera
2014-03-27, 15:46
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Skyller ifrån sig på pojkvännen!

Annars känns det förhållandevis hårt med tanke på att hon tog tillbaka det själv. Men falsk tillvitelse är också ett svårt brott, så en månad kanske är vad man kan förvänta sig med tanke på att hon är såpass ung.

Någon som vet hur det är med förhållandet med pojkvännen?
Citera
2014-03-27, 15:53
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Nej jag blev våldtagen, jag lovar... Eller nej vänta... ok det var ingen våldtäkt men det var inte jag som sa att det var det heller! Det är alla andras fel men inte mitt!!!

Citera
2025-05-14, 02:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
http://na.se/nyheter/lanet/1.2336372...an-om-valdtakt

En sorglig historia. Det är bra att tjejen får stå till svars för att hon försökte förstöra mannens liv.Vad tycker panelen ?

Det känns om sådana där fall har ökat med tiden, den unga kvinnan är otrogen och hamnar i säng med en annan man för att sedan dagen efter eller en kort tid efter ångra sitt snedsteg och hävdar då våldtäkt.

(FB) Otrogen tjej ljög och sa det var våldtäkt, men avslöjades och åtalas nu i Örebro

En sorglig historia? Ja verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in