• 1
  • 2
2014-01-07, 13:38
Medlem
tumbleeweeds avatar
Jag brukar köra zolpidem när jag varannan vecka jobbar dagskift och måste gå upp kl 5 , dom funkar, lätta att bli beroende av dock...och det känns inte lika bra som naturlig sömn...men samtidigt bättre än ingen sömn..
Citera
2014-01-07, 13:59
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Antipsykotika mot sömnproblem? Nä, det låter inte särskilt hållbart.

TS: Jag rekommenderar propavan.

Hållbart eller inte -tar dem bara vid behov.... läs nån gång i veckan...
Citera
2014-01-07, 14:54
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Hållbart eller inte -tar dem bara vid behov.... läs nån gång i veckan...
Skulle ändå föreslå att du ber din läkare om något annat. Antipsykotika mot sömnproblem är bara en dålig idé.
Citera
2014-01-07, 15:33
Medlem
sephines avatar
Citat:
Skulle ändå föreslå att du ber din läkare om något annat. Antipsykotika mot sömnproblem är bara en dålig idé.

Får väl ta och göra det. Dock är jag förvånad hur väl de fungerar för mig eftersom de är tänkta att användas till nåt helt annat.
Citera
2014-01-07, 15:46
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Mig har de givit Olanzapin även känd som Zyprexa. Sover djupt och gott på dessa. Styrka 10 mg.

Har också fått det, däckade du samma dag som du fick det eller hur lång tid tog det?
Citera
2014-01-07, 15:47
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:

All sömnmedicin är väl en dålig idé isåfall? försöker sätta ut benson nu, då finns det inte mycket till val.
Citera
2014-01-07, 15:55
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
All sömnmedicin är väl en dålig idé isåfall? försöker sätta ut benson nu, då finns det inte mycket till val.
Nä, medicin som är specifikt designad för att verka sövande är ingen dålig idé om man behöver något sövande, men att ta ett rävgift som zyprexa ska man bara göra om man absolut behöver det, och att ha sömnproblem är inte att behöva zyprexa.
Citera
2014-01-07, 16:01
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Nä, medicin som är specifikt designad för att verka sövande är ingen dålig idé om man behöver något sövande, men att ta ett rävgift som zyprexa ska man bara göra om man absolut behöver det, och att ha sömnproblem är inte att behöva zyprexa.

Sömnproblem - troligtvis benso eller bensoanaloger - toleransen kommer skjuta i höjden - du måste sluta - abstinens.
Citera
2014-01-07, 17:05
Medlem
sephines avatar
Citat:
Har också fått det, däckade du samma dag som du fick det eller hur lång tid tog det?

Det kommer jag faktiskt inte ihåg. Det jag vet är att jag liksom kan känna på mig att det kommer att bli en natt med många uppvaknanden.... då tar jag Olanzapin och sover så sött...
Däckade du på en gång av dem?
Citera
2014-01-08, 13:07
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Det kommer jag faktiskt inte ihåg. Det jag vet är att jag liksom kan känna på mig att det kommer att bli en natt med många uppvaknanden.... då tar jag Olanzapin och sover så sött...
Däckade du på en gång av dem?

Nej..men så försöker jag bli av med benso med..
Citera
2014-01-08, 13:45
Medlem
sephines avatar
Citat:
Nej..men så försöker jag bli av med benso med..

Lycka till, hoppas det inte är alltför stora mängder.
Citera
2014-01-08, 15:07
Medlem
Håll dig borta från skit som propavan och theralen, du kommer testa en gång sen tar du de aldrig mer. Benzo ska du också hålla dig borta ifrån. Imovane ligger väl lite mitt emellan, och de rekommenderar jag. De är också beroendeframkallande om du tar det flera dagar i rad, men inte alls så jobbiga att sluta med som benzo. Toleransen går ner snabbt också. De funkar skitbra för mig och har en lugnande effekt innan man lägger sig, perfekt att ta när man ser en film innan läggdags för att sedan somna skönt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in