2005-07-24, 01:52
Medlem
Läser i Bladet at 175 tappra själar dök upp en av hans sommarturnéspelningar. Om denna publiken ställer sig på varandras axlar är de lika långa som Berghagen. Börjar den gamle drasuten tappa stinget på allvar eller klarar han inte sig utan miljonpublik i tv?
Citera
2005-07-24, 01:55
Bannlyst
Kanske, bara kanske... är det så att malmöpubliken har lite smak..
Citera
2005-07-24, 02:02
Medlem
Om inte ens "Teddybjörnen Fredriksson" kan locka längre, ja då är det verkligen slut...
Citera
2005-07-24, 02:08
Bannlyst
Teddybjörnen Fredriksson, Jansson hette han!
Citera
2005-07-24, 02:25
Medlem
Byfånens avatar
Malmöpublik ? 50% Ickesvenskar ! Malmö är Sveriges FRÄMSTA Muslimska stad, tror ni dom kollar på Berghagen ?
Citera
2005-07-24, 14:53
Bannlyst
Har Berghagen någonsin varit "het" på egen hand. Orsaken till hans populartitet på Allsång på skansen var ju att han hade många tilldragande artister som komplement.
Citera
2005-07-24, 14:59
Medlem
chekiuss avatar
Han har ett alldeldes förstort ego att inte fatta att han inte är lika het längre...
Citera
2005-07-24, 16:13
Medlem
Levi-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Har Berghagen någonsin varit "het" på egen hand. Orsaken till hans populartitet på Allsång på skansen var ju att han hade många tilldragande artister som komplement.
Det känns nästan tragiskt att Berghagen gick på myten om sig själv och inte fattade att allsångshysterin knappast orsakades av hans egen person. Varför tioåriga flickor ställde sig framför Solidens scen med skyltar i näven med texten "We love you, Lasse!" kan man diskutera länge. Att Berghagen på allvar trodde att barnen älskade honom är lika genant som mysko.
Citera
2005-07-24, 16:51
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Det krävs inte ett såll för att räkna ut det ens. Men varför inte dyka upp lite då och då på allsången och glömma texten så får han ju lite respons tillbaka
Citera
2005-07-24, 16:57
Medlem
Vid turnestarten i Kiruna (?) skrev DN positivt. Skulle kanske ha lite bättre syn på inträdesbiljettens pris och ställena han ska sjunga på så nog hade han hittat sin publik. Överskattning.
Citera
2005-07-24, 22:27
Medlem
NoTruces avatar
Berghagen har gjort sitt. Nu är det ättestupan som gäller, och medan vi rullar honom uppför backen har vi ett glas sill i ena handen och nynnar i kör: Stockholm i mitt hjärta ...
Citera
2005-07-24, 22:38
Medlem
Dålig marknadsföring så det skriker om det!

Ska jag vara helt ärlig så var det hela nog riktigt rikitgt dålig marknadsföring.
Det hade nog räckt med ett samtal till aftonbladet lr expressen för dem att göra ett sommarförlje på honom i stil med "Följ vår nya sommarserie, Svensk Sommar med Lasse Berghagen" så hade han säkert till och med kanske haft fulltsatt och svarta biljetter ja nu ska jag nog inte gå till överdrift. Han hade ju dock ett par artister med sig i bagaget Jill Johnsson och Han Fame Factory Fjollan som sjöng "gunga..." nånting. Jag ahde nog banne mig kommit bara för att se Jill Johnsson tuttar Gunga, och han tönten till FF-killen hade nog haft ett par fjortisar i publiken som vart intresserade och pensionärerna gillade nog Berghagen.

Bara en tanke...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in